Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

erik de noorman

#1110
Marc,

Als je het schuifbewegingsmechanisme en drijfstangen bedoeld daar kom ik nooit aan. Even belangrijk als een mooie lok is een goed rijdende lok voor mij. De rest (koper)is wel degelijk behandeld en met matte vernis nabewerkt.

Erik.

Steam.N

#1111
@gardevil: leuk tuintje.  Heb je goed gedaan !

@erik: mooie ombouw!  Mocht ik zelf Belgisch rijden, zou ik zo'n modelleke wel zien staan [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

bollen neus

#1112
Erik, ik vind hem "beestig" [:)]

janjozef

#1113
die 97 ziet er goed uit

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ToThePoint

#1114
Gisteren een gans nieuwe keerlusmodule ontwikkeld met slechts 1 bi-stabiel relais, 1 ILQ620, 4 stroomdetectie's en de onderdelen om het relais te schakelen. En verdorie het werkt nog ook.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Geert

#1115
citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Gisteren een gans nieuwe keerlusmodule ontwikkeld met slechts 1 bi-stabiel relais, 1 ILQ620, 4 stroomdetectie's en de onderdelen om het relais te schakelen. En verdorie het werkt nog ook.



Laat eens zien (schema)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

ToThePoint

#1116
citaat:
Geplaatst door Geert

CiteerGeplaatst door ToThePoint

Gisteren een gans nieuwe keerlusmodule ontwikkeld met slechts 1 bi-stabiel relais, 1 ILQ620, 4 stroomdetectie's en de onderdelen om het relais te schakelen. En verdorie het werkt nog ook.
[/quote

Laat eens zien (schema)

Geert



Schema zit in de grijze massa. Geen op papier dus.
Kan wel eens iets op papier zetten en een fotoke ervan maken.
Heb het net uitvoerig getest en het werkt voor de 100%.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

#1117
JP,

uw papieren schemaatje interesseert me wel.  Maak je er een fotootje van, en zet je het op het forum (of email het anders ...)?  Thx.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ToThePoint

#1118
citaat:
Geplaatst door Steam.N

JP,

uw papieren schemaatje interesseert me wel.  Maak je er een fotootje van, en zet je het op het forum (of email het anders ...)?  Thx.



Zal bij digitaal een topic starten.
Hou er wel rekening mee dat ik volop aan het bouwen ben en af en toe eens rust neem. Het bouwen gaat voor dus.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Kees-Jan

#1119
twee zaken waar ik momenteel mee bezig ben.

Eerste:

Bedrading aan het aanleggen onder mijn modules want ik wil nu ook wel eens rijden [:D]


Op iedere bak zit in de midden een aansluiting voor de digitale spanning (Rood/bruine draden) en een aansluiting voor 15 volt wisselstroom (om diverse andere componenten aan te kunnen sturen).

Bakken worden doorverbonden aan elkaar met 25 polige stekkers.

Ten tweede ben ik bezig om een 1102 te maken als zuster loc van de 1101.



Kortom genoeg knutselwerkjes voor dit weekend.

Kees-Jan

Steam.N

#1120
Maak je die 1102 volledig in zelfbouw?  Afgietsel gemaakt van de 1101? Of start je van een gekochte locomotief, die je hernummert ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kees-Jan

#1121
Hoi,
De twee op de foto zijn overgespoten Mehano's die daarna voorzien worden van opschriften.

Kees-Jan

Michael

#1122
Mooi werk Kees-Jan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

janjozef

#1123
Antwerp of Rotterdam feeding ?

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Johan Poelmans

#1124
Tussen de modules door even een vitrine hersteld. Ik had er 2 besteld in nederland, maar DPD heeft de achterwanden allebei weten te beschadigen.... Eentje is eindelijk opgehangen en gevulg met treintjes. Fotos zijn wel snel snel gemaakt met de iPhone.

1 beschadigde achterwand. Let op het grote gat ;)
http://www.2maalfout.be/modelspoor/IMG_1054.JPG

De vitrine:
http://www.2maalfout.be/modelspoor/IMG_1055.JPG
http://www.2maalfout.be/modelspoor/IMG_1056.JPG

Hier zie je nog een glimp van de baan die ik aan het bouwen ben. Volgend weekend ga ik daar nog een behoorlijke streep aan door doen, dus misschien dan wat duidelijkere fotos ;)
http://www.2maalfout.be/modelspoor/IMG_1057.JPG