Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

railman56

#1125
mooie vitrines waar je vezamling tot zijn volle recht komt maar natuurlijk wel jammer van de schade (hopelijk verzekering)?
zo te zien nog veel werk aan je modelbaan, nog veel plezier met het bouwen
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Johan Poelmans

#1126
Bwa, verzekering, je kent dat met DPD en consoorten: klachtenprocedure is zo omslachtig dat het uiteindelijk toch weinig zin heeft. En die achterwanden zijn uiteindelijk ook de kop niet af.
 

janjozef

#1127
dan waren ze toch niet goed verpakt,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Johan Poelmans

#1128
Dat laat ik in het midden. Ik ben supercontent da mijn treintjes uit het stof staan van mijne bouwwerf op de zolder ;)
 

Michael

#1129
Na de perikelen eind vorige jaar met de Heris rijtuigen, waardoor ik mijn klimspiralen heb afgebroken, is nu het schaduw station aan de beurt, gisteravond het complete schaduw station afgebroken, deze week trachten om het nieuwe schaduw station aan te leggen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

#1130
Dat zijn serieuse verbouwingen, Micha?l [:0]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mini-bs

#1131
dagje vrijaf en bovendien tijd om eens iets te doen:

oude bekabeling van m'n 'minibaan' Weismes afgebroken en vervangen door een veiliger aansluiting met D50 stekkers.

En passant ook de seinen en lantaarns opnieuw aangesloten:



en een langverwacht moment: de centrale voedings- en verbindingseenheid is gearriveerd. Zoals je ziet een pc-behuizing waar
ipv een moederbord allerlei andere printplaten in geplaatst worden:

- extra ac-voeding voor de wisselmotoren (dc komt uiteraard uit de pc-voeding)
- rem-secties voor het abc-systeem
- sturing van ontkoppelaars (drivers voor de geheugendraad volgens het systeem van Jacques Le Plat)
- Roco dcc-centrale voor testdoeleinden (en passant kan de minimaus storingsvrij tegelijk met de lenz-regelaars gebruikt worden)
- oude decoder om van de digitale centrale een analoge regelaar te maken
- snuffler om de centrale te koppelen met de Lenz centrale


De rails zijn al geweatherd (methode van forumlid Andre Saenen),
zodra alles bedrijfzeker is wat elektronica betreft komt de ballast en de begroeiing er op uiteraard.
Allez, ik ga wat voortdoen [8D]

 

Kautenbach

#1132

laat de zomer maar komen, mijn terras is er (bijna) klaar voor



ERVIN

#1133
Wow [:0] knappe foto zeg!!

Michiel

#1134
Wim, ik vind die tuin prachtig. De zomerse sfeer is inderdaad erg goed neergezet. En, ook knap gefotografeerd. "I like this very much", om het op z'n Luxemburgs te zeggen. [:p]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

mini-bs

#1135
heerlijk zomerweertje... daar in Kautenbach !
 

bollen neus

#1136
Bij 3 modellen andere verlichtingen insteken, een tripel combinatie, eerste loc enkel vooraan wt/rood die wisselen van rijrichtingen, tweede loc enkel rood als die vooruit rijdt en de derde loc enkel achteraan ook rood/wit dit gaan wisselen bij wisselen van rijrichtingen. Gebruik maken van 9 assen voor stroomvoorziening van de 2 motoren (loc 1 en 3 bezitten deze nog) loc 2 enkel dummy (alle tandwielen uit tandkasten verwijdert) en de laatste 9 assen voor de LED verlichtingen. Stroomdoorvoerende koppelingen gebruiken van Viessmann met 4 stroomdraden lukt aardig.[:)]

Kautenbach

#1137
.. en met al die regen en zonneschijn vlot de moestuin ondertussen ook..







Kees-Jan

#1138
Vandaag in Houten een aantal LED setjes opgehaald en oa in onderstaande loc's ingebouwd. Zeg zelf een enorm verschil met wat het was.



Kees-Jan

eric

#1139
Zijn ze van Digirails?
Heb er zo ook al een paar ingebouwd en het is inderdaad een hele verbetering.