Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

modeltreinbart

#1170
Complimenten voor Cozzy. Een zeer goed inspiratie voor de bergen die ik wil maken voor mijn volgende baantje.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Steam.N

#1171
Cozzy,  
Het perron is inderdaad wat grof, maar al de rest is erg mooi gedaan.  Zeker de bergen en de kasseien zijn prima.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Cozzy

#1172
Bedankt voor jullie reacties!

@ Evan: zo'n mini-stukje scenery is idd de beste leerschool die er is, proberen, proberen en nog eens proberen...[:)]
Het 'rotsen maken' is leuk maar in het begin niet eenvoudig. Het kleuren is minstens even belangrijk ben ik achter gekomen (heb jouw draadjes van BBC en De uitdaging meerdere malen doorgelezen [;)]) Thanks voor je feedback!

@ ToThePoint: je hebt een 'Point' ivm het perron, denk dat ik de oorzaak ken: had alles een eerste keer voorzien van steentjes maar was nog niet helemaal tevreden en heb er nog een laagje overheen gedaan [:(] ('t moeilijkste in heel het scenery-gebeuren is blijkbaar weten wanneer je moet stoppen [:)])
De rails ga ik nog 'ns herbekijken...

@ Modeltreinbart, Vanmiegroet en Steam.N thanks voor de complimenten!

Groeten!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

dirkkerckhofs

#1173
Deze commentaar deel ik. En ik vindt de rotsen nog wat kaal. Voor mij mag er nog wat meer groen op. Maar het is wel goed gedaan met die kleine steentjes er tussen gestrooid. Je kassei vind ik ook heel goed.

Dirk
citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Vind de stenen op het perron nogal "grof". Ik kan me voorstellen dat een preiser zijn voeten omslaat erop.
Persoonlijk zou ik de dwarsliggers meer onderstoppen, liggen precies bovenop de ballast.
Verder heel geslaagt.


dirkkerckhofs

#1174
Ik denk dat je steentjes op zich ook te grof zijn. Probeer ze wat fijner te malen. Op HO-schaal nag dat niet veel groter dan een zandkorrel zijn.

Dirk
citaat:
Geplaatst door Cozzy


@ ToThePoint: je hebt een 'Point' ivm het perron, denk dat ik de oorzaak ken: had alles een eerste keer voorzien van steentjes maar was nog niet helemaal tevreden en heb er nog een laagje overheen gedaan [:(]


Peter

#1175
Hallo Tom,

Ik vermoed dat je voor het grind op het perron Iron Ore van Woodland gebruikt hebt. Zo uit de verpakking is dat, voor H0, vrij grof voor op het perron (wel goed voor ijzererts na te bootsen in ertswagens)
Ik had voor mijn oude baan het gemalen met een oude elektrische koffiemolen (die ik voor verschillende dingen gebruik) tot het bijna poeder was. Fijner dan op onderstaande foto is bijna niet te doen, want dan is het echt stof. Probeer het ook eens.

Met vriendelijke groeten
Peter

Pol

#1176
Misschien een dom idee, maar zou je hetzelfde effect ook niet kunnen gebruiken door schuurpapier op het perron te plakken en dit in de gewenste kleur te schilderen/spuiten? Schuurpapier heb je immers in allerlei grofheden en volgens mij moet daar wel iets geschikt tussen zitten. Maar zoals gezegd: ik zeg maar wat, dus misschien is dit wel klinkklare onzin.[?]

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

ToThePoint

#1177
citaat:
Geplaatst door Pol

Misschien een dom idee, maar zou je hetzelfde effect ook niet kunnen gebruiken door schuurpapier op het perron te plakken en dit in de gewenste kleur te schilderen/spuiten? Schuurpapier heb je immers in allerlei grofheden en volgens mij moet daar wel iets geschikt tussen zitten. Maar zoals gezegd: ik zeg maar wat, dus misschien is dit wel klinkklare onzin.[?]

Groeten,

Pol



Geen dom idee, proberen zou ik zeggen. Het kan lukken
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Jurgen

#1178
citaat:
Geplaatst door Peter






Peter, hoe heb jij die perronboorden gemaakt?


Is het misschien geen idee om alle manieren van alle forumleden eens in MSM te bespreken?
Op die manier komt alles samen en kunnen we zelfs nog vergelijken!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

#1179
Hallo,

De methode mes schuurpapier kan werken, alleen zal je de roodachtige kleur met een spuitapparaat/spuitbus aanbrengen wan na een paar verfstreken met een borstel zijn alle haren weggeschuurd.[:)]
Persoonlijk vind ik de schuurpapier methode te glad. Dan is heel het oppervlak zo vlak als een biljardlaken, en dat vind ik niet natuurlijk genoeg. Met de gemalen Iron Ore is het iets meer ongelijk en, voor degene die zich deze perrons nog herinneren, komt dit veel meer overeen met het grote voorbeeld.

De perronboorden zijn van Jocadis, de bovenrand wit geschilderd, en de zijkanten een vuilbruine washing gegeven.

De dals (met verspringende rijen) op het perron werden voor mij gemaakt door David van Goover models op zijn CNC maschine maar ik twijfel er aan of hij daar nu nog de tijd en de maschine voor heeft, maar die zijn inmiddels ook te koop bij Auhagen. Maar de gewone dals van Evergreen zijn net zo goed eigenlijk, zie beide onderstaande foto's van mijn station Boom



Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

#1180
citaat:
Geplaatst door Jurgen
Is het misschien geen idee om alle manieren van alle forumleden eens in MSM te bespreken?
Of hier op het forum [;)]
Alle methoden en struikelblokken bij elkaar in ??n draadje, ergens bij de "praktijk". Dat kan een naslagwerk worden [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#1181
U vraagt, wij draaien.
Als iedereen die tips heeft dit dan ook nog doet, zou dit een goeie zaak zijn.
Zie maar bij het draadje "algemene praktijkvragen"
Met vriendelijke groeten
Peter

mini-bs

#1182
zowel Eddy als Cozzy als Peter: knap modelbouwwerk !
Lees met veel plezier meer!
 

modeltreinbart

#1183
@ Peter : Mooie foto's van je station van Boom veel jongeren zullen deze dagen het te zien krijgen op 1/1 nu met dat event op de schorre. Hopelijk worden er jongeren ook door aangezet om modelbouw te doen en even fijn natuurlijk.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Cozzy

#1184
@ Dirk en Peter: Thanks voor de suggesties ivm de perronsteentjes (het is idd iron ore [:)])
Ga eens proberen of ik ze op een of andere manier fijner gemalen krijg (in 't slechtste geval moet ik op zoek naar een koffiemolen [;)])

Groeten!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog