Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

mini-bs

#1140
bezig met...

oplossen problemen  

* de geschakelde pc-voeding die ik gebruikte blijkt defect gegaan te zijn - heb dan maar de inhoud van de behuizing verwijderd en in de plaats komt een voeding van het klassieke type met trafootje, gelijkrichting en stabilisatie op 3 spanningen (12 - 5 en 3 volt - resp voor bedieningstableau, seinen en verlichting, en ontkoppelaars) (die ontkoppelaars zijn een tijdelijke oplssing, op termijn hoop ik der meeste loks en de belangrijkste wagens van een actieve koppeling (krois of zo) te voorzien)

* bij de bouw van de baan een fout gemaakt: alle wissels liggen om te beginnen vast, maar erger is dat de onderzijde moeilijk bereikbaar is. De Peco-motoren die er onder zaten voldeden niet en ik wou ze vervangen door de conrad motoren. Het probleem is dan dat de conrads 10 cm ver onder sommige wissels bevestigd moeten worden en dat daardoor de hefboom te lang moet zijn en zelf plooit ipv de wisseltong te vergooien. Na allerlei hefboomconstructies geprobeerd te hebben nu op een heel simpele oplossing gekomen: de peco's zitten terug op hun plek, en zullen door de conradmotoren bewogen worden. De Peco's houden immers de wisseltong stabiel, ze zorgen voor een mooie laterale beweging over een verticaal vlak van toch 1.5 cm en de conrads hebben voldoende vat op de pecomotoren zelf om de wisseltong nu wel netjes heen en weer te schuiven.

wordt vervolgd...

 

evan

#1141
citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Vandaag in Houten een aantal LED setjes opgehaald ...
Kees-Jan



Ah liep jij daar ook rond[:D]


@Kautenbach,

Leuk sfeertje hoor!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kees-Jan

#1142
citaat:
Geplaatst door evan

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Vandaag in Houten een aantal LED setjes opgehaald ...
Kees-Jan

Ah liep jij daar ook rond[:D]


Evan, nee meer in een rechthoek [:o)]

Mooi karton had u bij gestoken[;)] Zat daar nou een groot rood ding in? VVVVVVVVVVVVVVVV......

Kees-Jan

evan

#1143
citaat:
Geplaatst door Rees-Cees
citaat:
Geplaatst door evan
citaat:
Geplaatst door Rees-Cees
Vandaag in Houten een aantal LED setjes opgehaald ...
Kees-Jan
Ah liep jij daar ook rond[:D]
Evan, nee meer in een rechthoek [:o)]

Mooi karton had u bij gestoken[;)] Zat daar nou een groot rood ding in? VVVVVVVVVVVVVVVV......

Kees-Jan
Grapjas[:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Peter

#1144
citaat:
Vandaag in Houten een aantal LED setjes opgehaald


Heb net een setje besteld voor mijn Roco 151, waarvan de verlichting beneden alle peil is, bij Epoche III
Volgens Duitse forums is dit heel eenvoudig in te bouwen. De meeste sets zijn voor Duitse loks maar ook voor de Roco Bolle Neus en een paar andere zijn er sets verkrijgbaar. Ben eens benieuwd.
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

#1145
Hallo Peter, zelf maken, je hoeft echt niets kapot te maken bij monteren van LED, juist plaats genoeg en goedkoper dan een setje. Dit is mijn mening natuurlijk, alles is te kopen en ook alles is zelf te maken als het echt nodig is. [:)]

Kees-Jan

#1146
Ja klopt helemaal dat zelf maken goedkoper is dan een setje. Maar als ik alles zelf moet gaan maken..........allee zeg [:D].


Kees-Jan

dirkkerckhofs

#1147
D'er liep daar precies veel forumvolk rond in Houten. Evan, Patrick, Alain en Martintje heb ik gezien, een paar mannen van 't Spoor, ...
We moeten volgende keer misschien eens afspreken om samen te rijden h? jongens, want het zijn toch altijd veel kilometers.

Dirk
citaat:
Geplaatst door evan
citaat:
Geplaatst door Rees-Cees
citaat:
Geplaatst door evan
citaat:
Geplaatst door Rees-Cees
Vandaag in Houten een aantal LED setjes opgehaald ...
Kees-Jan
Ah liep jij daar ook rond[:D]
Evan, nee meer in een rechthoek [:o)]

Mooi karton had u bij gestoken[;)] Zat daar nou een groot rood ding in? VVVVVVVVVVVVVVVV......

Kees-Jan
Grapjas[:D]

evan

#1148
Goed idee!

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

gardevil

#1149
Even geen tijd gehad omdat ik een (schaal 1/1)plafond moest steken en omdat ik wat groenten moest planten en zien groeien maar nu toch weer iets verder.

Wat detailwerk gedaan en weer een hofke dat bijna klaar is.









Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Gerolf

#1150
Het is duidelijk dat je je amuseert met die tuintjes. Knap [8D]
[off-topic]  aub je profiel (terug) aanvullen. Naam en voornaam zijn verplicht!  [/off-topic]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gardevil

#1151
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Het is duidelijk dat je je amuseert met die tuintjes. Knap [8D]
[off-topic]  aub je profiel (terug) aanvullen. Naam en voornaam zijn verplicht!  [/off-topic]



Wist zelfs niet dat mijn naam weg was. Bedankt.

En die tuintjes ... gewoon wat experimenteren voor de achterkant van de baan, niet te dicht bij dan zie je de foutjes minder.
Hopelijk ben ik dan beter tegen de tijd dat ik aan de voorkant moet beginnen.  [:p]
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Durango

#1152
citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs

D'er liep daar precies veel forumvolk rond in Houten. Evan, Patrick, Alain en Martintje heb ik gezien, een paar mannen van 't Spoor, ...
We moeten volgende keer misschien eens afspreken om samen te rijden h? jongens, want het zijn toch altijd veel kilometers.

Dirk
citaat:
Geplaatst door evan
citaat:
Geplaatst door Rees-Cees
citaat:
Geplaatst door evan
citaat:
Geplaatst door Rees-Cees
Vandaag in Houten een aantal LED setjes opgehaald ...
Kees-Jan
Ah liep jij daar ook rond[:D]
Evan, nee meer in een rechthoek [:o)]

Mooi karton had u bij gestoken[;)] Zat daar nou een groot rood ding in? VVVVVVVVVVVVVVVV......

Kees-Jan
Grapjas[:D]




En ik was er ook zelfs even [:D].
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Steam.N

#1153
Frank, leuke tuintjes.  
Heb je de serre zelf gemaakt, of komt het uit een kitje?
De betonplaten zien er realistisch uit.
Goed bezig [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

gardevil

#1154
citaat:
Geplaatst door Steam.N

Frank, leuke tuintjes.  
Heb je de serre zelf gemaakt, of komt het uit een kitje?
De betonplaten zien er realistisch uit.
Goed bezig [;)]



Steam.N de serre komt uit een bush setje (HO1400) enkel een beetje vervuild en de betonnen onderzijde bijgeschlderd.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?