Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Peter

#1185
Tom, moest je in de buurt van Hoboken komen wil ik ze gerust voor je malen. Duurt maar een paar ogenblikken.[:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

modeltreinbart

#1186
Peter van waar haal je de putdeksels en andere leuke atitudes om in te werken in het voetpad (perron)?
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Peter

#1187
De put deksels werden door een gekend en bevriend medeforumlid geetst, niet alleen voor mij, maar ook omdat hij ze zelf ook nodig had, waarvoor ik hem trouwens zeer dankbaar ben.Ik heb enkel de foto's en afmetingen aan hem doorgegeven.

De twee roestkleurige roosters in (riffelblech?) in het midden van de foto werden uit een afvalstukje uit een Kibri bouwdoos gesneden en geschildert.

Inmiddels zijn er van Faller en Noch in messing geetste roosters en putdeksels te koop, maar helaas niet het Belgische type
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

#1188
Een Roco MY1124 verbouwd naar de MY1120 versie alsook een PBS MY1132 gemaakt uit eenzelfde model, derde model begonnen om tripel te vervolledigen de PBS MY1110 versie.[:)]

janjozef

#1189
Ik heb in de loop de jaren verschillende Oe locjes aangekocht. Momenteel ben ik daar, op oude lima onderstellen, enkele goederenwagens voor aan het bouwen, ooit komt er dan wel een Oe baantje

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#1190
citaat:
Geplaatst door janjozef
Ik heb in de loop de jaren verschillende Oe locjes aangekocht. Momenteel ben ik daar, op oude lima onderstellen, enkele goederenwagens voor aan het bouwen, ooit komt er dan wel een Oe baantje
... en ik heb hem daar (goe) bezig mee gezien.
Jan, misschien eens wat fotookes op het forum? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

#1191
Ik ben ook benieuwd... interessant[:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Durango

#1192
En ook ik wil wel graag een paar foto's zien. Smalspoor is altijd interressant.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

janjozef

#1193
Ik zal er wel een apart draadje van maken,
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

bollen neus

#1194
De DSB MY1120 en de PBS MY1132 zijn volledig klaar, nu aan de PBS MY1110 reeds in de grondverf gezet, witte kleur opgespoten, de neuzen in het blauw gezet en deze namiddag wegens het mooie zomerweer het dak gedaan.[:)]

Kees-Jan

#1195
Vandaag wat printwerk opgehaald en aan de slag gegaan:
En zie:De gemodificeerde V100 zoals die momenteel in Nederland te vinden is


Als basis dient een Roco V100 en met een geprinte en aangepaste huif krijg je dit (tussen) resultaat:



Wortd vervolgd.

Kees-Jan

marc goovaerts

#1196
Mooi. Tot nu toe heb ik enkel printwerk gezien met een hele bobbelige huid. Kwam dit zo strak uit de printer of heb je nog uren aan het schuren geweest ?

Enig idee hoeveel 'bobbellaag' je bij het ontwerp moet bijtellen om na het schuren de exact bedoelde maten te krijgen ?

Kees-Jan

#1197
Hoi,

Dit komt zo uit de printer. Enkel de twee fronten heb ik na moeten schuren.

Kees-Jan

bollen neus

#1198
Warme witte en rode LED geplaatst op chassis van de PBS MY1122 in wording, ook de schildering reeds op de body gedaan. En nu wachten op de bestelde onderdeeltjes om verder te doen aan de tripel (vermeld hier hogerop in dit draadje)[:)]

railman56

#1199
aan de tripel
oppassen eric, straffe kost. [}:)][:D]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn