Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

dirkkerckhofs

#1155
Al veertien dagen mijn nagels aan het opfretten omdat het forum online was [xx(]

rixke rail

#1156
Twee projectjes afgewerkt, waarvan ??n al on-line staat (Ooit zal het klaar zijn ... )
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

dirkkerckhofs

#1157
Mijn "utilitaire voertuigen" hebben allemaal een chauffeur gekregen:



Wat ze weer al wat realistischer maakt. En eens je de truuk doorhebt om die wagentjes open te krijgen (bumpers er af halen) is het simpel.



Al heb ik wel zware chirurgische ingrepen doen op mijn chauffeurs. Ik had een setje van NOCH gekocht waar de benen al stopten onder de knie?n, maar voor alle voertuigen heb ik zowel nog benen als rug moeten inkorten als dikwijls ook nog de zetel verlagen. Wat me de vraag deed stellen: zijn de voertuigen niet op schaal of zijn het de figuurtjes?

Rest nu toch langs de buitenkant te weatheren. Bij de Mercedes Benz vrachtwagens bracht ik al wat extra chroom aan, de FUCHSkranen waren al geweathered toe ik ze ineen knutselde:


Gerolf

#1158
Mooie kraantjes, Dirk [8D]
De draden zou ik toch wat proberen te strekken. Warmtebron er naast houden?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

#1159
inderdaad knap maar zoals Gerolf al zei

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Steam.N

#1160
citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs

Al veertien dagen mijn nagels aan het opfretten omdat het forum online was [xx(]



Bij manier van spreken had ik super geluk dat het forum n? uitgevallen was:  Ik verzoop in 't werk, en had geen tijd voor de hobby.  NU is 't vakantie [:p][:p][:p]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ERVIN

#1161
Momenteel een beetje aan het experimenteren met de scenery , ik blijf dit een moeilijk werkje vinden , maar we geven niet op...[;)]



Verder ook nog even mijn 77/78ers-park aan het " pimpen " , al mijn locs voorzien van de nodige luchtslangen.
En mijn 7777 , die altijd in tractie rijdt , heeft zonne-gordijntjes gekregen.



En wegens de lange inactiviteit van het forum , heb ik mijn auto-onderdelentrein compleet gemaakt en zijn die wagons ook reeds allemaal verweerd.





Dus goed kunnen doorwerken.[:p]

dirkkerckhofs

#1162
De kraantjes zonder chauffeur had ik al eens in een vorig draadje getoond en dan zelf het probleem van de draden aangehaald. De voorste kraan is volledig volgens de instructies van een MSMartikel gemaakt metaaldraad van Weinert (waarvan ik drie maand op de bestelling mocht wachten [:(]). Maar met het resultaat zoals jullie zien. De achterste heb ik met gewone dunne garendraad gedaan. Het probleem met de staaldraad is dat hij nog iets te stijf is en dat de schep veel te licht is. Aangezien ik die kraan toch statisch ga op stellen, dacht ik het op de volgende manier te doen: kraan aan de grond vast maken en schep in een berg aarde vastplakken zodoende dat de draad opgespannen staat.
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Mooie kraantjes, Dirk [8D]
De draden zou ik toch wat proberen te strekken. Warmtebron er naast houden?


Dirky

#1163
Als draad gebruik ik nylondraad (visdraad) die ik met een alcoholstift zwart kleur. De grijper kan je ook voorzien van een stuk metaal en dan kan je onder de oppervlakte een sterke neodyme magneet wegsteken. De draden blijven gegarandeerd gespannen!

eddy

#1164
Voor een nieuw project,een brugpijler gedraaid.



groeten eddy

dirkkerckhofs

#1165
Dat van die magneet is een schitterend idee, daar had ik zelf nog niet aan gedacht!

Dirk
citaat:
Geplaatst door Dirky

Als draad gebruik ik nylondraad (visdraad) die ik met een alcoholstift zwart kleur. De grijper kan je ook voorzien van een stuk metaal en dan kan je onder de oppervlakte een sterke neodyme magneet wegsteken. De draden blijven gegarandeerd gespannen!


Cozzy

#1166
Bij m'n laatste reactie in dit draadje had ik net plaasterdoek gelegd:


ondertussen ben ik aan 't experimenteren geslagen met Sculptamold en hieronder vind je plaatjes van m'n eerste probeersel (eigenlijk tweede want heb na de eerste keer opnieuw een laagje eroverheen gelegd wegens niet tevreden)...

Enfin, bij deze dus:














Daarna heb ik me gewaagd aan het leggen van een goederenkoer cq perron:





Graag jullie gewaardeerde mening op dit eerste bouwsel[:I]
Ondertussen ga ik verder met m'n allereerste stappen in HO gebouwen maken... to be continued [:)]

Tot later,
groeten!

Tom


Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

vanmiegroet

#1167
zeer mooi  gemaakt.
Maar waar kan je sculptamold kopen?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

evan

#1168
Cozzy,

Leuk en best geslaagd experiment!  De kleur van je rotsen zit ook goed...  
Deze manier is leuk om ervaring op te doen en te proberen.

Succes verder...

@Vanmiegroet

Handelaars die "Walthers" verdelen[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ToThePoint

#1169
Vind de stenen op het perron nogal "grof". Ik kan me voorstellen dat een preiser zijn voeten omslaat erop.
Persoonlijk zou ik de dwarsliggers meer onderstoppen, liggen precies bovenop de ballast.
Verder heel geslaagt.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI