Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

gardevil

#1095
citaat:
Geplaatst door railman56

@gardevil: waarom geen grasmat? die kan je toch ook bijkleuren naar eigen smaak. voor zo'n klein oppervlak volgens mij geen slechte keuze. nog een voetpad aanleggen of een bloemperkje en er blijft niet veel gras meer over.
marc



Had ik ook al aan gedacht, en er schiet inderdaad niet veel over, wanneer mijn terras is aangelegd. Ben daar nu mee bezig en ook met een draadafsluiting op basis van zelfklevend voegband van Gyprok.
Later hiervan beelekes.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

gardevil

#1096
Hier een eerste impressie van draadafsluting met Gyproc voegband.


Detail draad.


Beton en draad moeten nog verweerd worden. De onderzijde van de betonplaat (draad) is wel degelijk vlak, maar omdat ik met een groothoek van zeer kortbij fotografeerde staat deze wat hol. Zal toch eens werk moeten maken van een plaatsje om te fotograferen ipv op die rommelige werkplaats.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Peter

#1097
citaat:
Een grasmat lijkt me te eentonig en gras met bv. een grasmaster lijkt me dan weer te hoog.


Je kan de hoogte van het gras dat je aanbrengt heel veel varieren. Het hangt er gewoon vanaf welke grassoort je gebruikt. Noch en Heki hebben reeds heel wat soorten en gras-lengtes. Om nog maar niet te spreken van de iets duurdere Mininatur. Ikzelf ben in elk geval heel tevreden met de mogelijkheden van mijn grasmaster van Noch

Nog een tip voor kippengaas. Hier in Antwerpen bij AVA en in veel winkels waar ze voor geboortes suikerbonen verpakken, vind je heeel fijn gaas (een soort tule) met openingetjes vanaf 0,5 mm en in verschillende kleuren, ook groen. Kost bijna niets en geeft een prachtig effekt.
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

#1098
Peter, dat is niet in dovemans oren gevallen !
Alweer een probleempje opgelost [:)][:)][:)]
Nu nog eens bij AVA geraken ... [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

#1099
Nog een voorbeeldje: Op onderstaande foto van mijn oude baan, heb ik dat materiaal gebruikt om het, bij het grote voorbeeld dikwijls gebruikte, stalen gaas om rotsen te beveiligen, na te bootsen.
Dit is dat gaas van AVA van 0,5 mm in het groen.(groen is veel gebruikt in het Schwarzwald, maar ook metaalkleurig of grijsachtig)


Met vriendelijke groeten
Peter

gardevil

#1100
citaat:
Geplaatst door Peter

Nog een voorbeeldje: Op onderstaande foto van mijn oude baan, heb ik dat materiaal gebruikt om het, bij het grote voorbeeld dikwijls gebruikte stalen gaas om rotsen te beveiligen, na te bootsen.
Dit is dat gaas van AVA van 0,5 mm in het groen.(veel gebruikt in het Schwarzwald, maar ook mtaalkleurig of grijsachtig)



Peter,
ik ga morgen langs den AVA op de Bredabaan het oogt in alle geval miner zwaar dan mijn oplossing.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

ERVIN

#1101
Ik heb deze gaas gebruikt uit de Hubo , maar is mss wat t? grof voor je omheining??[:I]




Peter

#1102
Indien het echt perfekt moet zijn, is Weinert het juiste adres.
Daar heb je kippendraad omheiningen in verschillende hoogtes, inklusief de palen, waar je de keuze hebt in rechte palen of in degene met bovenaan die knik met drie rijen 'pinnekensdraad' allen in nieuwzilver of messing

Ook verkrijgbaar het losse gaas met keuze van 4 of 2 gaatjes per millimeter. (maar niet echt goedkoop, maar perfekt is het wel)
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

#1103
http://www.treinbaanrian.be/html/minibaantje.html
Met de bouw van een minibaantje. de bouw van het baantje staat al een beetje verder, maar daarvoor heb ik de geschikte foto's nog niet bewerkt, en nog geen teksten geschreven.
(kijk ook eens naar http://www.treinbaanrian.be/html/stoomcentrum2011.html)
Er kruipt heel veel tijd in het onderhouden, en het bijhouden van zo'n site, maar stukje bij beetje werken we er aan om er iets mooi van te maken.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

#1104
Dit is mijn "kippengaas", gemaakt met een gaas die ik ooit op een beurs heb gekocht:



Maar die tip met de AVA-doopsuikertule vind ik ook de moeite [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

#1105
Tussen de soep en de patatten:



Een kitje dat ik enkele jaren geleden beginnen bouwen ben heb ik nu iets verfraaid en voorzien van LED verlichting.
Dakranden en goten moeten er nog aangebouwd worden.

gardevil

#1106
Vandaag weinig tijd gehad want afspraak met de tandarts (brrr) en dan gaan vliegen.

Gelijk maar enkel luchtfoto's gemaakt van mijn eerste tuintje. De BBQ komt pas terug buiten als het wat beter weer is.




Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Kees-Jan

#1107
@ Ervin: als je zulke lengtes hek nodig hebt mag het best wel wat "grof" zijn. Ziet er toch goed uit.

Kees-Jan

Leuke Klaas by the way

erik de noorman

#1108
Zoals eerder geschreven even een tussendoortje een ombouw van een roco BR 93 naar een type 97. Als leidraad het artikel in MSM42 gebruikt. Goeie leidraad maar mocht toch wat meer gedetaileerd geweest zijn op bepaalde punten. De lok is verweerd en omgebouwd naar 3 rail. Hij moet nog gedigitaliseerd worden (ik heb weer een hornby decoder opgeblazen).
Omdat mijn eerste poging om een decoder in te bouwen mislukt is ga later een decoder met sound inbouwen.
De lok moet nog wel zijn nummering krijgen op het machinistenhuis. Ik zit zonder het cijfer nul.







Erik.

marc goovaerts

#1109
Ziet er prachtig uit ! Maar als je hem dan toch zo mooi verweerd, misschen ook de metaaldelen wat minder laten blinken ?