Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Brussel-Noord anno 1920 (bouw van het eerste segment: de loods)

Gestart door Michiel, 01 november 2012, 16:02:49 PM

Michiel

Een fait-divers in afwachting van het draaischijfgebeuren: een camera boven de baan. Elke dag neemt deze 1 foto van de baan in opbouw. Dagelijks verandert er eigenlijk niet veel, maar na verloop van tijd zou de evolutie merkbaar moeten zijn. Na 1 maand krijg ik zo een filmpje van 2 seconden, na een jaar 24 seconden en na 20 jaar een film van 8 minuten. Ik neem maar 1 beeld per dag, op hetzelfde moment van de dag, om niet te veel lichtschommelingen (flikker) te krijgen na montage. Ik ben zelf heel benieuwd of het wat wordt.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Goed idee, Michiel !
Nu zorgen dat je de modules niet verhuist  ;)

De samenstelling met de mock-ups is zeer veelbelovend !
Ik kijk uit naar de verdere ontwikkelingen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

De modules staan op een vast frame dat tegen de muur is geschroefd. Af en toe verdwijnt mogelijk een module uit beeld wanneer ze op de werkbank staat om vb de bedrading te doen, maar eenmaal terug, staat ie weer op exact dezelfde plek. Dat het beeld zo om de paar maanden of jaren verandert (camera positie aangepast aan de groeiende baan), is natuurlijk niet erg.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

niko

leuk idee met die foto's, je module krijgt ook al wat vorm zo met die kartonnen vormen.
mvg Niko

Michiel

Ik ben ook wel gelukkig met het procedee met die mock-ups. Met dank aan Wim "Kautenbach", wiens werkwijze (en natuurlijk ook zijn modelbouwkunde) ik enorm bewonder. Het is nog wat schuiven en aanpassen, maar dat is net het leuke van dit systeem. Erg organisch en werken op gevoel. Dat bevalt me wel want ik ben een ramp in het mathematisch plannen.  ;D

Morgen avond heb ik mijn eerste filmpje... met 2 frames! :o Kwestie van eens te testen of ik automatisch een dagelijkse update van het groeiende filmpje zou kunnen produceren, en op mijn website zetten. Zo blijven we bezig... ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

OlivierV

Die mock-ups doen zeker veel, ze scheppen een zekere sfeer, geeft een beetje een abstract schilderij weer waar links en rechts realistische elementen ingegoten zijn.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michiel

Het filmpje staat op mijn site. Op het moment is het nog helemaal vervelen (slechts 1 beeld), maar na verloop van tijd (weken...maanden) zou het toch iets boeiender moeten worden. Ik ben zelf ook benieuwd of het wat wordt.  :D

http://fbn1920.be/de-bouw-van-de-modelbaan
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Je zegt dat het filmpje automatisch update? Straf! Hoe doe je dat?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Stieven76

Michiel,

Wanneer ik op je filmpje klik wordt er een .flv bestand gedownload. Echter ik kan dit niet openen. Kun je het bestand niet omzetten naar een meer gangbaar type zoals .avi of iets dergelijks?
Verder wel leuk gevonden, moet op termijn leuke beelden opleveren van de groei van je baan.  :)

Stieven

Michiel

@Stieven, ik werk aan een mpg versie, maar heb nog problemen met mijn ImageMagick/ffmpeg versies; ze vinden mekaar niet leuk, en doen niet wat ik vraag. Maar dat komt in orde.

@Rian, vrij simpel: per ftp de beelden downloaden van de camera-server, met ImageMagick (of gelijkaardig) de jpg's omzetten naar video, en per ftp de video uploaden naar je website. Dit script wordt per cron gestart op steeds dezelfde tijd van de dag.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Ik geloof dat een .flv-bestand afkomstig is van Adobe Flah. Je kan de gratis Flash Player downloaden op de site van Adobe.com.
Heel wat internetanimatie is trouwens geschreven in Flash, dus altijd handig om aan boord te hebben.

Om één of andere Big Brother-reden werkt het niet zomaar op Apple tablets.

Michiel

Ik laat nu dagelijks een filmpje in mp4-formaat aanmaken. Dit lijkt nu beter te werken, en ik kan ze bekijken met vb Microsoft Media Player, VLC player, Gnome player, ...

Kunnen jullie eens testen of het werkt? Met dank.  ;)

http://fbn1920.be/de-bouw-van-de-modelbaan
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

argilla

Citaat van: Michiel op 24 september 2013, 09:58:40 AM
Ik laat nu dagelijks een filmpje in mp4-formaat aanmaken. Dit lijkt nu beter te werken, en ik kan ze bekijken met vb Microsoft Media Player, VLC player, Gnome player, ...

Kunnen jullie eens testen of het werkt? Met dank.  ;)

http://fbn1920.be/de-bouw-van-de-modelbaan


Michiel, krijg een bericht" kan niet afgespeeld worden bestand is beschadigd"
Is er niet juist gegaan ?  ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15