Brussel-Noord anno 1920 (bouw van het eerste segment: de loods)

Gestart door Michiel, 01 november 2012, 16:02:49 PM

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

De sporen voor het atelier naast de loods liggen en zijn bedraad. De aanzet van het dwarsspoortje met wagondraaischijf is in aanleg.


Urbanie, komt doe af!
Germaine, 't es gratuit! Komt er mei oep, subiet goat 'm droaie!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

De aanzet van het sporenplan van het depot van Brussel-Noord in RR&Co's Traincontroller (demo).
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Michiel gelukkig werk je in N, wat een mega project, leuk om dit te volgen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

marc goovaerts

Jongens !... Zelfs in N wordt dat een verdorie grote baan.

Steam.N

Michiel,

Als je dit zo voorstelt, lijkt het al zo indrukwekkend.
En het is maar de aanzet ...
Een parel van een project !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

#322
dat ziet er veel belovend uit Wij komen vast kijken naar het resultaat !
Groeten Peter ;)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky

klein maar dapper... of past dit gezegde niet helemaal?  ;)

Je moet wel dapper zijn om iets zo groot zo klein te bouwen.... :D

Michiel

Zoals al helemaal in het begin van dit draadje gezegd, het is niet verstandig, logisch of aangeraden om aan een dergelijk project te beginnen. Het is gewoon TE gigantisch om eraan te beginnen, en normaal zou ik het ook aan iedereen afraden.

Maar het thema laat me gewoon niet los. Ik heb mijn verstand al een aantal keer aangesproken, en kleinere, haalbare projecten onderzocht: Lier 1962, Jemelle op lijn 162,... maar Brussel 1920 riep me steeds weer. Dus, dan met de opvatting dat de weg ernaartoe interessanter is dan het resultaat, ben ik met de bouw begonnen. Zolang ik er plezier aan beleef is het in orde. Of het ooit wat wordt... liefst wel, maar... we zien wel.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

philippe_007

De aanhouder wint, het zal veel werk zijn, maar je hebt tijd en veel moed, wat moet je meer hebben?

Michiel

Om verder te kunnen met sporen-leggen, moet ik definitief het probleem van de draaischijf oplossen. Zolang de draaischijf geen definitieve plek heeft gevonden, kan ik het verloop van de sporen in het kolenpark ook niet vastleggen. Daarom maak ik even een zijsprong en ga proberen om de Peco draaischijf geautomatiseerd te krijgen. De zoektocht, probeersels en hopelijk de bouw ervan, kunnen jullie volgen in een zelfstandig draadje: "Peco draaischijf: indexering, aandrijving en digitale aansturing"
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

In afwachting dat bestelde onderdelen voor de draaischijf toekomen, stoei ik met ochtendgranendozen. In navolging van een paar kraks hier op het forum probeer ik een aantal vormen uit om het landschap op te bouwen. Een paar gebouwen zijn als silhouet snel uitgeknipt en worden hier en daar gepositioneerd. De bedoeling is een half-reliëf achtergrond samen te stellen dat een industriële wijk uit 1920 moet voorstellen. Het meest storende vind ik hier nog het lompe atelier dat een stuk subtieler mag worden kwa vorm. En zo zal na verloop van tijd de compositie steeds meer naar een definitieve opstelling evolueren...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

krisds

zelfs met de ontbijtgraankartonnen scenery komt het al een beetje tot leven...