Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

rixke rail

#1875
citaat:
Geplaatst door rixke rail

Na een suggestie van Tonga op het TMM-forum [^], zien ze er nu zo uit ...






En op een uitgeregende zondag ... [:(]














citaat:
Geplaatst door Gerolf

Wat ik me afvraag: droeg al het personeel zo'n zakdoek?



Op veel foto's zie je dat toch, maar of het offici?el deel uitmaakte van het uniform ?

Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

bollen neus

#1876
Knap Eric, is veel echter dan gewoon een loc die als "spook" rondrijdt dus zonder een machinist of stoker.[:)]

marc goovaerts

#1877
citaat:
Geplaatst door bollen neus

Knap Eric, is veel echter dan gewoon een loc die als "spook" rondrijdt dus zonder een machinist of stoker.[:)]


Zoals het merendeel van de autootjes op de modelbanen [}:)]

Binco

#1878
Ik heb net mijn ECoS nog eens ge?pdatet.
Ik kwam toevallig op de site van ESU en zag staan dat ze al 3.5.0 zaten.
Ik dacht dat je er normaal altijd een mail van kreeg als er een nieuwe was...
Soit, het is bij deze gebeurd.
Meteen ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om de LocBildBazar wat aan te vullen met nieuwe foto's.

[:)][;)]

bollen neus

#1879
citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door bollen neus

Knap Eric, is veel echter dan gewoon een loc die als "spook" rondrijdt dus zonder een machinist of stoker.[:)]


Zoals het merendeel van de autootjes op de modelbanen [}:)]



Daar heb je ook een punt van waarheid.[:)]

bollen neus

#1880
Reeds een vijftal kolen wagons voorzien van de ladingen en echte kolen, verder vervuilen en wat blutsen in maken dat kan nog even wachten.

Begonnen aan ander model te verbouwen INLANDS GODS TMY1132, daar is wel wat werk aan de winkel omdat er deuren moetn gedicht worden en andere ruiten gemaakt worden. Van schildering valt dit goed mee, enkel wat extra onderdeeltjes meer besteld , wel in het buitenland want als ge dat hier besteld dan heb je het pas na een maand of 4 terwijl je het in Duitsland na 11 kalenderdagen in de bus hebt, enne dan nog veel goedkoper dan hier maar das algemeen geweten dat het hier allemaal wat "duurder" is nietwaar?
Het is steeds beter een paar onderdelen op reserve te hebben dan hopeloos te moeten zitten wachten eer er ooit wat materiaal wordt doorgezonden want dan gaat er de goesting wel een beetje mee over om verder een model af te bouwen[:)]

bollen neus

#1881
Aan model TMY1132 al ferm opgeschoten, dak in orde, dan de deuren gedicht en ruiten in vierkant gemaakt, dan alle gaatjes gemaakt voor de spiegels (zelf gemaakt in messing) rangeerderplateaus en ook voor de rechte deurgrepen (gemaakt zilver/nikkel draad) Nu nog een oplossing vinden voor de originele ruiten te laten passen zodat de cabines terug kunnen geklemd worden zoals het moet. Dan kan hij in de grondverf gezet worden, misschien iets voor dit week end en daarna de schildering voorbereiden van spuitwerk.[:)]

Dirky

#1882
nog een paar prototypes zo goed als afgewerkt:




Gerolf

#1883
Vooral die tweede foto vind ik mooi [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bollen neus

#1884
Dirk, ik vind ze allemaal mooi en met de vervuiling is er echt niets op aan te merken maar das persoonlijke smaak dan.[:)]

Waar  ik aan bezig ben ? Proberen de ruitbescherming te maken voor de CFL 1604 dus de kooien voor de ramen, pfft niet gemakkelijk te solderen maar al doende leert men.[:)]CFL1604 is dus het volgende model dat op d elijst staat van verbouwing, even afwijken van firma of land kan geen kwaad.[:)]

Steam.N

#1885
Mijmeringen van een knutselaar ...

Teruggetrokken in mijn knutselkot, samen met een mooie vrouw ...
Niet MIJN vrouw ... die zit beneden ...
Ik hou ze vast, bekijk ze ... van boven tot onder ...
Ze ziet wat bleekjes ... misschien niet erg op haar gemak ... maar kijkt me toch glimlachend toe ...

Hoe langer ze in mijn handen rust, hoe meer kleur ze krijgt ...
Ze zegt niet veel, luistert naar de muziek ... wat country die uit mijn tablet klinkt ...
Ik heb wat heimwee naar mijn Amerikaanse periode ... daarom ...

Ik streel ze ... stilletjes ... haar rug ... haar hoofd ... en ja, haar borsten ... haar benen ... haar achterwerk ...
Ze zwijgt ... kijkt me rustig aan ... en glimlacht nog steeds ...

Zou ze het fijn vinden?  Ze ziet er wat fleuriger uit ...
Ik bekijk ze weer eens ... van ver af ... van dicht bij ...
Ja ... een knappe vrouw ... en mooie kleuren ...
Witte bloes ... rok tot op de knie ... klassieke schoenen ...

Ja ja ... mooi ...
Maar het is genoeg ... Ik wil terug naar beneden ...
Samen bij mijn eigen vrouw zitten ... beiden met een boek in de hand ... rustig de avond afsluiten ...

Ik neem afscheid van die vreemde, stille vrouw ...
En geef ze een plaatsje ... naast een jong meisje en een oude grijze man ...
Op een dubbelzijdig stukje kleefband ...

Dag mooie dame ... kom wat tot rust ... bij je familieleden ... de familie Preiser ...
Hopelijk ben je blij met de kleedjes die je kreeg ...
En morgen krijg je wat gezelschap, de doos preizerkes is nog niet leeg ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ERVIN

#1886
Mooi Jean ( Steam.N) , heel erg mooi....[;)]

Durango

#1887
Erg mooi gemijmerd Jean. Zo zitten we allemaal wel eens denk ik.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

gardevil

#1888
Schuilt daar een dichter in een modelspoorder....

....of in een Preisertje?
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

doomslu

#1889
Ik heb altijd al gedacht dat sommige vluchtige stoffen in verf niet goed zijn... [:o)][:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *