Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Gerolf

#1830
Het gaat toch over schaal I, niet? Messing lijkt me wat overkill, zeker stevig, maar ook duur, en zoals Rian zegt niet voor iedereen gemakkelijk te verwerken.
Gelazerde treden en balken, met houtlijm (in ??n keer) te monteren is volgens mij goedkoper, en stevig genoeg.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bollen neus

#1831
Begonnen aan de volgende twee modellen te verbouwen de MY1127 NEG DB blauw/zilvere uitvoering (V170 1127) en de MY1135 anno 2004 van bij de bijeenkomst NOHAB modellen te Odense DK.[:)]

gardevil

#1832
Klein experimentje.
Voor een achterafstraatje naar een oude vervallen industriezone, een poging gedaan om geasfalteerde kassei na te maken.





Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

ToThePoint

#1833
Ziet er goed uit, maar de asfalt mag zwarter voor mij.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

gardevil

#1834
citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Ziet er goed uit, maar de asfalt mag zwarter voor mij.



Goed punt, had ook al de indruk dat het asfalt te licht was (en dat ligt niet aan de foto) zal eens een probeerseltje doen met donkerder grijs.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

gardevil

#1835
nieuwe proef, dit keer met zwart.



Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Jurgen

#1836
Ik denk dat het nu te donker is. Dan vond ik het grijze beter.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Steam.N

#1837
Lijkt me ook wat aan de te zwarte kant.
Bij te sturen met wat verwering?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

erik de noorman

#1838
De asfaltering vind ik ook niet echt geslaagd. Je ziet er de klinkers nog te veel door en de straat is wel in heel slechte staat.

Erik.

marc goovaerts

#1839
Ik vind het ook wel wat te donker. Kleur en glans lijken wat op vers gelegd, nog warme asfalt.

Dat de straat in erg slechte staat is stoort me niet echt.
Ik hoef maar door het raam te kijken om te zien dat het nog erger kan: dwarse stroken van verschillende stenen en plaveien die tijdelijk (dus jarenlang) de sleuven afdekken, gemaakt door de gepasseerde diensten van de waterleiding, gas, elektriciteit,....

gardevil

#1840
Ik probeer nog wat op te lichten met een drybrush van grijs. Even kijken wat dit zegt.

De straat is zeer slechte staat is een voorbeeld van hoe het er tot voor kort voor mijn deur uitzag. Op bepaalde plaatsen bijna niet meer berijdbaar.

Gelukkig is de straat nu heraangelegd.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

bollen neus

#1841
Zo de gele "M" staat op de MY1135 gespoten, alles nu afgeplakt om de zachte grijs/bruine kleur te kunnen spuiten op alle andere delen waar het nodig is, benzinetank, bufferbalk, treden en dak, spuitwerk zal echter voor morgen zijn. De blauwe verf is wel gemengd omdat op verschillende foto's niet de juiste kleur te zien is en de RAL kleur al evenmin, dus kleine nuance en improvisatie gepleegd.[:D]

ysbeer

#1842
Straat

De kleur en de straat glimt teveel ,maar dat kan ook door de foto komen
De manier warop het asfalt er op ligt is echter ook niet zoals in werkelijkheid.
Het ziet er nu uit of de wagen met asfalt is omgevallen en de asfalt er is uitgelopen.
Een soort overstroming.
Maak plekken met asfalt maar dan ook of los staand van elkaar of totaal.
Niet vlak bij de trotior ophouden en daar een strook oplaten.
Als je wilt dat het versleten asfalt lijkt waar onder ooit stenen lagen
moet je de randen van het asfalt veel en veel minder scherp maken.
Is de straat gerepareerd met asfalt dan redelijk rechte lijnen gebruiken.
Nu is gedaan door een dronken straatmaker.
Het zijn tips hoor geen kritiek
wim

ysbeer

#1843
Tip
Als je de wisselaandrijvingen op de tafel (deels) neerlegt zorg dan dat je er goed bij kunt komen als er wat hapert.
Dus niet,alhoewel het erger had gekund.

Voordeel van op de tafel is dat je 20 tot zelf 30 cm van de wissel kunt gaan zitten met de motor.
Onder de tafel gaat dat ook maar als je iets ouder wordt enz.....

Ook hier zit de wissel acher het huis (15 cm) en wordt heen en weer getrokken door het koper draad (1mm) in het buisje.
Het horizontale draad is verenstaal.
De motor duwt van onder de plank met de dikke pen deveer heen en weer
Werkt perfect(alleen geen lijm er op laten lopen zoals ik had gedaan)
wim


[/img]

[/img]

[/img]

[/img]

bollen neus

#1844
Enkel de buffers (nog spuiten), de luchtslangen en een paar details schilderen is de MY1135 (donker blauw met gele "M" op) klaar om een lichte vervuiling te krijgen, dit zal in de loop van deze week zijn. De machinist zit er in, cabines verfraaid en geschilderd.
Het donor model was een ROCO 62858 DSB MY1108 (geel met zwart) en ik moet zeggen dat de kwaliteit van de onderdeeltjes niet dezelfde kwaliteit hebben dan de vorige modellen, ook soort van plastiek aan body is ook anders, ROCO heeft er nog eens gehad de NEG DB V170 1131 en de NMBS 5206 die slechte kwaliteit hadden van body, misschien zijn deze op een andere locatie gespoten of gemaakt dit weet ik dus echter niet maar laat het toch effen weten, je weet nooit of er nog iemand mee bezig is om wat te veranderen?[:)]