Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

bollen neus

#1860
De MY1135 en V170 1127 staan klaar om vervuild te worden, misschien dit week end als het wat beter gaat met dr rug. Nu aan het experementeren om messing buisjes uit te boren en in de body voorzien van gaten zodat ik extra koplichten kan plaatsen op model dat gemaakt moet worden de NEG DJ MY1154. In de buisjes komen nog eens de zilveren onderdeeltjes die ik kan gebruiken van een afbraak van NMBS .5307 modellen. Deze hadden 4 koplichten maar heb daar modellen van gemaakt uit tijdperk 3 met maar 2 koplichten, dus met andere woorden nooit iets wegdoen , je zou het later nog steeds eens kunnen gebruiken.Ook de lichtbundels kan ik nog gebruiken van deze soort locomotieven.[:)]

bollen neus

#1861
Zo, het dak is volledig verandert, gaten geboord en messing buisjes ingelijmd als extra koplampen, ook die voor de rangeerderplateaus, alles proper gemaakt en de body staat reeds in de grondverf, hopen dat het goed weer blijft dan kunnen we verder doen aan spuitwerk.Dan schiet dit model de MY1154 DB NEG DJ versie beter op dan verwacht.[:)]

rixke rail

#1862
Machinisten en stokers voor de Belgische hlv's (linksrijdend dus). Deze waren voorheen leden van de Preiseriaanse strijdkrachten ...



Uniform wat bijgekleurd, petten wat aangepast, schoppen gemaakt uit Plasticard ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

mark7758

#1863
En de grote vraag is: Wie is er overleden? RIP.??[^]
Goed personeel is al zo moeilijk te vinden.[^]
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

dieselfreak

#1864
citaat:
Geplaatst door mark7758

En de grote vraag is: Wie is er overleden? RIP.??[^]
Goed personeel is al zo moeilijk te vinden.[^]



Volgens mij was dat geen persoon maar stoomloc 64.022 die op 14 oktober 1966 de laatste stoomrit verzorgde op de lijn Mechelen- Dendermonde.
MC

rixke rail

#1865
citaat:
Geplaatst door mark7758

En de grote vraag is: Wie is er overleden? RIP.??[^]



Niet "wie" maar "wat" : "Oh stoom, wat waart gij schoon R.I.P."

citaat:
Geplaatst door dieselfreak

Volgens mij was dat geen persoon maar stoomloc 64.022 die op 14 oktober 1966 de laatste stoomrit verzorgde op de lijn Mechelen- Dendermonde.



Dat bordje had ik inderdaad gemaakt voor mijn eigen versie van de foto die Marc (Dieselfreak) bedoelt.



In dit geval de laatste stoomrit op de ringlijnen vanaf Zevenem. [;)]
Dat bordje heb ik bewaard na het nemen van de foto en lag toevallig hier in dit doosje.[:I]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

dieselfreak

#1866
Mooi gedaan Eric, ook jouw omgebouwde NMBS manschappen mogen er zijn. Een slimme manier om openstaande vacatures in te vullen.
MC

Gerolf

#1867
Mooie compositie, Eric [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Binco

#1868
@ Eric,   Leuk personeel [8D]


Ik ben momenteel bezig om een Oe-baantje af te werken.
Het is niet mijn baan maar het is wel een leuke afwisseling!
Het moet niet altijd HO zijn natuurlijk [:D]

[:)][;)]

bollen neus

#1869
@Rixke rail, goed gedaan naamgenoot.[:)]

Laatste 5 lege bladen aan het opvullen met foto's dan is den album volledig vol. Geeft wel al een indruk van de modlelen maar ze zullen er ook niet allemaal in kunnen denk ik.[:)]

Metpetergaathetbeter

#1870
citaat:
Geplaatst door bollen neus

@Rixke rail, goed gedaan naamgenoot.[:)]

Laatste 5 lege bladen aan het opvullen met foto's dan is den album volledig vol. Geeft wel al een indruk van de modlelen maar ze zullen er ook niet allemaal in kunnen denk ik.[:)]



Eric,

Er zijn nog albums te koop,[:D] zo kun je nog een tijdje doorgaan !

Groeten Peter[;)]

bollen neus

#1871
@Petergaathetbeter, [:D] Het is zeker niet de bedoeling om meerdere albums te vullen hoor, deze kan ik dan meenemen als er eens een beurs is om te laten zien, hier liggen een 8 tal CD-roms en DVD met allerlei modellen op het is zo dat ik er de foto's heb kunnen uithalen voor den album.[:)] Er zijn al leden die foto's gezien hebben in Genk geloof ik maar mijn geheugen is ook dat niet meer, wie houdt dat allemaal nog bij, er is elke week wel ergens iets te doen ook beursen.[;)]

rixke rail

#1872
Na een suggestie van Tonga op het TMM-forum [^], zien ze er nu zo uit ...



De imitatie van de fameuze bolletjeszakdoek ...
Preisertjes (bij)schilderen : een heel precies werkje. [:o)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

#1873
Knap geverfd, Eric [8D] Wat ik me afvraag: droeg al het personeel zo'n zakdoek?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bollen neus

#1874
Productieve week gehad, album is klaar, ook de DJ (Dansk Jernbanen) NEG MY1154 is bijna volledig klaar, de MY1135 heeft er een sleepje bijgekregen een setje ROCO 66089 "HERNINGVAERKET I/S VESTKRAFT" aangekocht via een Nederlandse NOHAB collega. Moet niet lang zijn , deze set heeft geen binnenlading daar zal iets zelf op moeten gevonden worden.En dit week end uitrusten en verjaardagfeestjes verzorgen voor de jarige.[:)]