Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

PeterC

#1845
citaat:
Geplaatst door ysbeer

...Onder de tafel gaat dat ook maar als je iets ouder wordt enz.....



Wim, zo'n rolbedje die door de garagisten gebruikt wordt [:)]...

Op die eerste foto: wat vloeit daar uit die stal?  Sluikslachting [:0]...
Groetjes, Peter


ysbeer

#1846
citaat:
Geplaatst door PeterC

citaat:
Geplaatst door ysbeer

...Onder de tafel gaat dat ook maar als je iets ouder wordt enz.....



Wim, zo'n rolbedje die door de garagisten gebruikt wordt [:)]...

Op die eerste foto: wat vloeit daar uit die stal?  Sluikslachting [:0]...




Heb ik geprobeerd maar zo boven je hoofd werken,toch al gauw 80 cm valt ook niet mee.
Nadat ik een drup warme tin op mijn kop kreeg,daar voor altijd mee gestopt.
Er onderkruipen gaat nog prima,maar na 15 min in elkaar zitten krijg ik krap in mijn benen.
dus zoveel mogelijk er boven op.
Dat onder het huis is kinderklei,daar druk ik het huis in dan staat het wel goed vast en stabiel, maar niet bomvast



wim

PeterC

#1847
citaat:
Geplaatst door ysbeer

...Nadat ik een drup warme tin op mijn kop kreeg,daar voor altijd mee gestopt...



Vandaar dat ik op mijn testbaantje (en datgene dat gaat volgen) met schroefverbindingen werk!

'Bloedplas' = 'Kinderklei' [:0]  [;)]
Groetjes, Peter


bollen neus

#1848
Voor het volgende model, de NEG DB V170 1127, ben ik nu bezig om zelf sneeuwruimers te maken, ROCO maakt er enkel die volledig doorlopen, deze zijn dus de kleine halve die ik nodig heb. Je kan nooit 2 halve uit deze sneeuwruimer krijgen dus zelf wat beginnen met het experimenteren met allerlei afval materiaal. Deze loc blijft zoals hij is enkel de nummer wordt verandert en de sneeuwruimers komen op de voorzijde geplaatst. Wel de rest verfraaien en schilderen van de cabines, ook LED voorzien als verlichtingen.[:)]

bollen neus

#1849
Buffers gespoten model MY1135 en slangen geschildert en gemonteerd, staat nu volledig klaar om een beetje te vervuilen, als het gaat met de rug dus weet niet wanneer. Sneeuwruimers of baanruimers gemaakt (al liggend op de zetel) voor model V170 1127 (hier is nummer V170 1131 vervangen door 1127) plus extra decals van nummer op de neuzen en NEG in zilver. Baanruimers opgezet, voorkant voorzien extra gaten voor slangen en kabel.[:)]

Dirky

#1850
bezigheden genoeg...

ander model seinhuis in prototype-fase:


Een reeks Proto 87 wissels opgestart:


Kleinzoon wil iets voor moederdag en opa kan dat maken [:)][:)]

conducteur

#1851
Het reli?f van mijn minibaantje is klaar. Er hangt een straf verhaal aan dit spoorwegemplacement...  De spoorlijn naar Virianval was een heuse uitdaging  vanwege het sterke reli?f, vele tunnels zijn uitgehakt in de rotsen, en er zijn onderweg ook meerdere bruggen gebouwd. Toch is een team ingenieurs, waaronder ingenieur De Rous er in geslaagd Virianval met de buitenwereld te verbinden. De mosterd voor dit baantje heb ik elders gehaald: het is een mix van het diorama van Evan 'oever aan de Maas' met het sporenplan van Sart-Moulin, een van de minibaantjes van de vorige editie.



Er is nog veel werk te doen, maar denk toch als ik mooi de tijd die nog rest gebruik, er nog iets mooi van kan maken. (Dringend eens de restjes isomo wegvegen)

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

#1852
Dirk, waar gaan die Proto78 wissels voor dienen? Pik je weer je oude project op (Nederbrakel 1920), of wordt het iets nieuws?

Rian, ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat met je baantje. Je hebt in elk geval zeer goede inspiratiebronnen gevonden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

#1853
Michiel,
helaas (nog) niet voor Nederbrakel[:(]... voor een klant![:)][;)]

Michiel

#1854
Vergeet de isolatielassen voor puntstukpolarisatie niet. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Klaas Zondervan

#1855
Die isolaties zijn er toch al in geslepen?

Michiel

#1856
Ik kan het op de foto niet meteen zien, maar als ze al voorzien zijn, zoveel te beter. [^]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bollen neus

#1857
Met eens iets anders bezig namelijk een fotoboek samen te stellen soms in stap per stap of enkel het afgewerkte product van zowel Belgische als Europese NOHAB modellen die ik reeds heb gemaakt in de loop van de jaren. Nog een bladzijde of 7 en de album is vol. Verschoot er zelf van dat ik zoveel verschillende modellen had staan ook van het aantal verschillende foto's per loc ben ik verschoten.
Ook een assortiment aan het samenstellen van line up situaties en mogelijke combinaties van dubbel of tripel onderling met deze locomotieven per land wel te verstaan.[:)]

marc goovaerts

#1858
Een fotoboek dat online te bekijken zal zijn ?[:p]

bollen neus

#1859
Beste Marc, een fotoboek noemen we hier soms ook wel eens nen album dus niets on line enkel den boek in.[:)]