Een Belgisch model van styreen met de snij plotter

Gestart door gerco, 14 juli 2007, 23:49:23 PM

gerco

#105
We zijn weer back on line.

Gr. Gerco
 

martintje

#106
Gerco, zomaar een vraag uit interesse.
Die rijen steen boven de bogen, horen die zo krom te lopen of komt dat door het omzetten naar een Jpg ??
Ik had je ook even kunnen bellen natuurlijk, maar misschien dat er meer mensen met die vraag zaten [:)]
Ik kom zeker een dagje neuzen bij je in Genk [^]
Mvg Marty

gerco

#107
Zover ik de foto's kan beoordelen is het echt zo want je ziet het bij twee ramen identiek. Ik heb dit ook zo gemaakt in de plots.

Gr. Gerco
 

dgrr57

#108
citaat:
Geplaatst door martintje

Gerco, zomaar een vraag uit interesse.
Die rijen steen boven de bogen, horen die zo krom te lopen of komt dat door het omzetten naar een Jpg ??
Ik had je ook even kunnen bellen natuurlijk, maar misschien dat er meer mensen met die vraag zaten [:)]
Ik kom zeker een dagje neuzen bij je in Genk [^]





gerco

#109
De plots zijn gemaakt en uitgesneden



Klik op deze link om te zien hoe dit tot stand is gekomen.
http://www.sleutelspoor.nl/technieken/tekening%20autocad.html

De volgende stap is dat we gaan lijmen.

Gr. Gerco


 

gerco

#110
Heeft iemand nog suggesties voor de kleuren van de stenen.

Gr. Gerco
 

dgrr57

#111
citaat:
Geplaatst door gerco

Heeft iemand nog suggesties voor de kleuren van de stenen.

Gr. Gerco



Zoals de foto's  [:)]

gebouw in restauratie. Een deel verouderd, en een deel vernieuwd (proper gemaakt)

eric.vh

#112
citaat:
Geplaatst door martintje

Gerco, zomaar een vraag uit interesse.
Die rijen steen boven de bogen, horen die zo krom te lopen of komt dat door het omzetten naar een Jpg ??
Ik had je ook even kunnen bellen natuurlijk, maar misschien dat er meer mensen met die vraag zaten [:)]
Ik kom zeker een dagje neuzen bij je in Genk [^]



Hallo,
Ik heb de foto's gemaakt en de afmetingen genomen.
Het gebouw is in zeer slechte ( !! ) staat en wat je boven de bogen ziet zijn inzakkingen.
Eric
NMBS HO  2R-3R  III IV V

gerco

#113
Kan me niet voorstellen dat het inzakkingen zijn. Lijkt me echt bewust gedaan als je naar de stenen kijkt. De boog is ook niet ingezakt.

Gr. Gerco
 

SuSke

#114
citaat:
Geplaatst door eric.vh

citaat:
Geplaatst door martintje

Gerco, zomaar een vraag uit interesse.
Die rijen steen boven de bogen, horen die zo krom te lopen of komt dat door het omzetten naar een Jpg ??
Ik had je ook even kunnen bellen natuurlijk, maar misschien dat er meer mensen met die vraag zaten [:)]
Ik kom zeker een dagje neuzen bij je in Genk [^]



Hallo,
Ik heb de foto's gemaakt en de afmetingen genomen.
Het gebouw is in zeer slechte ( !! ) staat en wat je boven de bogen ziet zijn inzakkingen.



Normaal moeten de stenen inderdaad mooi recht lopen.
Maar als ik goed naar de foto's kijk merk ik dat er zelfs bij het metsen van de muren boven de rollagen al "gefoefeld" was (zie je aan het rechtse raam op de foto). Moest dat op ??n van mijn werven gebeuren, ze konden de boel terug afbreken [8D].

De tand des tijds heeft het dan alleen maar erger gemaakt want de rollaag boven het linker raam is zelfs gescheurd.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dgrr57

#115
citaat:
Geplaatst door eric.vh

citaat:
Geplaatst door martintje

Gerco, zomaar een vraag uit interesse.
Die rijen steen boven de bogen, horen die zo krom te lopen of komt dat door het omzetten naar een Jpg ??
Ik had je ook even kunnen bellen natuurlijk, maar misschien dat er meer mensen met die vraag zaten [:)]
Ik kom zeker een dagje neuzen bij je in Genk [^]



Hallo,
Ik heb de foto's gemaakt en de afmetingen genomen.
Het gebouw is in zeer slechte ( !! ) staat en wat je boven de bogen ziet zijn inzakkingen.



Ja, inderdaad, ik was een beetje snel geweest met mijn eerste reactie [:I][:I]

Hier, rechts op de foto, ziet je beter hoe het moet zijn.




Sorry Gerco, voor de werklast [:I]

ps.: en boven de deuren staat dat ook recht [;)]

doomslu

#116
Voor wie het gebouw wil maken in zijn huidige toestand klopt het wat Gerco heeft gemaakt.
Voor wie het gebouw wil zoals het er lang geleden heeft uitgezien zijn de verzakkingen misschien een beetje te veel. Alhoewel, zoals SuSke zegt, zal het waarschijnlijk door de onkunde van de metsers nooit recht geweest zijn.

Mooi werk, Gerco !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eric.vh

#117
citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door martintje

Gerco, zomaar een vraag uit interesse.
Die rijen steen boven de bogen, horen die zo krom te lopen of komt dat door het omzetten naar een Jpg ??
Ik had je ook even kunnen bellen natuurlijk, maar misschien dat er meer mensen met die vraag zaten [:)]
Ik kom zeker een dagje neuzen bij je in Genk [^]








Naast de afloop (boven links) is er een witte plek.(en ook aan de andere kant van de gevel)

Dat is een soort speciaal metsel. Ze hebben er een datum opgeschreven  (controleren van het inzakken).
Ik zal morgen of overmorgen ter plaatse gaan + foto's. [;)]

Eric
NMBS HO  2R-3R  III IV V

martintje

#118
Ik had inderdaad niet goed gekeken op de eerdere foto's
maar ik kan me ook niet voorstellen dat het verzakkingen zijn, omdat de bogen nog zo mooi in model zijn.
als je niet beter zou weten dan lijkt het net of de muren daar niet verzakt zijn, maar naar achteren aan het vallen zijn.
Ben in ieder geval blij dat de betreffende metselaar al een tijdje met pensioen is.
Ik beloof bij deze plechtig dat ik voortaan beter naar de foto's kijk voor ik met een stomme vraag kom ( ja die bestaan wel, ik lever zelf het bewijs :) )
Mvg Marty

eric.vh

#119
citaat:
Geplaatst door martintje

....
als je niet beter zou weten dan lijkt het net of de muren daar niet verzakt zijn, maar naar achteren aan het vallen zijn.



Ja dat is het denk ik.
Maar ik ben franstalig en in het frans voor "inzakken" of "naar achteren vallen" wordt hetzelfde woord gebruikt. Sorry !![:I]
Eric
NMBS HO  2R-3R  III IV V