Een Belgisch model van styreen met de snij plotter

Gestart door gerco, 14 juli 2007, 23:49:23 PM

gerco

Er is een kans dat we met ons clubje(HSM)naar Genk gaan om styreenbouw met de plotter te demonstreren. Wil je wat meer over de plotter weten kijk dan een op www.sleutelspoor.nl of www.hsmgroep.nl  Nu lijkt het ons leuk om ook een typisch Belgisch gebouw mee te nemen wat nog niet bestaat. Het moet niet te groot zijn. Er zijn genoeg Belgische lezers op dit forum (het meerendeel). Stuur je suggestie in samen met een foto naar dit forum en als je model wint krijg je er een bouwpakket van je model. Je moet dan natuurlijk ook wat maten en digitale detailfoto's leveren zodat we er natuurlijk een plaatje van een model van kunnen maken. Succes en kom maar op met je idee?n.

Gr. Gerco
 

doomslu

#1
Gerco, dit lijkt me een schitterend initiatief. Ik pieker me al een aantal dagen suf naar een geschikt gebouwtje dat typisch Belgisch is, nog niet bestaat en -naar ik heb begrepen- niet al te groot.
Ik hoop dat je ons nog wat tijd geeft om na te denken ... [;)]

Prachtige site overigens. Schitterend werk, die bouw van een "Plan U" ! [:p]
Hebben jullie dat gezien, mannen ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

gerco

#2
Dank je wel voor de complimenten. Neem je tijd, misschien een seinhuis.

Gr. Gerco
 

guy holbrecht

#3
Waarom geen baanwachtershuisje zoals verschenen in MSM 3, jaaaaaren geleden? Deze waren enorm verspreid over het ganse net. Of ??n van de typestations of een standaard goederenloods. Je vindt vele voorbeelden in het boek 'Stationsarchitectuur in Belgi?' van Hugo De Bot.
Ik ben benieuwd.

groeten,
Guy

gerco

#4
Plaats een fototje van het gebouw dat je denkt dat leuk is. Dan krijg ik ook een indruk.

Gr. Gerco
 

Gerolf

#5
Die website (met o.a. de bouw van de hondekop) is inderdaad schit-te-rend.
Moet het per s? een 'spoors' bouwsel zijn? Ik denk maar aan de arbeiderswoningen/stationsbuurten/...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gerco

#6
Alles vind ik goed. Als het op de belgische modelbaan te gebruiken is.

Gr. Gerco
 

gerco

#7
Dit ziet er in ieder geval leuk en eenvoudig uit. Zeker een gebouwtje wat zou kunnen winnen.

Gr. Gerco
 

dgrr57

#8
Of dit misschien (Quenast) :


gerco

#9
In deze vorm of nog als hij ingebruik is?

Gr. Gerco
 

dgrr57

#10
citaat:
Geplaatst door gerco

In deze vorm of nog als hij ingebruik is?

Gr. Gerco



misschien beter in gebruik. Alhoewel iemand die tijdperk 5 doet 'blij' zal zijn met een 'ruine' [:)]

loebaske

#11
Is dat zomaar na te maken in styreen[?][?] en wat gaat dat kosten[?][?] als dat natuurlijk betaalbaar is kunnen we misschien een opject kiezen die de meeste van ons eens willen op hun baan, en is het niet alleen ??n model....

janjozef

#12
nu dat laatste steek je op een avond in elkaar met plasticard, Inrichten zal meer tijd kosten, maar dat zal er in styreen ook niet bij zijn

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

gerco

#13
citaat:
Geplaatst door loebaske

als dat natuurlijk betaalbaar is kunnen we misschien een opject kiezen die de meeste van ons eens willen op hun baan, en is het niet alleen ??n model....



Dat zou naturlijk prachtig zijn. Het is de bedoeling dat we er zoveel mogelijk mensen een plezier mee kunnen doen.

Gr. Gerco
 

13erke

#14
Ik vind dit een mooi initiatief, zelf zou ik opteren voor het model van quenast, het model van Maldegem kan je wel maken met enige aanpassingen uit de kit van het lampenhuis van pb (messing modelbouw)
Een eigen voorstel: het (ex) seinhuis van Houyet