Een Belgisch model van styreen met de snij plotter

Gestart door gerco, 14 juli 2007, 23:49:23 PM

gerco

#135
Wat bedoel je met de dagkanten?

Gr. Gerco
 

n/a

#136
Gerco,

Vermits het raam (of deur) +/- 1.5mm dieper ligt dan het gevelvlak, krijg je op de zijkanten van de raam-en deuropeningen nog metselwerk ("hoekje-om" tov het gevelvlak). Dit zijn de dagkanten.

EricB

gerco

#137
Bij de ramen lukt dit niet om dat hiet verschillende stappen in zitten. Bij de deur kan het wel.

Gr. Gerco
 

martintje

#138
Eric.

In de dagkant de voegen het beste weggelaten worden.
NA schilderen en verweren is daar bijna niets van te zien dat er geen voegen zitten.
Je kan er zelf met een mesje voegen inkerven, maar op een dikte van max 1,5 mm is mijn ervaring dat het er niet mooier op wordt.
Bij diepere dagkanten kan je een stripje aan de binnekant zetten, maar dan moet je de kopse kanten welke tegen elkaar aansluiten wel verkanten in 45 graden, anders krijg je een hinderlijke naad, en dan moet je wel heel strak werken wil je die naad nagenoeg onzichtbaar hebben.
Mvg Marty

n/a

#139
gerco & marty,

Juist ... als je bouwwerk klaar is en het staat op een afstand, zie je dit in h0 niet meer, maar zoals jullie al wel opgemerkt hebben (onderaan mijn berichtjes), ben ik aan het bouwen in schaal 0.
Daar verwacht je natuurlijk wel de voegen in de dagkanten. Een afzonderlijk strookje, mooi in verstek, is een oplossing.

Thx
EricB

martintje

#140
[:I] overheen gekijkt [:I]
[:)] mag geen probleem zijn dan
Mvg Marty

rgp

#141
Dag,

Idd, mooi resultaat, maar blijkbaar wordt modelspoor altijd gereduceerd tot HO.

In 0 zie je de gakanten zeer goed.

Roland

gerco

#142
Een model kan altijd omgezet worden naar O. Maar dan komt er nog wel wat extra teken-, en rekenwerk bij.

Gr. Gerco
 

gerco

#143
Een kleine update van de loods



Klik op deze link om te zien hoe dit tot stand is gekomen.
http://www.sleutelspoor.nl/technieken/tekening%20autocad.html

Gr. Gerco
 

dgrr57

#144

doomslu

#145
We zijn hier op weg naar een meesterwerkje ! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

#146
Idd. heel knap werk, en als het af is kunnen we niet anders dan massaal dit produkt te kopen, zo help je onze vriend zijn tijd/aankoop & researds te bekostigen [;)][;)]

gerco

#147
Dank voor alle lof. Op het moment dat het model klaar is kan iedereen die er belangstelling voor heeft mij een pm sturen. Je kan dan de plot in Genk komen ophalen.

Gr. Gerco
 

tonycabus

#148
De uitleg is in elk geval klaar!
Wanneer geef je hier een cursus 'Autocad', Gerco?
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

just4fun

#149
citaat:
Geplaatst door tonycabus

Wanneer geef je hier een cursus 'Autocad', Gerco?


Een heel goed boek en veel, heel veel oefenen brengt al veel op.
3D is natuurlijk andere koek.

Maar (on topic) deze loods is wel erg prachtig gemaakt!

Paul (die elke dag 'AutoCadt')