Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Een Belgisch model van styreen met de snij plotter

Gestart door gerco, 14 juli 2007, 23:49:23 PM

gerco

#165
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters


Ik hoop dat je dan tijd hebt voor een babbeltje, Gerco [;)]



Dat is de reden dat we er zitten.

Iedereen bedankt voor de complimenten ik wordt er verlegen van [:I]

Gr. Gerco
 

ricky56

#166
Wow ! Dat is een heel fabuleuse methode om gebouwen (en ook wagons en rijtuigen) te maken... En ook heeft U dan een Top kwaliteit master om resine modellen te maken (met gietsmallen[:D])

Hoeveel kost zo'n plotter ?

Mvg,

Ricky.

gerco

#167
citaat:
Geplaatst door ricky56



Hoeveel kost zo'n plotter ?

Mvg,

Ricky.



Laat ik zeggen dat je er een mooie middenklasser van kan kopen met veel accesoires, als je hem nieuw wil kopen.

Gr. Gerco
 

ricky56

#168
"BOM"...[xx(][xx(][xx(]

Hum... Is er geen goedkooper model van zo'n snij plotter ? Ik denk dat 15 tot 30 duizend Euros is te duur voor mijn budget ![:(]

Dat is van interest voor mij als ik maak resine kits van belgische gebouwen voor mijn klub, klubleden en vrienden. Met dit methode zal er gemakkelijker zijn om beter Masters te maaken.

Mvg,

Ricky.

B-Modelbouw

#169
En een vriendelijk knipogen naar Gerco zou dat niet helpen Ricky56 [;)] ...

Als hebbeding voor je eigen hobby is niet rendabel, om hem dan weer uit te lenen is 't veel geld, en om modellen voor andere te maken heb je op de duur geen moment meer vrij voor jezelf.
Dus ja ...

Gerco, 'k weet ik val in herhaling maar 't is gewoon prachtig...


gerco

#170
citaat:
Geplaatst door ricky56

"BOM"...[xx(][xx(][xx(]

Hum... Is er geen goedkooper model van zo'n snij plotter ? Ik denk dat 15 tot 30 duizend Euros is te duur voor mijn budget ![:(]

Dat is van interest voor mij als ik maak resine kits van belgische gebouwen voor mijn klub, klubleden en vrienden. Met dit methode zal er gemakkelijker zijn om beter Masters te maaken.

Mvg,

Ricky.



Als je een autocad tekening kan maken die kan dan altijd door ons geplot worden. Is een stuk goedkoper dan zelf een plotter kopen. Zo plotten we al voor mensen in Nederland. Dus niet meteen de moed opgeven.

Gr. Gerco
 

B-Modelbouw

#171
Dat maakt het interessant ...

Vermoedelijk lever je een Cad-tekening af (volgens jullie standaard - en rekening houdende met het plotbereik), betaal je voor 't verbruikte materiaal en diensten en beschik je over een uniek exemplaar.

Gerco, als je 't niet erg vindt wil ik in de toekomst gerust gebruik maken van jou diensten ... maar geen haast, 'k kijk vol spanning naar de opbouw van je loods...

Welke versie van Cad kunnen jullie aan ???

gerco

#172
Kijk op  ijn site onder technieken en dan de plotter. Hier kan je zien waar de tekening aan moet voldoen in welke versie je moet opslaan en er is een template van een A4 zodat het verzonden kan worden via de post.

Gr. Gerco
 

ricky56

#173
Hum... Een vriend van Alaf werk met Katia CAD software. Ik zal hem vraagen als het mogelijk is om een tekening in Autocad 12 format te maken...

Ik heb geen Autocad programma thuis, en werk nog met papiertjes en Rotring's. Is dat mogelijk vanuit een schaal tekening een Autocad file te maken (met een scanner, bij voorbeeld) ? Dan kan ik wel HO of O schaal tekeningen maken, en dan via de post stuuren... en betalen voor de werk.

Nog bedankt voor de hulp,

Ricky.

B-Modelbouw

#174
H? Ricky56, Ik wil ook met Katia werken hoor [:p][:p], je bedoeld waarschijnlijk CADDY [;)].

't Omzetten van kalk of tekening naar Pc via scanning is mogelijk, echter of het nadien nog verstaanbaar is voor een plotter is mij niet bekend ...
Scannen heeft soms het rare effect dat lijnen niet als lijnen worden weergegeven maar als vlakken.
Een ander nadeel is dat alles op dezelfde laag wordt weergegeven. 't is net deze info de plotter nodig heeft om een onderscheid te maken tussen plotten of snijden [:(].

Met andere woorden terug naar de tekentafel (achter Pc).  


n/a

#175
Gerco, Karst, Hans, Thom en Gerard zijn op bijde dagen te bewonderen in Stand A12[:0]
Genoemde objecten mogen aangeraakt worden[:D]

Tot spoedig in Genk

loebaske

#176
Sta al te trappelen om de trein te nemen naar Genk [:o)][:o)]
hoeveel keren moet ikke nog slapen[^][^]

gerco

#177
De plotter werkt op 1/40 mm nauwkeurig. Wil je dus een bouwpakket maken dat nauwkerig past dan zou ik niet van een kalk tekening uitgaan die gescand moet worden dan gaat er denk ik behoorlijk wat nauwkeurigheid verloren. En je moet inderdaad voor verschillende bewerkingen andere kleuren gebruiken die je in en uit moet kunnen schakelen. Dus het werkt alleen echt als je een tekening in autocad maakt. Met de uitleg die ik op de site heb staan van de knoppen kom je al een aardig eind op weg als leek. Ik heb zelf nooit les gehad in autocad maar alles zelf opgepikt. Neem van mij aan als het mij lukt dan moeten heel wat mensen daar ook geen problemen mee hebben. Wat wel handig is als je zelf al wat gebouwd hebt. Dan snap je een beetje hoe je een bouwpakket moet maken. Want het is niet alleen een tekening na tekenen.

Gr. Gerco
 

gerco

#178
We zijn weer een stapje verder.



Kijk ook op www.sleutelspoor.nl/updates.htm

Gr. Gerco
 

MARKLINRIJDER

#179
Gerco,

Man dit is knap.  Ik denk dat wij in Genk eens moeten praten.[;)]

Groetjes,

David