Brussel-Noord anno 1920 (bouw van het eerste segment: de loods)

Gestart door Michiel, 01 november 2012, 16:02:49 PM

Michiel

Ah! Dat zit wel snor denk ik. 2m 1,5 mm² koperdraad: die weerstand lijkt me laag genoeg om die 2A (en meer) meteen te laten opkomen bij kortsluiting.  :)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

philippe_007

Michiel,

een simpele formule dat we gebruiken in de motorhome wereld om de dikte van de kables voor 12V te weten is:
O = 0,7 x "lengte in m" x "stroom (Ampere)" / "spanning (Volt)"

(1,5mm² x 15Volt) / (0,7 x 2m) =  16,07A

En 16A is constante stroom, niet kortstondig....

dus je hebt nog een beetje overschot.... 

Michiel

Vanavond de led-strips onderin de bakken gekleefd, en even aan de 12V gehangen om te zien of ze wel functioneren. Ik had het misschien beter in omkeerde volgorde gedaan.  :-[ ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railrunner

Gij hebt geen kerstboom nodig, zet dat moduleke maar in de woonkamer :)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Ik heb twee uur liggen zoeken naar een kortsluiting!  >:( >:( >:( Alles bleek goed aangesloten, maar toch een kortsluiting. Het bleek uiteindelijk een haarfijn adertje van een multi-aderige schakeldraad dat overstak naar zijn tegenpool. Na het euvel te hebben verholpen, ben ik begonnen met de analoge rijtest. De eerste ritten ooit in Brussel-Noord depot!  8) 8) 8)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Dat eerste rijden zal nogal een kick gegeven hebben !
Tof  ;)
En dat na het oplossen van de kortsluiting ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ToThePoint

Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

Citaat van: Michiel op 25 december 2013, 17:52:36 PM
... De eerste ritten ooit in Brussel-Noord depot!   ...

Ik hoop dat er wat notabelen aanwezig waren, om dit merkwaardig feit mee te beleven !
Misschien hadden die ook hun commentaar-rijke dames mee  ;) ;) ;)

Tof dat je al zo ver bent !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

#519
Er stond wat volk, maar om te zeggen dat het drummen was? Nee, dat niet. Maar de voornaamste volksfiguren waren er natuurlijk wel. Hoe kon het ook anders!  ;D


Finalemengt, Gemaine, waa zaen gelibereird!
Veu wah zegde da na, Urbanie?
Twie joer in e duseke, Neh?!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Leuk fotootje, Michiel
En proficiat met je eerste ritten  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Met die grote vingers van jou valt het op hoe klein die treintjes zijn...  ;)  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ToThePoint

Merci Michiel.
Zoals Luc het zegt. Ook met dank aan de vingers en de onderste boven uur en datum melding LOL.
Knap man, heel knap !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI