Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Brussel-Noord anno 1920 (bouw van het eerste segment: de loods)

Gestart door Michiel, 01 november 2012, 16:02:49 PM

Steam.N

Mooi opgesteld, Michiel.
Het laat je toe om propertjes te bedraden.

Waarkomen de andere vier modules?  Aan een andere kant van de module, of bouw je ze bovenop de eerste laag?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Het liefst had ik alle elektronica van elke module samen in een kist gestoken, maar ik vind geen plek onder de module om zo'n vrij grote kist te plaatsen zonder dat het de toegang tot onderkant van de baan met alle attributen belemmerd. Dus werd het de tweede voorkeuroptie: modules tegen de binnenzijwanden. Vier bezetmeldmodules (64 kanalen samen) komen tegen de voorkant, en de andere 4 bezetmeldmodules (nog eens 64 kanalen) komen tegen de achterkant. De andere modules (wisseldecoders, schakeldecoders, servosturingen en noem maar op) komen dan tegen de kopse kanten van het segment.

Het is niet de meest elegante oplossing, maar het zal zo maar moeten. Het blijft vrij orderlijk, maar de schoonheidsprijs zal ik er niet mee winnen.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Bon, de laatste dagen (tussen de vele familiale bedrijven door) ben ik nog steeds aan het bedraden. Ik hoop dit weekend de eerste helft klaar te hebben, en eens digitaal te kunnen testrijden. Voorlopig is het nog steeds "verstand op nul" (ben ik ondertussen goed in geworden) en doorgaan.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Alles bedraden - niet het prettigste om te doen, maar wel noodzakelijk. Hou de moed er in  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

renstimpie

zo'n groot project,  ik bewonder jouw moed...en dan nog in schaal N..  hoedje af...   
Maar zoals gezegd...  hou de moed er in...  zelfs tijdens de minder leuke werken...

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

Michiel

Zo! De eertse helft van de het segment is bedraad. Dan kan ik nu met Koploper eens zien of alle bezetmeldingen goed binnenkomen....
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kautenbach

poeh, netjes gedaan, en behoorlijk veel componenten, kan ik wel veel van leren ;D


Koen

Knap en proper werk, Michiel.
Dit werkje is een monikken werk hé.
Nog veel succes met het testen  ;).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Steam.N

Propertjes gedaan, Michiel, dat verstand-op-nul-werk  ;)
Ik hoop dit later zélf ook zo goed te kunnen !

Zijn je testen van de terugmelders allemaal goed verlopen?
Domme vraag, eigenlijk, met dat secuur werkje  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Bijna alle blokken zijn nu geactiveerd in Koploper. Locomotieven die nu meer dan 2 jaar in een doos lagen te wachten, werden op de rails gezet. et verloopt nog met horten en stoten, en vooral, de locomotieven zijn nog helemaal niet afgeregeld, waardoor er dikwijls doorgeschoten wordt, of te snel gereden. Maar als eerste digitale rijtest is het in elk geval dik geslaagd! Een filmpje...

http://www.youtube.com/watch?v=oNbjuq1wKPg
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Tof filmpje, Michiel !
Wat een zicht gaat dat zijn, als de loods af is, de sporen ingekleed, de locs vlotjes en traagjes rijden ...
Man man man, dit wordt prachtig !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter


ToThePoint

Michiel ik vermoed dat jij ook tevreden bent over uw werk.
Prachtig vind ik het !
OK het is voorlopig wat pendelen en met horten en stoten, maar eens de loks wat gelopen hebben zal dat snel verbeteren.
Ik merk wel dat uw loks met de buffers tegen de stootblokken komen. Detectieblok te kort ? Of is het omdat de snelheid voorlopig nog te hoog ligt ?
Kan het digitale echt wel smaken Michiel een heel mooi resultaat. Ben ook benieuwd naar het vervolg, tegen morgen ?  ;D
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI