Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

I 11 met stuurstandrijtuig

Gestart door tom007, 19 december 2007, 09:21:49 AM

the_gold

Inderdaad, die linkse een klikje erbij en het moet al veel beter passen Ervin.

ERVIN

@Itchy - the_gold , idd mannen , goed gezien hoor , waarvoor dank natuurlijk....[;)][:X]

the_gold

Veeeel beter Ervin [;)] Past als gegoten.

puncto

Erwin,

Dat zijn prachtige foto's van de I11 rijtuigen van LSm.

Ik zit er ook aan te denken ze aan te schaffen maar er bestaat 'n set met 2 roosters en 'n set met 4 roosters.
Vraag 1: Waar zitten die roosters ?

Mvg puncto

ERVIN

citaat:
Geplaatst door puncto

Erwin,

Dat zijn prachtige foto's van de I11 rijtuigen van LSm.

Ik zit er ook aan te denken ze aan te schaffen maar er bestaat 'n set met 2 roosters en 'n set met 4 roosters.
Vraag 1: Waar zitten die roosters ?

Mvg puncto

@Puncto , ik heb de set met 4 roosters , de volgende set die ik ga aanschaffen zal er ??ntje zijn met twee roosters , de roosters zijn onderaan de wagenkast terug te vinden.

Foto?? alstublieft...[;)]

puncto

Ervin,

Hartelijk Dank voor de uitleg.

Ik heb 2 setje nodig voor achter de Hle 1805 (nu TSP).
Ze reden dacht ik zonder stuurstand. (klopt dit ?)

Binco

citaat:
Geplaatst door puncto

Ervin,

Ze reden ook met stuurstand maar dat was dan niet functioneel.
Meestal hing het stuurstand dan vlak achter de lok.
-> http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=10808

chef garde

citaat:
Geplaatst door puncto

Ervin,

Dit draadje loopt hier ergens op het forum van welke loc aan de I11'en enzo.  Ze reden met stuurrijtuig, evenwel nooit geduwd, enkel getrokken.  Je kan dus een stuurrijtuig integreren in je ram, helemaal achteraan, ofwel zet je de 1805 tegen het stuurrijtuig, neus aan neus en laat je de loc slepen.  Enkel stuurrijtuig vooraan, en de 1805 achteraan laten duwen was in grootbedrijf onmogelijk.

chef garde

voila puncto, hier heb je het bewuste draadje:

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=10808&whichpage=1

Succes!  Er zit trouwens een schitterende foto tussen van de 1805 met net erachter een stuurrijtuig ...

puncto

Nogmaals bedankt

Mvg puncto

TreinTeLaat

Is het mogelijk om met die Roco-kortkoppelingen en met de Fleischmann-profikoppelingen door R1 en R2-bochten te rijden?

Ik heb net 2 sets I11 (met 2 en met 4 roosters) aangeschafd, maar ik vind de afstand tussen de 2 rijtuigen behoorlijk ver.
De resultaten van de foto's hier zijn mooi, maar rijden ze dan wel door R2 en door R1? (heb namelijk op 1 plaats R1-bochten wegens plaatsgebrek)

the_gold

Aah!;) De stuurstandset is ook al verkrijgbaar.
Weet iemand of er verlichting in zit?

chef garde

citaat:
Geplaatst door the_gold

Aah!;) De stuurstandset is ook al verkrijgbaar.
Weet iemand of er verlichting in zit?

Waarda verkrijgbaar???

TreinTeLaat

citaat:
Geplaatst door ERVIN

@Itchy - the_gold , idd mannen , goed gezien hoor , waarvoor dank natuurlijk....[;)][:X]

Is het mogelijk om met die Roco-kortkoppelingen en met de Fleischmann-profikoppelingen door R1 en R2-bochten te rijden?

Mijn baan heeft op een bepaald stuk ook R1-bochten en in het schaduwstation gebruik ik ook deels boogwissels (C-gleis Märklin)

Ik vind de koppelingen van LSM bij de I11 niet zo goed, want de spleet tussen 2 rijtuigen is te groot.
Uw foto's zijn interessant met die Roco-koppelingen.

Rijden ze met die koppelingen door R1 en R2 bogen? of welke koppelingen zijn dan wel aan te raden om te gebruiken?