Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

I 11 met stuurstandrijtuig

Gestart door tom007, 19 december 2007, 09:21:49 AM

Ludwig

Yep de eerste sets liggen in de winkels.( set 43051 en 43052 )
Blijkbaar is het nog 2 weken wachten op de set met stuurstandrijtuig.
(set 43050 en 43550 )
Mij kunnen ze in ieder geval wel bekoren.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

jlvjlv

En mogen we ooit deze al veel eerder aangekondigde items ooit nog 'verwachten'? Ik citeer op basis van de LS-webstek:

42046  I11 BDx Stuurstandrijtuig  wit, gele voorkant, chassis met twee roosters (---)   V  Verwacht  

42546  I11 BDx ~ Stuurstandrijtuig  wit, gele front, chassis met twee roosters (---)   V  Verwacht

Voor de eerdere versies beloofde LS wel aparte stuurstandrijtuigen...

Groet

Johan

Jurgen

Rond de ? 165 per set is niet niks. Dat is ? 55 per rijtuig wat evenveel is als 2200 oude Belgische franken per rijtuig, iets meer zelfs.

Een hele hap uit onze portemonnee.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

krispy

De losse stuurstand betwijfel ik of we deze ooit zullen zien [:(]

De truk is erin om zolang mogelijk te wachten met de losse rijtuigen dat er eigenlijk geen intresse meer voor is ( iedereen die eene wilde zal dan wel de set aangeschaft hebben en daarmee hebben ze dan toch 3 rijtuigen ( + extra sets indien men een lange conbinatie wil maken met dezelfde rijtuigen , vermits er toch enkele verschillen met de oude reeks zijn ) kunnen verkopen ipv slechts 1 stuurstand => marketing noemen ze dat !![;)][xx(] )

Maarja

HOOP DOET LEVEN
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

itchy

De sets zonder stuurstand zijn inderdaad gearriveerd, ik heb bericht gekregen dat m'n bestelling binnen is.

Misschien zijn er (op het forum) wel mensen ge?nteresseerd in een of meer losse rijtuigen uit een set-met-stuurstand? Ik heb ??n set met en ??n set zonder stuurstand besteld, maar wil eigenlijk nog een los rijtuig erbij om een sleep van zeven te bekomen.. Dus als er iemand een stuurstand wil en van de bijbehorende rijtuigen af wil geraken... :-)
citaat:
Geplaatst door krispy

De losse stuurstand betwijfel ik of we deze ooit zullen zien [:(]

De truk is erin om zolang mogelijk te wachten met de losse rijtuigen dat er eigenlijk geen intresse meer voor is ( iedereen die eene wilde zal dan wel de set aangeschaft hebben en daarmee hebben ze dan toch 3 rijtuigen ( + extra sets indien men een lange conbinatie wil maken met dezelfde rijtuigen , vermits er toch enkele verschillen met de oude reeks zijn ) kunnen verkopen ipv slechts 1 stuurstand => marketing noemen ze dat !![;)][xx(] )

Maarja

HOOP DOET LEVEN

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

the_gold

Ik zal een sleep van 9 rijtuigen maken. De eerste 3 arriveren deze week.

Jurgen

Ik heb vandaag de 2 sets zonder stuurstand gekocht. De set met stuurstand zal ook gekocht worden.

Een flinke investering, maar je hebt dan ook meteen een trein met 9 rijtuigen. Toch niet mis denk ik dan.

Ik heb de nieuwe rijtuigen ook even vergeleken met de rijtuigen van de eerste reeks uit de samenwerking met Heris en er zijn wel degelijk verschillen.

De ramen zijn blijkbaar niet even groot en ik heb de indruk dat de nieuwe modellen hoger zijn dan de oude.
Ook de opschriften zijn een pak fijner dan bij de oude rijtuigen.
De draaistellen zijn fijner uitgevoerd en hier en daar zijn ook extra kleurtjes aan de drukknoppen e.d. toegevoegd.

Rijdend in een trein gaat dit volgens mij niet direct opvallen. Ik zal mij er in ieder geval niet aan storen.

Wat me ook opgevallen is, de buffers zijn niet meer meegegoten aan het rijtuig maar kunnen opgestoken worden zoals bij Roco bijvoorbeeld.

Afin, ik ben tevreden. Mijn portemonnee iets minder. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

the_gold

Heb ook 2 sets nu, wachten op de set met het stuurstandrijtuig nu[:)]
Hier worden het er ook 9.

ToThePoint

Ja ze zien er mooi uit. Voorlopig is het geld hier op.
Zal voor later zijn.
"k moet ook nog de loc hebben. Er is geen ander model dat ik kan ombouwen dus dat word kaas voor later.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

itchy

Je kan er ook een 16 voor hangen
citaat:
Geplaatst door ToThePoint

"k moet ook nog de loc hebben. Er is geen ander model dat ik kan ombouwen dus dat word kaas voor later.

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

the_gold

Of 18,15 27/21,20 zelf een 22 of 23 want die deden heel zelden een vervanging als een loc het liet afweten.

i11

Vandaag 2 sets gekocht. Maar wel in 2 verschillende winkels, omdat in beide zaken de andere set (43051 of 43052 ) al uitverkocht was. De I-Elfjes doen het blijkbaar goed.
 

ERVIN

Ook hier zijn de I11'en aangekomen , na  zorgvuldige testritten hier een klein verslagje over deze rijtuigen.

Eerste aankomst van de I11-stam in het kopstation.



Met de Fleischmann Profi-koppelingen sluiten ze mooi tegen mekaar aan , maar toch iets minder dan de BeNeLux-rijtuigen.





Draaistellen zijn prachtig uitgevoerd, let op de vele details...



Ook de opschriften zijn loopzuiver , let ook op de rubbers rondom de ramen en de binnen-inrichting die nu een beetje zichtbaar is.



Besluit ; na veelvuldig over mijn wisselstraten gereden te hebben , zowel in getrokken als geduwde rij-richting kan ik enkel zeggen dat het hier allemaal perfect is gegaan , de BeNeLux-rijtuigen liggen naar mijn gevoel minder " zwaar " op de rails waardoor ze de neiging hebben om over de wissels te schudden , de I11'en geven geen krimp op de wissels, ze gaan er mooi vlot over , dus als ??nmaal het stuurstand rijtuig geleverd gaat worden gaan we een mooie trek-en duwcombinatie op onze baan zien verschijnen.

LS-Models heeft hier subliem werk afgelevert!![;)]

i11

Hallo Ervin,

Ik gebruik ROCO-kortkoppelingen en daarbij zitten de wagens wel helemaal aan elkaar. Je zou bijvoorbeeld een stam kunnen maken met profi-koppelingen aan weerszijden van de stam en onderling roco-kortkoppel. Het is een idee.
 

itchy

Erwin, duw uw Profi-koppelingen eens wat verder in de NEM-schacht, bij mij sluiten ze perfect aan (je moet voorbij de eerste 'klik' duwen).
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ook hier zijn de I11'en aangekomen , na  zorgvuldige testritten hier een klein verslagje over deze rijtuigen.
Met de Fleischmann Profi-koppelingen sluiten ze mooi tegen mekaar aan , maar toch iets minder dan de BeNeLux-rijtuigen.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail