I 11 met stuurstandrijtuig

Gestart door tom007, 19 december 2007, 09:21:49 AM

deurenkletser

Heb ook een mailtje gehad dat de stuurstandset binnen is.

ERVIN

@TreinTeLaat , het is geen enkel probleem om met de Fleischmann Profi-koppelingen door een R1 bocht te rijden , dus dat lukt.[;)]

Verdorie , ik zal mijne huisleverancier eens aan zijn oren moeten trekken , ik heb nog geen mailtje mogen ontvangen dat de i11-stuurstanden binnen zijn.[^]

Jurgen

Hmm, ik ga weer geld uitgeven 1 van de komende dagen. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TreinTeLaat

@ Ervin : Bedankt voor de informatie, dan g aik me alvast wat Fleischmann Profikoppelingen kopen/bestellen...

Waarschijnlijk zullen die koppelingen ook van pas komen bij de Beneluxtreinen (nieuwe reeks die binnenkort uitkomt);
Eveneens de bij de M6'en van LSM zal ik deze nodig hebben (maar daar heb ik nog een jaar de tijd voor eer die M6'en uitkomen)

Het is inderdaad zo dat de I11-stuurstanden zijn uitgekomen, MAAR enkel voor DC - Gelijkstroom !

Ik heb zelf wisselstroom en ik hoop dus dat wisselstroom ook snel volgt...

ERVIN

Ik heb ondertussen mijn huisleverancier eens aan zijn oren getrokken , zaterdag ga ik mijn I11-stuurstandset halen!![:p]

Ben reuze benieuwd , en mijn preiserianen nog meer , eindelijk kan er eens een volledige stam in mijn kopstation toekomen gereden.

ToThePoint

Kan er iemand vertellen wat nu het verschil is tussen 2 of 4 roosters? Dat de ene wagon 2 roosters heeft en de andere 4 is wel duidelijk. Ik bedoel waarvan komt dat verschil ?

De wagonsets hebben 2 of 4 stuks. De stuurstandset enkel verkrijgbaar met 2 roosters.
Waar ze hangen is reeds uitgelegt.
Bestaan/bestonden er wagons met 2 of 4 roosters ?
Wat met de 2 rooster set met stuurstandrijtuig ? Kan ik dat kombineren met een set met4 roosters ?

Kan iemand me vertellen wat de lengte is als ik een set koop met 3 rijtuigen en een set met stuurstand.
Zijn dus 6 wagons. Vermoed dat het +- 1m70 is
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ERVIN

@ToThePoint , 6 rijtuigen + loc zal je sleep ongeveer 2.00 meter lang zijn.[;)]

ToThePoint

Aha dat vermoede ik al.
1m70 + loc = > +- 1m92
De rijtuigen zijn verkrijgbaar. Nu nog ergens een reeks 13 vinden en we hebben ook een tp VI item.
Wanneer zijde gij nie thuis Erwin ? Kom ik eens met een pillicht langs, is toch eentje met dinamo in. [:D]

Binco

Ik ga mij ook zo'n set met stuurstand aanschaffen maar dan voor deze trein: [:p][:p][:p][:p][:p]

Maar ja, we zullen nog even geduld moeten hebben want het B-Telecom rijtuig is er nog niet[V]

conducteur

Ik heb eens enkele dingen uitgerekend. Als je rekent op 165 ? verkoopsprijs (oa prijs van ons aller Tufken), wat veel onder de aanbevolen verkoopsprijs ligt, Dan kom je neer op 55 euro per rijtuig.
(vind ik veel te veel).
In de set met stuurstand zitten twee rijtuigen, dat is dus 2*55=?110, bij een verkoopsprijs van ?215 is dat ?105 voor een stuurstand[}:)][}:)][}:)][}:)][}:)]
Dat vind ik echt schandalig veel, daar heb je bijna twee deftige roco lokomotieven die tenminste van zeer goede kwaliteit zijn, en waar de brokken niet af van vallen.[}:)][}:)][}:)][}:)]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Rekenen kan je Rian.
Dat je de rijtuigen duur vindt is je goede recht. Goedkoop zijn ze niet.
Maar dat de brokken er af vallen vind ik een straffe uitspraak. Daar zou ik als ik jou was toch een beetje voorzichtig mee zijn. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ToThePoint

Ik onthoud me van enig kommentaar aangezien ik met dilemma's sukkel die een oorzaak vinden in deze topic.
Ja ze zijn te duur en toch zijn ze mooi afgewerkt.
Het zijn wederom unieke stukken die geen concurentie hebben en daar zal het schoentje weer knellen zeker.
Als het "made in belgique" is kan ik het nog begrijpen die prijsstelling. Als er echter een container en zeeschip aan te pas is gekomen,mmmmm tja.
Ook voormalige oostblok landen vallen met dergelijke prijsstelling onder de noemer "zakkenvullerij".
Ik heb geen flauw benul waar ze geproduceert worden. Wat de productiekost is en de winstmarge.
Het is dus natte vinger werk.
Het is en blijft de hamvraag " doet ie het of doet ie het nie " ?

By the way, vorig jaar 2x de roco fanclub s3/6 in oker kleur gekocht.
Is een model dat enkel roco/fleischmann leden konden kopen. Daar vallen de onderdelen ook af !. Kon bij het uitpakken allerlei attributen aan loc en tender weer monteren. En vind maar waar wat past he. De onderdelen zaten gewoonweg niet vast in de desbetreffende voorziene plaats en vielen er weer uit na montage.
Bij elk merk kan dat wel voorkomen, de ene al wat meer dan de andere zeker.

the_gold

Vandaag heb ik een B telecom rijtuig zien staan in Schaarbeek ingesloten door 23's.

conducteur

L.S. is zeer mooi gerief, maar soms erg duur, en veel te fijn, zodat alle details er meteen weer afvallen na 1 meter rijden. Er kruipt alleen maar een bom geld in die dingen (dat kan toch bijna niet anders).
Heeft er al iemand zijn rijtuigen gemeten op een 3D-meetbank of alles netjes op schaal is? Daar kruipt ook veel geld in, want het moet veel nauwkeuriger gemaakt worden, en kruipt er dus meer tijd in. Als je de I11'en laat rijden zul je toch niet zien dat hij 0,01 mm te lang is.Bevorderlijk, al die prijzen voor het aantrekken van nieuwe jeugd[}:)][:(!][V][V][V][V][}:)][:(!][V][:(!][V][}:)][}:)][}:)]
Alle, ik heb mijn geld alleszins in een Europees Kwaliteitsproduct gestoken. Ik ben niet echt voor die Chinese producties.  
P.S. Nog een tip voor LS: verzorg de stroomafname via de aspotten van de wielen, zoals bij de CFL dosto rijtuigen van Hobby Trade, en niet via die slepers die zorgen voor een enorm grote vrijwingsweerstand.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ToThePoint

Mja daar is een discutie die geen einde kent.
De slepers die wrijving verhogen, daar heeft u een punt.
Als het exact op schaal moet zijn is dat op zich ok.
Ik heb dan liever een goed prijs kwaliteit verhouding want hoe je het draait of keert, de wielen zijn steeds buiten proportie als het geen proto 87 is.