Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

I 11 met stuurstandrijtuig

Gestart door tom007, 19 december 2007, 09:21:49 AM

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door conducteur

citaat:
Geplaatst door dieselfreak

@ conducteur: wat heb jij eigenlijk tegen LS Models? We zouden blij moeten zijn dat er een merk is wat goede kwaliteit levert tegen een redelijke prijs. Bovendien maakt LS steeds alle varianten van een model m?t oog voor de onderlinge verschillen, iets wat ik het door jou heilig verklaarde Roco nog niet direct zie doen!


Helemaal niets, ik heb iets tegen klinknageltellers en mierenneukers.



Misschien is het wel dankzij de kritiek van deze klinknageltellers en mierenneukers dat de fabrikanten de jongste jaren correctere modellen maken. Denk daar maar eens over na!
MC

conducteur

@dieselfreak: Zou het daardoor niet zijn dat de prijzen de hoogte in schieten en ik een van de weinige verdwaalde jeugd ben die nog met deze hobby bezig ben? Als het zo verder gaat zal ik vanwege het hoge prijskaartje moeten afhaken.
@Erwin: het zijn nog altijd mensen die die machines in elkaar steken. Missen is menselijk. En die lichtgeleiders samen met het printje licht er bij mij in mijn 6218 al lang uit en is vervangen door eentje dat ik zelf heb gemaakt. Ik heb nu een 62 met schakelbare sluitverlichting, wisselende frontverlichting, en rangeerverlichting en traploos regelbare lichtsterkte, en dat voor de rode en de witte lichten. Ik kan dus apart de rode en de witte lichten dimmen met twee potmeters! Allemaal met een degelijke Viessman decoder met twee extra functie-uitgangen en basis basiselektronica. Het moet mogelijk zijn om ook nog cabineverlichting te installeren, wisselend met de rijrichting, maar om die schakelbaar te maken heb ik nog een transistor nodig en een lenz decoder met 3 extra functieuitgangen. Maar die begrijpt geen motorola[;)]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Binco

Wel, ik ben ook een 15jarige die nog met de hobby bezig is.

En ja ik begrijp het hier wel een beetje.
Voor ons (jeugd) is het een redelijk dure hobby.
Als we dan iets kopen willen we dat alles in orde is en dat het model niet uiteen valt ...
Maar ik denk dat elk model wel zo zijn goede en minder goede kanten heeft.
Om nu even een voorbeeld te nemen van hier bij mij.
Overlaatst de 1803 van ls gekocht.
Nu is er een panto gesneuveld. Hij "sprong" uit zen houder, recht tegen de doos en is helemaal kapot gebroken. Ik heb er dan maar een nieuwe besteld maar het model ziet er heel mooi uit(!) en rijdt ook heel goed(!)
Dan heb ik ook nog een roco reeks 20 (2018)
Daar zal ik dat probleem met de panto's nooit hebben want deze zijn veel steviger maar hier heb ik dan weer een probleem met de baanruimers ...
Ook dit model rijdt zeer goed en (dan mijn persoonlijke mening) is toch ook goed afgewerkt.


Zo zie ik het toch,
als er mensen zijn die het anders zien, schiet mij niet af h?[;)]

Jurgen

Jawadde, wat een discussie hier.

Ergens vind ik het een beetje belachelijk dat men geld steekt in het detailleren van de onderkant van een loc of rijtuig. Je moet je model al echt op zijn kop houden om dit te kunnen zien.

Mijn gedacht is dan ook, laat die onderkant voor wat het is. Het drukt de kosten en de zijkanten blijven even gedetailleerd. Iedereen tevreden dus.
Geef nu toe, hoe dikwijls kijk je naar de onderkant van je rijtuigen of locs? Toch enkel op het moment dat je ze uit de doos haalt.



En wat de kosten van oude mallen betreft, de personeelskosten moeten ook terugverdiend worden h?. Die stijgen ook ieder jaar, of de mal nu terugverdiend is of niet. Ook de grondstoffen (verf, plastic, metaal,...) worden steeds duurder. De electriciteit, verwarming, verzekering,... voor de gebouwen moet je ook meetellen in de kostprijs van een model.
Allemaal factoren die naast de mal ook moeten meegerekend worden en als die duurder worden, dan zullen onze modellen ook duurder worden. Nieuwe mal of niet!


En nu terug naar de nieuwe I11 rijtuigen. Ja ze zijn duur, ja ze zijn mooi! Vertel ons nu maar iets nieuw! [:(!]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

Ha, toch leuk dat er al enkelen zijn die door hebben dat het onnodige detailleren van materiaal weggesmeten geld is.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

the_gold

En ik die dacht dat vrouwen konden zagen [:D]
Ze zijn inderdaad mooi, en duur... Maar ze zijn het waard. Als je ze dan toch te duur vind dan moet je er maar voor sparen of wachten tot later. Maar niet alles weer op de kap van Lsmodels stoppen! Wees blij dat ze het toch maar weeral eens doen, een prachtmodel afleveren.


chef garde

citaat:
Geplaatst door conducteur

Ha, toch leuk dat er al enkelen zijn die door hebben dat het onnodige detailleren van materiaal weggesmeten geld is.

Investeert dan in Lima'tjes ...  Goedkoop en niet gedetailleerd, probleem opgelost!

OMC

Vanuit het standpunt van de fabrikanten is het begrijpelijk dat ze kiezen voor volledige of beperkte detaillering, prijs naar daar gevoeliger door natuurlijk. Ikzelf ben ook een voorstander van details m??r ik ga geen onnodige kosten doen om iets te detailleren wat toch niet zichtbaar is tijdens het rijden of stilstaan op de sporen want dan kan je heel ver gaan in het "echt maken" van je treinen: van graffiti toch het doorlopen van een toilet in een AM800 bij wijze van spreken. Dit is ieder zijn eigen keus, maar heb daar dan ook respect voor en hoor wat de gedachtegang achter die beslissing is. En ik viseer niemand met deze voorlaatste zin [;)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

eddy

@Rian,
graag zou ik U vervangprint voor de reeks 62 zien ,en met wat uitleg  onder tips en trics.Dan kunnen wij wat ouderen ook wat leren van U.
alvast bedankt,groeten eddy.[;)]

conducteur

Daarvoor zul je wel even geduld moeten oefenen, ik heb hem momenteel niet bij me...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

eddy

Geen probleem,geduld is een schone deugd.Maar ik ben wel in blijde verwachting.

groeten eddy

amibo

citaat:
Geplaatst door krispy

De losse stuurstand betwijfel ik of we deze ooit zullen zien [:(]

De truk is erin om zolang mogelijk te wachten met de losse rijtuigen dat er eigenlijk geen intresse meer voor is ( iedereen die eene wilde zal dan wel de set aangeschaft hebben en daarmee hebben ze dan toch 3 rijtuigen ( + extra sets indien men een lange conbinatie wil maken met dezelfde rijtuigen , vermits er toch enkele verschillen met de oude reeks zijn ) kunnen verkopen ipv slechts 1 stuurstand => marketing noemen ze dat !![;)][xx(] )

Maarja

HOOP DOET LEVEN


Heeft lsmodels dat bij andere aangekondigde modellen eerder gedaan, uiteindelijk niet uitbrengen?
De losse stuurstand is trouwens voor een iets oudere periode, V in plaats van  VA. Misschien waren de treinen met I11 rijtuigen aan het begin korter[:D]

Koen

Wat een discutie [xx(]. De modellen zijn inderdaad niet goedkoop en ik kan begrijpen dat dit voor jongeren een hele investering is. Toch mogen we blij zijn dat een fabrikant de moeite doet om series met beperkte oplagen te maken.
Moeten we dan niet altijd voor en nadelen tegenover elkaar afwegen en keuzes maken?
Een investering in een model dat we mooi vinden, dat misschien wat meer vergt van ons budget of meerdere modellen die misschien een lagere afwerkingsgraad hebben? Ieder moet deze keuze voor zich maken. Tenslotte kan de fabrikant niet iedereen tevreden stellen.
We mogen ons gelukkig prijzen dat er mensen zijn die veel geld in onze hobby willen investeren en kleinschalige producties op poten willen zetten. Tien ? vijftien jaar geleden konden wij hier alleen maar van dromen en waren wij blij met wat er ter beschikking was. Misschien zijn wij teveel verwend door onze fabrikanten. Onze wensen worden door hen in grote mate ingevuld (ook ik ben daar gelukkig om [:)]). Misschien is dankbaar- en tevredenheid hier dan ook meer op zijn plaats [:0].

Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ERVIN
Conducteur , je negativisme begint mij stilaan de keel uit hangen , als admin moet je steeds weer het goede voorbeeld geven , maar " trop is teveel"[:(!]
Ook in een ander draadje werd je gevraagd om te zeggen wat je w?l goed vond - zonder antwoord
citaat:
Helemaal niets, ik heb iets tegen klinknageltellers en mierenneukers
klinkt ook erg positief [|)]
citaat:

@Rian,
graag zou ik U vervangprint voor de reeks 62 zien ,en met wat uitleg  onder tips en trics.Dan kunnen wij wat ouderen ook wat leren van U.
kijk: nu h?b je een kans om eindelijk eens een positieve bijdrage te leveren op dit forum. Doe hier iets mee!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

Even de vraag herhalen.

Waar zit het verschil in in de 2 en 4 roosters ?
Iemand was zo vriendelijk om de link te geven waar dat staat. Waarvoor hartelijk dank, het was super te ziend at iemand toch de info vond.

Maar het ligt aan mij 'k weet ed. ik snap weer iet wat daar staat.
Het is in dergelijke docterstaal geschreven dat onnodige bochten maakt dat ik moet gissen wanneer de 4 danwel de 2 roosterwagons het dienstlicht zagen.
Ik begrijp het volgende,de eerste geleverde wagons hadden 4 roosters en werd aangepast naar 2 roosters.
Kan iemand daar een looplamp op scijnen en een brilleke aan mij lenen want met ouder worden gaan de ogen idd achteruit.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI