I 11 met stuurstandrijtuig

Gestart door tom007, 19 december 2007, 09:21:49 AM

amibo

Ik heb navraag gedaan bij LS of de losse stuurstand nog zal verschijnen.

Een snelle en eerlijke reactie maar wel wat onthutsend[xx(]

De 42046 (losse stuurstangrijtuig) zal pas veel later verschijnen als er nog genoeg navraag is.

Lekker als je die besteld heb, zit je misschien straks zonder stuurstand maar wel met een 3 of zes delige stam[:(]

Binco

Vandaag zijn ze bij mij ook gearriveerd[:D][:D][:D]

Met een 16[:p]

Met een 18[:p]

Ja Ik weet het, het licht zit weer verkeerd[B)][B)]
Srry daarvoor[B)]

ERVIN

@Binco , welke decoder heb jij erin gestoken als ik vragen mag??[:I]

chef garde

Stephen, ferme foto's man!  18 en de 16, beestig!

PeterBrz

ondanks het lange wachten is iedereen dus dik tevreden over de wagons [:D]

the_gold

Vandaag zijn de volgende 3 aangekomen [:D] Nu wachten op de set met het stuurstandrijtuig.

chef garde

citaat:
Geplaatst door PeterBrz

Rijtuigen h? Peter, rijtuigen!  Bij goederen spreken we over wagons, bij reizigers hebben we het over rijtuigen. [;)][:D]

Jurgen

Kan je eigenlijk zonder al te veel geprul een koppeling in de stuurstand steken en meteen koppelen aan een loc?

Bij mijn M2 rijtuigen van M?rklin kan dat namelijk niet. Daar is het stuurstandrijtuig mooi gedetailleerd weergegeven, maar net daardoor kan je geen koppeling plaatsen op de kop. [xx(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

the_gold

Das inderdaad een probleem die ik hier ook heb, want een loc voor de stuurstand is altijd mooi.

Hier zit er zoals als op alle rijtuigen gewoon een koppeling op het stuurstand, Geen gepruts dus.

itchy

... en LS heeft het dan weer over een stuurstangrijtuig... [:D]
citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door PeterBrz

Rijtuigen h? Peter, rijtuigen!  Bij goederen spreken we over wagons, bij reizigers hebben we het over rijtuigen. [;)][:D]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ERVIN

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Kan je eigenlijk zonder al te veel geprul een koppeling in de stuurstand steken en meteen koppelen aan een loc?

Bij mijn M2 rijtuigen van M?rklin kan dat namelijk niet. Daar is het stuurstandrijtuig mooi gedetailleerd weergegeven, maar net daardoor kan je geen koppeling plaatsen op de kop. [xx(]

Geen enkel probleem Jurgen , momenteel doet hij hier zijn ronde met de 1330 gekoppeld aan het stuurstand en de 1357 aan de andere kant van de stam.[:p]

the_gold

Ik heb mezelf nog een I-10 Resto gekocht om er eens extra bij te hangen. Wil dat in principe zeggen dat hij mee kan rijden in trek/duw diensten?

conducteur

citaat:
Geplaatst door eddy

Geen probleem,geduld is een schone deugd.Maar ik ben wel in blijde verwachting.

groeten eddy

En nog iets, dat zou op papier moeten werken, ben hem bezig met solderen, maar zal daarna nog even wachten om het hier te plaatsen, als er eventueel enkele fouten insluipen bv dat je geen dingen namaakt die maar half 'n half werken. Ik wou een alternatief bouwen op het printje van digirails, omdat het erg prijzig is, en ik hetzelf zeer eenvoudig voor veel minder kan namaken, en omdat het niet erg gebruiksvriendelijk is, je moet stukken lichtgeleider slopen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

TreinTeLaat

Kan iemand mij volgende dingen uitleggen aub:

* Waarom heeft een stuurstandrijtuig een decoder nodig?

* Waartoe dient deze in een stuurstandrijtuig ? (want er zit toch geen motor in zo'n stuurstandrijtuig)

* Is dat ook nodig bij wisselstroom?

Koen

@TreinTeLaat,

De decoder in een stuurstandrijtuig dient om de verlichting in het rijtuig mee te schakelen met de loc (indien je digitaal rijdt).
Hij wordt dus als functiedecoder gebruikt. Als je het rijtuig zo op de sporen zou plaatsen, zullen vermoedelijk alle leds gaan branden (nog niet uitgeprobeerd). Bovendien ligt de toegevoerde "digitale" spanning te hoog voor leds en lampjes.
Er bestaan twee versies nl twee- en drierail. Wanneer je conventioneel werkt, dient je geen decoder te plaatsen. Enkel wanneer je digitaal rijdt, is een decoder van toepassing (ook bij de drierail versie).

Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren