Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

I 11 met stuurstandrijtuig

Gestart door tom007, 19 december 2007, 09:21:49 AM

ERVIN

Of LS-Models duur is of niet , of ze goede kwaliteit leveren of niet , dat zijn discussies die in een ander topic kunnen plaats vinden , hier gaat het over de I11 rijtuigen met bijhorend stuurstand.
Dus laat het ons daar bij houden.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door conducteur
Bevorderlijk, al die prijzen voor het aantrekken van nieuwe jeugd[}:)][:(!][V][V][V][V][}:)][:(!][V][:(!][V][}:)][}:)][}:)]
En wat is nu bevorderlijk? De "nieuwe jeugd" die blijkbaar heel graag de negatieve icoontjes (en dito taal) gebruikt [?]
Er is ergens nog steeds een openstaande vraag naar "wat vind jij wel mooi". Dat is jouw kans om ook eens positief te doen, niet? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TreinTeLaat

Voor iemand met weinig geld is het niet makkelijk om te kiezen welke treinen hij al dan niet gaat kopen.

Ik ben zelf student en mag maar 23 dagen in de grote vakantie en 23 buiten de grote vakantie werken..., uiteraard is dat niet zo ideaal, want een dag van 4 werkuren is ook een dag, zodat ik op jaarbasis alles een 1000 à 2000 euro kan verdienen (als ik werk vind) (zakgeld buiten beschouwing)

Als je van dat geld de prijs voor concerten, fuiven, drank, feestjes, vrienden, vriendinnetjes !!(en ja, vrouwen kosten veel), een nieuwe camera / fototoestel / gsm / harde schijf /... aftrekt...
dan schiet er weinig over...[:(]

Zo is het dat ik dus dagen, zelfs maanden zit na te denken welke treinen ik al dan niet ga kopen...
Ik wil M6 van LSM, maar als dat dit jjaar uitkomt, kan ik geen HLE 21 en 28 kopen, maar die hheb ik dan weer nodig voor later de M5'en en de I10's.

Zo zit ik dan te piekeren over het al dan niet kopen van een bepaalde loc. LSM heeft pracht van locomotieven, maar zoooooooo prijzig ! [:(]
Als je weet dat zo 1 loc 3 tot 5 dagen werken is, dan weet je ook hoe lastig het is als je een hedendaagse belgische modelbaan wil met zowel een HLE 11, 13 , 21, 23, 27, 28 en ook de HLE 18 Siemens als ze uitkomen....
Het blijft niet bij een loc, de rijtuigen : I11, I10/I6 , M6 , M5 (zal uitkomen wanneer ik ga werken, dus nog enkele jaren om ervoor te sparen)
M4 (maar ja, eer die komen ben ik al misschien grootvader, en ik ben nog maar 20 jaar...
En een stammetje Beneluxtreinen kan er best ook bij, voor de variatie...
Dus reken maar wat dat is, afgeziend dat een goederentrein ook best welkom is....

Het leven is hard zondr geld, daarom is het misschien beter van LSM om de prijzen wat te drukken (maar handelaars zouden best ook wat winstmarge inleveren vind ik)
nu ja, het zal krabben en scharen zijn om alles te kunnen blijven betalen...
Een begroting (aankoopplan) is zeker nodig ! (natuurlijk met de levertijden van LS Models is zoiets niet gemakkelijk eh) [|)]

Toch, als ik die I11'en zie, die 6 rijtuigen, ik vind ze zo prachtig, ik heb geen enkel moment spijt gehad dat ik ze heb gekocht, ook al is 330 euro voor een student een hele hoop geld !

13erke

Het is alweer lang geleden dat ik hier nog iets gepost heb, echter meelezen doe ik wel nog op regelmatige basis.
Is het eigelijk echt wel nodig om van elke reeks een model te hebben? Het modelspoorforum lijkt meer en meer op een verzamelforum, terwijl er aan de echte modelbouw niet meer -of veel minder- gedaan wordt. Als men tegenwoordig toch alles zo natuurgetrouw wil maken, kies dan enkel materieel dat daadwerkelijk ook binnen je thema past. Zo kan je al een selectie maken van wat je zou kunnen kopen binnen je thema en wat je daarvan daadwerkelijk ook wil. Uitzonderingen hierbij kunnen natuurlijk ook: bijvoorbeeld een aankoop puur omdat je dat mooi vind.
Zo kan je al een selectie maken, want wat voor zin heeft het dat je een I6,10,11 en M4,5,6... stam wil? Eerlijk, bij mij rij je er dan enkele rondjes mee, en dan is de fun er ook wel af. Rekening houdend met de prijzen wordt het dan inderdaad een hele dure hobby. Neen, kies dan bijvoorbeeld gewoon een M6 stam die je wil inzetten als IC, en een aantal I10 rijtuigen die je wil gebruiken als P-trein. En wie houdt je tegen om hiermee verschillende samenstellingen te maken? I6'en en M4'en rijden de laatste tijd in verschillende soorten samenstellingen in diverse P-treinen rond. Zelfje treinen samenstellen, wat rangeren, dat maakt de hobby leuk, niet de verbittering van niet alles te kunnen kopen.
En voor diegene die toch perse van alles een model willen hebben, de laatste 10 jaar is men op de Belgische markt enorm veel beginnen uitbrengen, dit kan niet eeuwig blijven doorgaan, het aantal uit te brengen modellen is ook immers ook beperkt. Heruitgaven en opnieuw nieuwe ontwikkelingen van bestaande modellen zullen er zeker wel komen, het is alleen een kwestie van geduld. En dit geeft dan weer de mogelijkheid tot sparen, mooi toch?

En dan heb ik hier nog niets gezegt over zelfbouw, nietwaar Gerolf?[;)]

puncto

Wie heeft het antwoord op de eerder gestelde vraag:

Wat is het verschil tussen de 2 of 4 delige roosters op de I11 rijtuigen? zij de 2 delige rooster uit 'n proefserie?

Mvg puncto

Jurgen

citaat:
Geplaatst door puncto

Wie heeft het antwoord op de eerder gestelde vraag:

Wat is het verschil tussen de 2 of 4 delige roosters op de I11 rijtuigen? zij de 2 delige rooster uit 'n proefserie?

Mvg puncto



Dat is een hele goeie vraag! Ik weet het ook niet. Iemand die wel kan antwoorden?

Misschien was het een 2de schijf van aankoop en zijn er bij de laatste schijf nog aanpassingen gedaan aan de hand van de ervaringen met de eerste schijf?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TreinTeLaat

Zijn er trouwens al mensen die foto's hebben van het I11-stuurstandrijtuig?

Aarzel dan niet om ze te posten [:)]

karthuizer

citaat:
Geplaatst door puncto

Wie heeft het antwoord op de eerder gestelde vraag:

Wat is het verschil tussen de 2 of 4 delige roosters op de I11 rijtuigen? zij de 2 delige rooster uit 'n proefserie?

Mvg puncto



"Een aantal rijtuigen van het begin van de serie hebben ten opzichte van de volgende rijtuigen een ander aantal en een andere plaatsing van de verluchtingsroosters onderaan de kas. Dit is van toepassing op zowel de rijtuigen 1ste klas als voor deze van 2de klas."
Bron: http://www.lsmodels.com > Productie > Oude productie > NMBS > info - Rijtuigen I11


the_gold


ERVIN

Ook de stuurstandset is hier aangekomen , het ziet er allemaal prachtig uit , maar er is een MAAR , er zit geen decoder in het rijtuig dus die moet je bijkopen , het moet een 21-pins decoder zijn , mijn huisleverancier had mij een 8-polige meegegeven , dus heb ik mijn Reeks 27 even moeten open doen om daar de 21-pins decoder uit te halen.

En nu komt er nog een MAAR , het rijtuig openen is verschrikkelijk moeilijk , zelfs met de bekende " tandenstoker-methode" is het bijna niet te doen , na veel en h??l lang prutswerk was ik er dan uiteindelijk in geslaagd om het rijtuig te openen , maar toen bleek de decoder niet te passen , hij was te lang , of beter gezegd , er stond een toilet in de weg , dus dat toilet heb ik moeten slopen.[xx(]
Nadat alles terug in orde was ben ik gaan testrijden , en dat gaat wel h??l erg goed , het rijtuig ligt lekker zwaar op de rails waardoor het nemen van wisselstraten geen enkel probleem is , nu moet ik alleen nog zien te vinden hoe ik de lichtwissel automatisch met de rij-richting kan ompolen , want dat doet hij nog niet , maar hopelijk kunnen jullie mij hiermee even verder helpen.[:I]

En hier is hij dan......






eddy

Ziet er goed uit Erwin,[:p]
een vraagje is er ook cabineverlichting aanwezig?
groeten eddy

Jurgen

Erwin, ik ga nu even denken in functie van mijn Central Station van M?rklin, maar met jouw centrale zou dit ook mogelijk moeten zijn.

Je kan de decoder van je stuurstandrijtuig in dubbeltractie met je loc plaatsen. Als de lichtwissel niet klopt, dan draai je gewoon de rijrichting om in je centrale.

Het is misschien te simpel voor woorden, maar probeer het eens. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

citaat:
Geplaatst door ERVIN


...
En nu komt er nog een MAAR , het rijtuig openen is verschrikkelijk moeilijk , zelfs met de bekende " tandenstoker-methode" is het bijna niet te doen , ......
..... maar toen bleek de decoder niet te passen , hij was te lang , of beter gezegd , er stond een toilet in de weg ,
....


Dat noemen ze nu eens Made in China![:D][8D]
Je kent toch het probleem bij de traxx locomotieven, ze hebben zoals roco gedaan heeft bij oa de 59 en 62 een vakje onderaan de machine voorzien voor de decoder. Er is echter geen enkele H0 decoder verkrijgbaar die daar inpast!!
Het moet vlug geld opbrengen in het verre oosten, en niet dat alles van goede kwaliteit zal zijn...[V]
@Erwin: geef je decoder van de loc en van de stuurstand hetzelfde adres, en dan zou het moeten werken...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Alain

citaat:
Geplaatst door conducteur

citaat:
Geplaatst door ERVIN


...
En nu komt er nog een MAAR , het rijtuig openen is verschrikkelijk moeilijk , zelfs met de bekende " tandenstoker-methode" is het bijna niet te doen , ......
..... maar toen bleek de decoder niet te passen , hij was te lang , of beter gezegd , er stond een toilet in de weg ,
....


Dat noemen ze nu eens Made in China![:D][8D]
Je kent toch het probleem bij de traxx locomotieven, ze hebben zoals roco gedaan heeft bij oa de 59 en 62 een vakje onderaan de machine voorzien voor de decoder. Er is echter geen enkele H0 decoder verkrijgbaar die daar inpast!!
Het moet vlug geld opbrengen in het verre oosten, en niet dat alles van goede kwaliteit zal zijn...[V]



rian, die "Chinezen" voeren alleen maar uit wat de Europeanen vragen, niets meer niets minder.[;)]

SuSke

[/off-topic]
Rian, let een beetje op met zulke boude uitspraken.
Zolang je zelf geen zaken gedaan of gewerkt hebt met die mensen heb je eigenlijk geen recht om te "ver"oordelen.
Een oordeel kan je hebben, maar wees voorzichtig met je uitspraken, je krijgt het deksel sneller terug op je neus dan je lief is.
[/on-topic]
Ook hier is de set toegekomen, hij zal echter moeten samenrijden met zijn oudere soortgenoten.
Voor ik hem ga opengooien toch eerst voor de ganse reeks binnenverlichtingen opsnorren en benen van preiserianen amputeren [:D]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.