Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Nederbrakel - anno 1920

Gestart door Dirky, 23 januari 2009, 21:56:44 PM

Dirky

#180
teveel ineens:

- functioneel = NIET
- de bedieningshendels zijn op het chassis gezet. De bediening van dergelijke kraan gebeurde door gebrek aan servo-technologie manueel, rechtstaand, met grote hendels. Dat zijn dus die hendels in ruwbouw...
- boven de operator moet een dak komen, daarvoor heb ik het messing frame gebouwd
- de achterzijde van de kraan waar de stoomketel staat en de stoker aan het werk is, is bij vele kranen (je moet maar eens googlen) open en bij andere weer helemaal gesloten. De zijwand op de foto is een eerste experiment om golfplaatjeswanden te zetten.

Moet bij de volgende foto's wel ietske duidelijker worden!

Gerolf

#181
Ik zag gewoonweg niet wat het was ... maar nu wel [:o)]
Mooi gemaakt [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

#182
thx


ERVIN

#183
Amaai Dirk , knap man!!![:0]

ToThePoint

#184
Aha

De mist in de verwarde geest is opgetrokken hier.
Heb geen woorden voor uw creatie Dirk.
Heel schoon gedaan.
Gaat ge voor de open ketelruimte of gesloten?
Ik zou de open nemen, zit ge meer details ervan want bouwen moet ge die toch he.

Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Dirky

#185
na hevig aandringen van een collega modelbouwer nog een fotooke van een transformatie van een bananewagen naar...





kostprijs: wagonneke 5 euro + verf + een beetje tijd!

Gerolf

#186
Mooi, Dirk [8D]
Die bladveren: zelfbouw ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

#187
yes... ik koop niets meer [:)]

Peter

#188
Wat is er met Dirky aan de hand?
Zowel hier als op het Duitse forum zijn geen foto's van zijn kunnen meer te bewonderen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

#189




terug van weggeweest... 'k zal later een poging doen om enkele foto's terug te plaatsen!

evan

#190
Onze HO schaal "Marcel Ackle"...
Wat voor gebouwtje wordt dit Dirky?

Ik veronderstel dat je de gevel nog gaat vervuilen enz. zoals onder de ramen...[:p]

Blij dat je terug in actie bent geschoten!

Grts

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

marc goovaerts

#191
[:0][:0][:0][:0][:0][:0]
Hoog tijd dat Ricky z'n eigen reeks how-to's krijgt in MSM !

Michiel

#192
Mark, je mag Dirky tegen hem zeggen, hoor! [;)][:D] Maar ik snap wat je bedoeld.

@Dirky, zo'n foto als van die oude deur, dat schreeuwt om meer, en vooral HOE! [:p][:p][:p] Welkom terug op het MSM-forum! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ToThePoint

#193
Van een COME BACK gesproken, miljaar dat is een gigantisch sterk begin.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

gjvdz

#194
Op je taal letten he [8D]
Gvd als ik dat ooit zou kunnen [:D][:D][;)]
Mvg Giel-Jan