Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Nederbrakel - anno 1920

Gestart door Dirky, 23 januari 2009, 21:56:44 PM

Michiel

#165
Nu valt mijn frank! Ik had niet door dat je kraan niet alleen functioneel is, maar ook daadwerkelijk zand schept! [:I]

Dan heb je inderdaad een probleem met het stof, ja. [:D] Dat zal nog voor wat breinbrekers zorgen, om dat probleem op te lossen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

#166
PS ik ben nog steeds op zoek naar een tekening van het wagonneke met het ^ dak zoals op de postkaart op de vorige pagina van dit draadje...
thx

Dirky

#167



we blijven steken bij het kraantje....

PeterC

#168
Dirk, knap werk!  Ik volg je draadje in stilte.
Hoe zit het ondertussen met de besturing van je kraan?
Groetjes, Peter


Dirky

#169
thx Peter..
besturing is in zoverre OK dat ik nu wacht op mini-servookes di in Duitsland besteld zijn. Jammergenoeg moet ik het katrol voor het heffen van de bak weglaten. Het werkt OK maar een schok tegen de tafel wanneer het kabelke onder spanning staat doet de draad nu en dan naast het wiel springen. Nu, een schok tegen de tafel komt op schaal overeen met een serieuze aardbeving dus hoef ik me niet op mijn ongemak te voelen met deze compromis, nietwaar?

Michiel

#170
Dirk,

het aspect van gezwart staal vind ik werkelijk goed gedaan. Als ik dat vergelijk met de grijze versie bovenaan de pagina, toch wel straf. Werd dat "gewoon" geairbrushed?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

#171


geweatherde plankskes....

Gerolf

#172
[:0] Wree verweerd. Ik hoop dat daar niemand op (door) moet trappen [B)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johan Poelmans

#173
Mja, mooi verweerd!

Hoe heb je dat groenige daar op gekregen?
 

Dirky

#174
mix van blauwe en gele printer inkt restanten en bovenop een pastel krijt van licht grijs. En ja... het is ook niet gelukt de eerste keren omdat ik de juiste mix niet kreeg!

Edit: PS, de foto toont iets groener dan de werkelijkheid!

Gerolf

#175
Heb je al eens met staalwol-in-azijn gewerkt, Dirk?
Persoonlijk vind ik dat de beste manier om hout te verweren: je krijgt er die zilverkleurig "patin" mee alsof de planken al heel wat zijn belopen .
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

#176
Heb ik nog niet geprobeerd Gerolf, zal ik dan zeker wel eens doen. Staalwol op azijn staat permanent op mijn tafel "roest" te produceren...
De laatste tijd amuseer ik me echt met het gebruik van printer-inkt/poeder restanten. Die dingen hebben een sterk pigment! Het enige wat een beetje zoeken is, is het mengen omdat je niet gewoon de hoofdkleuren hebt. Mengen is dus niet zo voor de hand liggend.
Hier wou ik eerder het mosgroene imiteren alvorens de planken te besmeuren met olie en vet (imitatie)...

Dirky

#177


de bediening, frame voor dak en een zijwand-experiment

ToThePoint

#178
Ow en is het functioneel Dirk ?
Mss een overbodige vraag, maar ik begrijp niet goed waarvoor u een dak en zijwand bediening nodig heeft ?
Een totaalfoto?
Op de detail foto ziet er al super uit. Heel goed gemaakt en ingenieus opgelost met de bedieningshendels.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

#179
Mooie foto, maar ik zie eerlijk gezegd het verband ook niet [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw