Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Nederbrakel - anno 1920

Gestart door Dirky, 23 januari 2009, 21:56:44 PM

marc goovaerts

#195
citaat:
Geplaatst door Michiel

Mark, je mag Dirky tegen hem zeggen, hoor! [;)][:D] Maar ik snap wat je bedoeld.

@Dirky, zo'n foto als van die oude deur, dat schreeuwt om meer, en vooral HOE! [:p][:p][:p] Welkom terug op het MSM-forum! [;)]

[:I][:I][:I][:I][:I][:I][:I]
Sorry Dirky

Dirky

#196
@ evan:
is een mislukt afgietsel van een gevel van het stationsplein te Nederbrakel. Wou die gewoon niet weggooien en meteen experimenteren hoe ik een verbrokkelde gevel kan maken... en idd nog veel te vervuilen maar dat neem ik onder handen als het dak er op staat.



enne... bedankt voor de nogal eervolle complimenten!

evan

#197
Hmmm... ik blijf het volgen[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

#198
Dirky, ik wist dat we je misten. Nu weet iedereen waarom [:p] [:0] [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Paulogic

#199
[:p][:p][:p][:p][^][^]
mvg,
Paul(ogic)

Dirky

#200
dakpannen... het is en blijft een dilemma!

een poging om een gat in een dak te maken:



't zal eentje zijn voor de vuilbak of om ergens te plaatsen waar het blote oog niet goed aan kan!

evan

#201
Voor sommige mensen is het moeilijk een gat dicht te maken in een dak en voor jou het omgekeerde[:D]

Wat is er fout?  De afstand van de latten toz van de steunpunten van de pannen... of?

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky

#202
ik erger me aan de dakpanplaat in 't algemeen. Een oud vervallen huis met perfect opgelijnde pannen??? je krijgt er gewoon geen natuurlijk gevoel in in je creatie...
Da's bvb ook het geval bij het mooie Rue de Glaciere... Oude gebouwen die echt meesterlijk gemaakt zijn met daarbovenop perfecte pannendaken!

ik moet iets vinden om pannen te maken. Maar op schaal H0 is dat niet voor de hand liggend, niet?

Paulogic

#203
Een voor een lossnijden en herkleven op een stukje dunne styreenplaat ?? veel werk maar het zal lonen he.[:o)]
mvg,
Paul(ogic)

Thommy

#204
stond er niet iets in een MSM van een tijdje geleden? in verdunde/verwerkte houtlijm?

het is idd iets waar ik ook nog naar op zoek ben. Geeneen dak, zelden een nieuw dak, is perfect zonder glooiing...maar er bestaat niet iets zoals baksteenplaat zo fijn voor daken [:(]
Greetz

Thommy

evan

#205
Theo Huybrecht slaagt er behoorlijk in qua (levende) daken.  Verschillende MSM's terug stonden er leuk artikels in over zijn gipsgebouwen en daken...  misschien een ideetje.

PS: Op Ontraxs 2011 in Febr. geeft hij workshop...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky

#206
'k Heb Mr.Huybrecht zijn creaties al gezien in Mechelen. Mijn hoed af ervoor maar mijn lat moet hoger. Als ik m'n baksteentjes nauwkeurig 0,9 x 2,4mm snij om geen schaalfout te hebben, dan moet het dak even nauwkeurig zijn.

Op bvb het Westlake Publishing forum zijn super-mooie creaties te zien maar niemand heeft er te kampen met Vlaamse dakpannen op schaal 1/87. Blijkbaar is de keuze voor een Vlaamse dorpskern Anno 1920 en minder goede geweest... Maar opgeven staat in mijne woordenboek niet [;)]

Paulogic

#207
citaat:
Geplaatst door Dirky

Maar opgeven staat in mijne woordenboek niet [;)]



Thats the Spirit man !!!
mvg,
Paul(ogic)

marc goovaerts

#208
Dirky,
Als het een troost kan zijn: in N zou het nog moeilijker worden...

Dirky

#209
al nekeer gezien wat er in N zoal kan Marc? [:)]

http://www.finescalerr.com/smf/index.php?topic=815.0