Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Kees-Jan

Gewoon gaan doen. Morgen een airbrush kopen en beginnen met oefenen. Je leert het alleen door het te doen (veel te doen) want je wordt ook geen WK afdalen, slalom of schansspringen door ??n weekje per jaar naar de wintersport te gaan [;)]

Oh ja de beloofde foto van wat modern rail spul zoals beloofd:

En een filmpje op de clubbaan van de RRF 1101:

http://flic.kr/p/9ESALB

Kees-Jan

ERVIN

[:0] Die zwarte Captrain h? , die is zoooo mooi!!![:0]

Johan Poelmans

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Gewoon gaan doen. Morgen een airbrush kopen en beginnen met oefenen. Je leert het alleen door het te doen (veel te doen) want je wordt ook geen WK afdalen, slalom of schansspringen door ??n weekje per jaar naar de wintersport te gaan [;)]

Waar oefen je dan op? Als je valt op een snowboard op ski's dan ben je 5 minuten aan het kermen van de pijn, en dan gaat ie wel weer. Als je een lok vern**kt met je onkunde, dan issie om zeep ;)

Michiel

Voor een peulenschil koop je tweedehands kappen naar keus. Je spuit ze om naar believe, en als het bevalt, wissel je die met de kap van een eigen locomotief. Als het later toch gaat vervelen, terug de originele kap erop en klaar. Het kost haast niets, met maximaal effect, en je kan eindeloos afspoelen en herbeginnen. Dat is zoals ik het doe. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Cees-Jan heeft wel gelijk, daarom ben ik nu een cursus airbrush aan het volgen, het enige wat me nog tegen houdt zijn de decals, maar daar is ook al genoeg over geschreven hier. Goede foto's van de belettering en dan spelen met inkscape.
En ....tijd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

adrievans

citaat:
Geplaatst door nmbsverzamelaar

Cees-Jan heeft wel gelijk, daarom ben ik nu een cursus airbrush aan het volgen, het enige wat me nog tegen houdt zijn de decals, maar daar is ook al genoeg over geschreven hier. Goede foto's van de belettering en dan spelen met inkscape.
En ....tijd.

Dat is wat de meeste tegenhoud,de grotere decals zullen me nog wel lukken,maar de kleintjes zoals bijvorbeeld op een tender.(inhoud watertank,max gewicht,hoeveelheid kolen)[xx(]

chef garde

citaat:

En ....tijd.

Ik zit in hetzelfde schuitje, airbrush cursus is nu al een tijdje achter de rug en zelf heb ik al een paar rijtuigen omgespoten met behoorlijk bevredigend resultaat.

Ook de werkwijze om decals te maken met Inkscape (of andere software) ontbreekt mij.  Er is inderdaad al ??n en ander hierover geschreven, maar iets meer detail zal menig modelbouwers vooruit helpen.  

"Je neemt een foto op schaal 1:1 en zet die om in Inkscape en print vervolgens op een wit of transparant decal-vel" wordt veel geschreven in MSM of hier op het forum.  De eerste stap en de laatste stap lukken mij heus wel alleen, het omzetten van een foto in Inkscape kan ik (nog) niet.

Wordt de foto dan nagetekend in Inkscape???  Of wordt er in Inkscape via ??n of andere knop een soort afdruk genomen waarvan men dan kleur en formaat kan bewerken naar believen???

dgrr57

citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:

En ....tijd.

Ik zit in hetzelfde schuitje, airbrush cursus is nu al een tijdje achter de rug en zelf heb ik al een paar rijtuigen omgespoten met behoorlijk bevredigend resultaat.

Ook de werkwijze om decals te maken met Inkscape (of andere software) ontbreekt mij.  Er is inderdaad al ??n en ander hierover geschreven, maar iets meer detail zal menig modelbouwers vooruit helpen.  

"Je neemt een foto op schaal 1:1 en zet die om in Inkscape en print vervolgens op een wit of transparant decal-vel" wordt veel geschreven in MSM of hier op het forum.  De eerste stap en de laatste stap lukken mij heus wel alleen, het omzetten van een foto in Inkscape kan ik (nog) niet.

Wordt de foto dan nagetekend in Inkscape???  Of wordt er in Inkscape via ??n of andere knop een soort afdruk genomen waarvan men dan kleur en formaat kan bewerken naar believen???

• Inkscape installeren, is gratis [;)]
  • een beetje de hulp lezen en enkele video's op internet bekijken
  • uw foto met een tekenprogramma goed recht zetten. Of onmiddellijk het fototoestel horizontaal plaatsen
  • inkscape starten
  • uw foto als ondergrond plaatsen
  • tekenen
  • de ondergrond deleten of verplaatsen
  • uw tekening printen

veel meer is dat niet [;)]

Kees-Jan

Klopt Eric.

Momenteel zit ik meer in de betonnen wegen:

Dun schuim wat grijs geverft is en daarna zijn de naden tussen de betonplaten gekerft.

Kees-Jan

bollen neus

Hier ben ik iets bescheidener aan iets bezig, niet zo groots allemaal, gewoon een messing rooster proberen samen te stellen voor in de zijwand te plaatsen van een verbouwing aan model TMY M1111, na wat pogingen en denkwerk zal het ook wel wat lukken (hoop ik) Of dit model is ook mislukt zoals het vorige, kan gebeuren .[:)]

ERVIN

Maken van perron-overkappingen in mijn doorgaand station en de koepel van mijn kopstation nog verder aan het verfraaien.

Steam.N

Ik kreeg het stilaan op mijn heupen, als ik voor de honderdduizendste keer op zoek moest naar het juiste zakje EverGreen profieltjes.

Ik ben dan maar een opbergsysteempje beginnen maken, op basis van gordijn-profielen en kartonnen schuifjes.  Mooi overzichtelijk, op EverGreen code-nummer.  16 rijtjes, met elk 10 vakjes.

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

citaat:
Geplaatst door Steam.N

Ik kreeg het stilaan op mijn heupen, als ik voor de honderdduizendste keer op zoek moest naar het juiste zakje EverGreen profieltjes.

Ik ben dan maar een opbergsysteempje beginnen maken, op basis van gordijn-profielen en kartonnen schuifjes.  Mooi overzichtelijk, op EverGreen code-nummer.  16 rijtjes, met elk 10 vakjes.

Laat ons eens meekijken... [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Zal ik binnen een half uurtje doen.  Eerst vrouwtje voorthelpen met een logistiek problemeke [:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

@Ervin: laat ons ook meekijken
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum