Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Station Sint-Niklaas

Gestart door TBCédric, 18 januari 2013, 22:47:13 PM

Metpetergaathetbeter

geen tijd, geen plaats en geen goesting en ik iemand op stang jagen dan heb je van mij toch een verkeerde indruk !  :)
Groeten Peter ;)

TBCédric

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 september 2014, 20:05:55 PM
geen tijd, geen plaats en geen goesting en ik iemand op stang jagen dan heb je van mij toch een verkeerde indruk !  :)
Groeten Peter ;)
Oei, dan heb ik je verkeerd ingeschat.  ???

Peter, tijd maken, plaats maken én goesting hebben hé.

Én nu terug on-toppic.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Metpetergaathetbeter

Cedric, geen excuses nodig je zat er bal op !  ;D
Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

moet eventjes 2 huizen onderhouden als het ware, ik ben ne moeilijke voor in gang te schieten, maar ik ben in een fase van het leven gekomen die we vroeg of laat ooit eens moeten doorkomen, zal voor later zijn !

Groeten Peter ;)

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 september 2014, 20:14:16 PM
Cedric, geen excuses nodig je zat er bal op !  ;D
Groeten Peter ;)
Kan ik enkel maar beamen!  :D

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 september 2014, 20:16:52 PM
moet eventjes 2 huizen onderhouden als het ware, ik ben ne moeilijke voor in gang te schieten, maar ik ben in een fase van het leven gekomen die we vroeg of laat ooit eens moeten doorkomen, zal voor later zijn !

Groeten Peter ;)

M-C... ???

Ik dacht dat dit op je 60ste voorbij was

;)

Metpetergaathetbeter

geen M. C. Rudy je zou toch moeten weten wat ik heb bedoeld,trouwens daar heb ik nog geen tijd voor gehad!
Groeten Peter ;)

En nu terug naar Cedric's station

TBCédric

Een zeer goede avond.
We zijn intussen al een maand voorbij en er is weinig gebeurt, waardoor er ook geen foto getrokken kon worden.

Wel zit ik in mijn eigen te twijfelen tussen twee opties qua perrons.

Ik heb mijn perrons voorbereid op de huidige perrons, anno 2013, maar het wringt een beetje.
Eenderzijds, wil ik de huidige moderne perrons van Sint-Niklaas zodat ik met veel materieel kan rijden. Het is wel zeer veel werk, veel glas, ik zie er een beetje tegenop.
Anderzijds, als ik de oude perrons neem, scheelt het veel in werk, het is "eenvoudiger", het geeft ook wat meer sfeer, maar kan ik misschien niet met desiro's rijden, maar wel met bordeaux klassiekjes, de 22,23, misschien met een 18. Wel een nadeel is, dat ik al tegeltjes voor een deel heb opgeplakt én randen. kan misschien wat veranderd worden.

Kan iemand mij suggesties geven met welke perrons ik zou nemen? (met voor-en-nadelen ?)


Oud:
Bron: http://static.oefen.be/oefening/3/6/7/9/0/e/ricardoweb/op_het_perron.html

Nieuw:

bron: http://www.artesroegiers.be/nl/nieuws/detail/fase_2_sint-niklaas_afgewerkt
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Mijn keuze is eenvoudig: de oude zijn makkelijker te maken, de nieuwe veel mooier!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Ik zou ook opteren voor de nieuwe stijl , net als Luc , misschien kan je de Faller perrons , mits wat aanpassingen ,kunnen gebruiken voor je perrons.




Michael

Cedric, ik zou gaan voor de nieuwe stijl, en als ik zie hoe je je station hebt gemaakt dan moet dat perron voor jou toch niet onoverkomelijk zijn, zo ingewikkeld ziet het er niet uit, nieuwe stijl en zelfbouw!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Vind ik ook  ;)
Even doorbijten, Cedric !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

#371
Halo iedereen.
Ten eerste bedank ik iedereen die zijn gedacht heeft laten horen.
Ondanks er veel hier zeiden: "de nieuwe" ga ik toch, na lang nagedacht te hebben, de oude nemen.
Het betekent niet dat ik jullie mening de wind in slaag.

Ik heb nog andere forumgenoten en kennissen gesproken en een grote meerderheid daarvan gaf de mening om het oude te nemen.

Ik heb zelf zeer lang getwijfeld tussen het oud en nieuw, maar een paar dingen hebben de doorslag gegeven.

Ik ben zelf zeer modern én ik vind de nieuwe echt prachtig en zeer passend op mijn baan. Toch vind ik de oude iets hebben dat de huidige perrons niet hebben. Ze hebben ook iets meer sfeer dan de huidige.

Wat me heeft overhaalt om het oude te nemen is de variatie van de treinen: Ik kan van .... tot 2010-2012 gaan, dus Tp. V-VI.
Wat me net heeft overhaalt is, dat met het glazen gedeelte, er veel stof op kan lopen e.d. dus niet zo proper of moeilijk te onderhouden/proper te houden is.
En wat een kleine/middelgrote factor speelde is de bouw van de luifel. Het ziet er makkelijk uit, maar er moest veel gefreesd of geëtst worden om de dragertjes van de glazen te maken.

Ik denk, maar ik weet niet of iedereen die mening gaat delen, dat de huidige (veel) mooier zijn dan de oude maar dat je met de oude veel meer variatie hebt, meer sfeer,  én een grotere tijdsspant.

Bedankt allemaal om mee te denken! ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

chef garde

Uitstekende keuze, de oude geven inderdaad meer sfeer.  En eens uw project klaar, bestaat er een maquette van hoe de perrons van Sint-Niklaas waren, het verleden staat dan niet enkel vast op foto's/films maar eveneens op een maquette en maakt de herinnering net "tastbaar". 

Succes!

Metpetergaathetbeter

ook ik zou voor de oudere versie gekozen hebben voelt minder kil aan !

Groeten Peter ;)

Steam.N

Cedric,

goed dat je voor een gefundeerde keuze gaat, en er voor opkomt.
In dit geval is geen van beide opties goed of slecht.
Ga er voor.  Veel succes !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }