Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Station Sint-Niklaas

Gestart door TBCédric, 18 januari 2013, 22:47:13 PM

Chrisrail

#405
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

TBCédric

Citaat van: Chrisrail op 08 februari 2015, 09:16:14 AM
Citaat van: LS Models op 07 februari 2015, 22:34:55 PM
Project Station Sint-Niklaas by LSModels, on Flickr

Komt dik in orde,
maar persoonlijk zou ik de tegels recht geplaatst hebben evenwijdig met de sporen...
;)

Bedankt! Ik doe het alleen volgens de oude werkelijkheid.  ;)
Omdat (welk deel je nu ziet) perron A ,spoor 1(-A), zich tegen het gebouw bevind willen of wouden ze waarschijnlijk de tegels loodrecht t.o.v. het gebouw hebben zeker? 
De oude werkelijkheid is voor perrons 2-3 en 4-5 zeer "handig" voor mij. Ze lopen toch maar rechtdoor.  ;D

Voorbeeld van perron B spoor 2-3, jaar 1997.

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

GVL

Handig gebruik van die Slaters platen. Misschien is er nog plaats voor een L-profiel om de aansluiting met de tegels af te werken?

TBCédric

Citaat van: GVL op 08 februari 2015, 11:01:27 AM
Handig gebruik van die Slaters platen. Misschien is er nog plaats voor een L-profiel om de aansluiting met de tegels af te werken?

Als er nog een zou zijn van 0,25 dik dan zou het wel lukken. Voorlopig heb ik een strip van 1 op 1 mm gebruikt dat tussen de tegels en de boord ligt.Misschien beter om de plaat tot op de rand te plaatsen en de strip van 1 mm erboven te plaatsen? Zou is het ook mooi weggewerkt?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

GVL

Een strip (1x 1.5 of 1 x 2) moet ook lukken.  Iets laten uitsteken tov de Slaters plaat (zoals in het echt) om de naad te verdoezelen.  Kleine L-profielen in messing hebben een dikte van ongeveer 0.5 mm.
Groeten.

TBCédric

at zal ik eens proberen met het volgend perron.  ;)

Vandaag eindelijk iets gedaan wat ik al lang moest doen, alleen is  er wel een "kleine" wijziging plaats gevonden.

Project Station Sint-Niklaas by LSModels, on Flickr

Project Station Sint-Niklaas by LSModels, on Flickr

Het was wel een hel om het er op te krijgen. Met mijn vingers of met een pincet wou het niet lukken. Dan uiteindelijk een oersimpele oplossing gevonden: LEGO blokjes!
Dus soms ligt de oplossing dichter en simpeler dan gedacht. :D
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

#411
Intussen ben ik het stationsgebouw verder aan het afwerken en klaar aan het maken om een deel van het dak te installeren, moest het ooit afgeraken.  ;D

Intussen heeft de-nog-te-bouwen-stationsomgeving dat trouwens een redelijke grote rol zal spelen voor de rest van de baan, een drastische veroudering gekregen en daarvoor gaan we gaan naar het jaar 2000 en 2001.

Rond 2001 was het stationsgebouw normaal gemoderniseerd maar de omgeving pas rond 2003  (lees het "kleine" winkelcomplex met parking op het dak, heraanleg van het stationsplein met nieuwe bushalte en de siniscoop die toch wel een groot zicht op de (model-)baan belemmert.) zal het een mooier uitzicht geven en een beter en leuker zicht naar de treinen toe.
Voor de rest, buiten de situatie van locatie van wegen en huizen, zal er niets veranderd worden aan het baanplan. De baan zou zich situeren tussen het jaar 2001 en 2011. Het zou kunnen dat ik er eventueel, mits een klein oogje dicht, er een TP. V modelbaan van kan maken waar zelfs een 12 met bordeaux trek-duw heeft gereden... 
Maar dat valt nog allemaal te bezien.

Hier is de nieuwe situatie van de opbouw van de nieuwe omgeving waar (helaas) een module of 3 wat aangepast zal moeten worden. De screenshots geven normaal genoeg duidelijkheid. Indien vragen, shoot them.  ;)


3D tekening Project Station Sint-Niklaas
by Tren di Cédrico, on Flickr

3D tekening Project Station Sint-Niklaas by LSModels, on Flickr

3D tekening Project Station Sint-Niklaas by LSModels, on Flickr


3D tekening Project Station Sint-Niklaas
by Tren di Cédrico, on Flickr


3D tekening Project Station Sint-Niklaas
by Tren di Cédrico, on Flickr

Voor het hekwerk (station, perrons én de tunnelingang) heb ik nog steeds iemand met een lazer nodig. (klein-serie-fabrikant?). Naar paul(ologic) had ik al een paar maanden geleden een pmetje gestuurd met een plannetje maar tot nu toe nog geen responds terug gekregen.  :-\ (Paul is wel een zeer toffe kerel om wel te verstaan!  ;) )



Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Rangeerduivel

Citaat van: LS Models op 11 februari 2015, 19:20:26 PM
Intussen ben ik het stationsgebouw verder aan het afwerken en klaar aan het maken voor een deel van het dak te installeren, nadat het deel van mijn dak dan ook werkelijk af is.

Intussen is de-nog-te-bouwen-stationsomgeving dat een redelijke grote rol zal geven voor de rest van de baan een drastische jaarveroudering gekregen en we gaan daarvoor naar het jaar 2000 en 2001. Rond 2001 is het stationsgebouw normaal gemoderniseerd maar de omgeving pas sinds 2003  (lees het "kleine" winkelcomplex met parking op het dak, heraanleg van het stationsplein met nieuwe bushalte en de siniscoop die toch wel een groot zicht op de (model-)baan belemmert.) zal het een mooie combo geven waar de treinen beter tot zicht zullen zijn. Voor de rest, buiten de situatie van locatie van wegen en huizen, zal er niets veranderd worden aan het baanplan. De baan zou zich situeren tussen het jaar 2001 en 2011 dus normaal zou ik er eventueel, mits een klein oogje dicht, er een TP. V modelbaan van maken waar zelfs een 12 met bordeaux trek-duw heeft gereden... 
Maar dat valt nog allemaal te bezien.

Het lijkt er op dat dit uit de Google-vertaler komt! :D :D

Na alles gezien te hebben vind ik dat jij op een jaar tijd veel bijgebeend hebt Cedric,
Doe zo voort!

;)

TBCédric

Citaat van: Rangeerduivel op 11 februari 2015, 19:39:22 PM
Citaat van: LS Models op 11 februari 2015, 19:20:26 PM
Intussen ben ik het stationsgebouw verder aan het afwerken en klaar aan het maken voor een deel van het dak te installeren, nadat het deel van mijn dak dan ook werkelijk af is.

Intussen is de-nog-te-bouwen-stationsomgeving dat een redelijke grote rol zal geven voor de rest van de baan een drastische jaarveroudering gekregen en we gaan daarvoor naar het jaar 2000 en 2001. Rond 2001 is het stationsgebouw normaal gemoderniseerd maar de omgeving pas sinds 2003  (lees het "kleine" winkelcomplex met parking op het dak, heraanleg van het stationsplein met nieuwe bushalte en de siniscoop die toch wel een groot zicht op de (model-)baan belemmert.) zal het een mooie combo geven waar de treinen beter tot zicht zullen zijn. Voor de rest, buiten de situatie van locatie van wegen en huizen, zal er niets veranderd worden aan het baanplan. De baan zou zich situeren tussen het jaar 2001 en 2011 dus normaal zou ik er eventueel, mits een klein oogje dicht, er een TP. V modelbaan van maken waar zelfs een 12 met bordeaux trek-duw heeft gereden... 
Maar dat valt nog allemaal te bezien.

Het lijkt er op dat dit uit de Google-vertaler komt! :D :D

Na alles gezien te hebben vind ik dat jij op een jaar tijd veel bijgebeend hebt Cedric,
Doe zo voort!

;)

Sorry. Ben een beetje ziekjes en het is woensdag.  :D  :P

Bedankt Rudy! Er is al wat gedaan maar er moet nog veel komen. In totaal zelfs 10 modules én dan nog 2 afgedekte modules om naar het schaduwstation te gaan. En dan vergeet ik nog het supergrote schaduwstation.   :-[  :-X

En zoals mijn profieltekstje zegt: beetje bij beetje leren wij bij.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

De 3D plannen zullen doorgaan op één ding na, namelijk de tunnel. Ze ligt spijtig genoeg net iets te ver van de sporen en het stationsgebouw. Zou wel iets speciaals zijn geweest voor de baan.

Voor deze update heb ik lang zitten twijfelen of ik hem eigenlijk wel ging plaatsen.

Niet veel tekst deze keer. Indien vragen, je weet het wel, kan je ze altijd stellen.

Perron met een mock-up van de luifel:









Ook bezig met de tunnel onder de sporen.








Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Goed bezig, hoor. Doe zo voort (zei de meester of de juf...  :D).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ward

Goe bezig Cedric!
Knappe vooruitgangen, en heeel sjiek station  ;D
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

TBCédric

Bedankt Luc én Ward!

Luc, zal ik zeker doen! Waar is den tijd waar je de leerkracht met hun voornaam kon aanspreken en je een dikke pluim kreeg!  :D


Ward, het is ook een zeer leuk en mooi station!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Vorige week was het einde van een twee weken lang durende paasvakantie.  Het was een zeer geslaagde vakantie qua treingebied. In de eerste week was het aan de beurt aan de grote, en de tweede week aan de kleine.


Er is wat gebeurd tijdens de tweede week maar niet om te zeggen van : "wauw, zo veel dat er is gedaan! Dat is wel een serieuze vordering hoor!".  :P

Tijdens die week heb ik me zeer rustig gehouden en dingen gedaan die ik wel leuk vond.
Tijdens die week heb ik mijn modules verschuift zodat er drie naast elkaar lagen en zo één geheel vormden ipv dat ze apart tegen de muur lagen, de modules voorzien van een bedding tegen het geluid en heb wat liggen werken met isolatie.

Hier zijn de vorderingen tot nu toe:







Volgende keer verder werken aan de scenery namelijk de berm en de parking aan module 3.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Hierbij nog een kleine aanvulling:
Tijdens de photoshoot ging ik ook eens kijken hoe mijn preiserianen moesten instappen nadat de mousse gelegd was, resultaat was snel geweten.  ;D



De instaphoogte vind ik persoonlijk zeer goed alhoewel in FSN de perrons nu net wat lager lagen. In H0 zou je dan denken dat er geen perron zou zijn moest je dit nabootsen.  :o

Nog een overbelichte foto ge-edit en eens gekeken hoe het er later zou uitzien (soort van).


Foto vanuit "het verleden" :
(ps geleend van photobucket gebruiker Treinliefhebber.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.