Station Sint-Niklaas

Gestart door TBCédric, 18 januari 2013, 22:47:13 PM

TBCédric

Citaat van: SuSke op 07 augustus 2016, 20:37:01 PM
Marc bedoeld dit:
https://www.google.be/maps/@51.2002268,4.4334328,3a,60y,196.24h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1smZwkUDtIj_57bJ-_QOvMXQ!2e0!7i13312!8i6656

Om voldoende hoogte te hebben onder de sporen van Antwerpen Berchem Station werd de weg verdiept.
Toeval wil nu dat die put regelmatig vol water loopt als het een beetje lang hevig regent :)

Ik begrijp wat je wil zeggen.
Zo hard is het nu ook niet in Sint-Niklaas maar wordt beetje zelfde principe toegepast. 
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Het zal nog even duren voor mijn baan rijvaardig is.
Maar toch kan ik het niet laten om mijn programma te schrijven dat de stationsaankondigingen zal voorzien.

In de verre toekomst, als de baan zowel technisch als cosmetisch in orde is, ben ik van plan om met Itrain te rijden. Voor expo's is dat wel redelijk handig daar je volledig automatisch kan rijden.
Er zijn nog wat voordelen t.o.v. koploper, maar de grootste is dat je je eigen programma kan linken aan Itrain. En zeker met de OC32.

Ik ben niet de eerste die zo'n programma heeft gemaakt. Infrabel/NMBS is me al voor met EMMA, en van horen zeggen had Hasselt 2002 ook al zo'n programma.

Maar hoe dan ook, als dit slaagt, is het voor mij persoonlijk een overwinning. Zeker omdat het programma rekening houdt en ook de omroep afspeelt die bij de aankomende treinnummer hoort. De samenstelling is ingedeeld per bestemming en soort trein. Daarbij is het uur variabel. Deze kan ik afleiden via het treinnummer. vb. IC 706 vertrekt om 6u in Antwerpen-Centraal.

Het is geen meesterwerk qua bouwen, maar het was wel eens leuk om nog eens te programmeren.

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Ik heb minder goed nieuws, maar wou het toch even melden.

Station Sint-Niklaas is helaas niet meer. De modules zijn er nog en zullen ooit afgewerkt worden, maar woensdagavond is het onvermijdelijke gebeurt!
Sint-Niklaas is afgebroken. Ik was al een hele tijd niet tevreden over mijn afwerking.
Hoe zou je ook zijn als je weet dat een 13-14 jaar-oude-versie van mij het station heeft gemaakt. Hoe meer ik er naar keek, hoe meer ik me er aan ergerde. Het loket, de Panos, het  buffet, het oude gedeelte dat door mijn matte vernis een beetje naar de haaien is gegaan  en dat het maar bleef liggen.
Door Floris zijn mooie baan en hoge graad van afwerking, samen met nog wat banen en bouwwerken, vond ik het echt ondermaats en zou ik nu  normaal toch ietsje beter kunnen.
Dus kon ik het niet meer aan en heb ik mijn station in delen ontmanteld. Ze liggen nu mooi opgeborgen.

Het is zo maar hoe dan ook. Heb nu plek om mijn AM 96 te "showen".
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

philippe_007

Amai jij gaat snel oud worden....Vorig jaar nog 13/14 jaar en nu al 18   ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Steam.N

Het zag er op foto's nochtans erg goed uit !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Citaat van: philippe_007 op 21 oktober 2016, 14:55:25 PM
Amai jij gaat snel oud worden....Vorig jaar nog 13/14 jaar en nu al 18   ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Aanvang van mijn stationsgebouw hé Flip!!!


Citaat van: Steam.N op 21 oktober 2016, 14:57:17 PM
Het zag er op foto's nochtans erg goed uit !

Helaas was dat enkel op foto. In het echt is het een beetje zoals de 96. Van ver ziet het er goed uit, maar dichtbij zie je goed de fouten.  :-[ :-X
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

C.B.

Inderdaad Jean , ik vond het ook zeker helemaal niet slecht. Toch een beetje jammer want had toch graag eens het eindresultaat willen zien.
Groetjes.
Claudio.

vyncky

Met het station heb je héél wat ervaring opgedaan, enerzijds zonde dat je het hebt afgebroken. Anderzijds, zoals je aangaf waren er verbeteringspunten, maar de aanhouder wint.

Floris, Evan, Martin, Gerolf, Peter VG, Rik Martens,en natuurlijk MIJZELF (en al de andere die ik vergeten ben) hebben ook leergeld betaald.  Door blijven te proberen werd telkens de lat wat hoger gelegd, met het prachtige resultaat wat je nu op het forum en beurzen ziet.

Begin met iets klein, leg de lat niet te hoog, maar leg ze  telkens een beetje hoger bij nieuwe projecten of afwerking. ;).

Al doende leert men, en wees kritisch voorr jezelf!
Succes met je nieuwe project(en).   ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

TBCédric

Citaat van: C.B. op 06 november 2016, 21:21:40 PM
Inderdaad Jean , ik vond het ook zeker helemaal niet slecht. Toch een beetje jammer want had toch graag eens het eindresultaat willen zien.

Claudio, toch hartelijk bedankt! Het station ligt hier nog steeds hoor, maar wel in deeltjes. Op dit moment is het dus eigenlijk een grote bouwkit dat voor verbetering vatbaar is.

Ik zat te denken om het station te herbouwen, al ben ik niet helemaal zeker of ik dat wel ga doen. Er is een kleine kans dat ik een andere weg in ga slaan. Maar dat staat verre van vast.

Heb al een paar keer aan het denken geweest om het station mee te geven aan iemand die het kan gebruiken en het deftig kan afwerken.
Ik vraag er niets voor. Maar op dit moment ligt het in mijn kast, wachtende op een renovatie of een nieuwe eigenaar.
Wie weet wat het zal worden...

Yannick, er staan een paar projecten in de steigers.
Eentje moet gereed zijn binnen twee jaar én zal ik met een vriend doen, het andere is in planning maar niet zeker of het er wel zal komen.

De lat wil ik graag hoog leggen, alhoewel niet echt haalbaar naar mijn kunnen en gereedschap.
Leren heb ik hier zeker uit gedaan. Nu weet ik ook dat bepaalde zaken niet zo maar kunnen met om het even wat. Zoals de bodem van 1mm styreen... En dat was dan nog niet uit één plaat. En dan zijn er nog tal van voorbeelden waar ik mijn lesje uit heb geleerd.

Succes zal ik met mijn project(en) zeker nodig hebben. En nogmaals bedankt Claudio, Yannick, Jean en onze Flip voor de reacties!  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

philippe_007

Ai, al dat denken, daar moet je hoofdpijn van krijgen :-)

gereedschap, voor huisjes(dus ook uw station)  te maken heb je enkel een snijmat, goed mes en metalen lat nodig he :-) de rest is schuren en plamuren :-) Maar zoals reeds verschillende keren gezegd, oefenen en blijven oefenen en eens je ervaring genoeg hebt zal de kwaliteit van zelf stukken hoger liggen...
Tussendoor dus wat kleine projecten uitvoeren.