Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Station Sint-Niklaas

Gestart door TBCédric, 18 januari 2013, 22:47:13 PM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: LS Models op 22 november 2015, 20:57:09 PM
Het is een lange tijd stil geweest, en het zal waarschijnlijk ook wat frequenter zijn in dit topic. Het schooljaar is helaas sinds september terug bezig. Hopelijk voor de laatste keer.

leuk dat je op de hobby denkt, maar stoppen met naar school gaan wegens niet leuk, om eerlijk te zijn de mooiste tijd uit je leven, maar daar kom je later maar achter !  :-\ ;)

philippe_007

 +1

En Cedric je weet dat ik overal een grap van maak, dus ik moet het U niet zeggen hoe het tijdens mijn studiejaren was.

TBCédric

Citaat van: doomslu op 22 november 2015, 21:48:56 PM
Mooi Cedric, maar ik zou me toch zorgen maken over jouw opkomende Alzheimer.  ;D
Ja Luc, t'is erg met mij gesteld hoor! Heb altijd al wat last gehad van mijn geheugen.  ::)
Het tunnelportaal had ik al een tijdje geleden "afgewerkt" en dan in een kast gestopt waar ik eigenlijk nooit in zit. (Niet letterlijk hé Peterke  :P )

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 november 2015, 21:52:45 PM
Citaat van: LS Models op 22 november 2015, 20:57:09 PM
Het is een lange tijd stil geweest, en het zal waarschijnlijk ook wat frequenter zijn in dit topic. Het schooljaar is helaas sinds september terug bezig. Hopelijk voor de laatste keer.

leuk dat je op de hobby denkt, maar stoppen met naar school gaan wegens niet leuk, om eerlijk te zijn de mooiste tijd uit je leven, maar daar kom je later maar achter !  :-\ ;)
Citaat van: philippe_007 op 22 november 2015, 21:57:06 PM
+1

En Cedric je weet dat ik overal een grap van maak, dus ik moet het U niet zeggen hoe het tijdens mijn studiejaren was.
Als ik dit jaar slaag en volgend jaar september de job doe die ik wil doen, zal ik school zeker niet missen.
Vanaf jaar 3 heb ik een groeiende haat en afkeer van school en als ik er vanaf ben zal er geen haar op mijn hoofd school missen. Buiten de vakanties misschien.
Ik kan misschien vaak zeggen dat ik school niet leuk vind maar als jullie even in mijn gedachten en gevoelens konden kruipen, zou je pas beseffen hoe hard ik school haat.  ;)  Moest ik voor mijn droomjob geen (TSO)-diploma nodig hebben, ik zat in bso of was al lang gestopt. En dat is een choquerend en verrassend antwoord maar mijn droomjob is de enigste reden dat ik nu nog op school zit en voor mijn diploma ga.

Philippe, dat moet je me dan best dinsdag nog eens goed vertellen hoe het was in je studiejaren.  Ik weet alleen dat je graag een grapje maakt.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

dieselfreak

@ Cedric: je bent het vast helemaal eens met de tekst van dit lied (en ik ook als ik denk aan mijn schoolgaande jeugd die gelukkig ver achter mij ligt):

https://www.youtube.com/watch?v=py4nJfBgCoM

En wat het publiceren van mijn foto betreft van de tunnel aan het station van Sint-Niklaas, ik heb daar geen enkel probleem mee.
MC

OlivierV

Dat is wel een geslaagd stukje scenery, ik zou wel nog eventjes met een zachte vijl langs de randjes gaan. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

De tijd vliegt voorbij, zeker als je ziet dat er geen vorderingen gemaakt zijn in meer dan 6 maanden. De modules zullen nog een tijdje blijven staan. Het budget voor sporen en heel het bijhorende circus, is er niet en zal er ook niet direct zijn.
Het station daarentegen, deze zou ik graag willen afwerken. Ik hoop dat deze klaar is tegen oudejaar.
Toch ga ik proberen om het stationsgebouw zelf klaar te hebben voor tegen Leuven. Misschien kan ik daar iets mee doen, zoals een diorama van maken om eventueel iets te presenteren? We zien wel of beide klaar zal geraken voor de beurs ... expo.

Ik heb terug meer en meer zin in modelbouw, zeker nu ik me ineens begin te vervelen. Het is een leuke time-killer.
Het heeft niet lang geduurd, maar met het nog-af-te-werken-busje geeft het toch wel voor beide een extra motivatie om het geheel af te werken. Of de hele baan van zo'n 12 meter ooit zal af geraken, zit ik op dit moment te twijfelen. Zeker qua het plaats- en geldgebrek. Wie weet zal er binnen x-aantal jaar geen spraken meer van zijn en kan de hele baan toch gebouwd worden. Hoe dan ook, graag zou ik mijn vier modules waar mijn perrons op staan (waarvoor ik Steven nog altijd dankbaar voor ben!! ;) ), af te werken. Deze met verlichting, aangesloten sporen en wat andere kleinigheden zoals scenery, Preiserianen en busjes van De Lijn.

Genoeg gezeverd, hier de foto's van het korte, maar voldoeningsgevend werk.


Bus-Tunnel FSN
by Tren di Cédrico, on Flickr


Bus-Tunnel FSN
by Tren di Cédrico, on Flickr


Bus-Tunnel FSN
by Tren di Cédrico, on Flickr


Bus-Tunnel FSN
by Tren di Cédrico, on Flickr


Bus-Tunnel FSN
by Tren di Cédrico, on Flickr


Bus-Tunnel FSN
by Tren di Cédrico, on Flickr


Bus-Tunnel FSN
by Tren di Cédrico, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Dat ziet er goed uit, maar zijn de afmetingen correct? Ik kan me moeilijk voorstellen dat een bus bijna de bovenkant raakt?
Ik geloof wel dat die doorgang vrij laag is, maar zo laag?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

anders kunnen eventueel de afmetingen van de bus nogal groot genomen zijn  :-\

TBCédric

Citaat van: doomslu op 06 augustus 2016, 09:37:37 AM
Dat ziet er goed uit, maar zijn de afmetingen correct? Ik kan me moeilijk voorstellen dat een bus bijna de bovenkant raakt?
Ik geloof wel dat die doorgang vrij laag is, maar zo laag?

De kap zat een beetje te hoog op het onderstel.
En in het echt is het ook zeer nipt. Alhoewel, op de module zal da baan nog wat lager liggen en kom-vormig zijn.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Chrisrail

#489
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

SuSke

Citaat van: Chrisrail op 06 augustus 2016, 14:21:35 PM
Anders de lucht uit zijn banden laten.    :-\
Helpt niks, hij botst er van boven tegen ...... ;) ;) :D ;D 8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marctje

Een doorsteek maken zoals het station van Berchem, een put die kan vollopen met regenwater.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

TBCédric

De jokes vliegen in het rond!  ;D

Na de voorlopige set-up heb ik nog eens gekeken met de bovenbouw op het chassis. En ik moet zeggen dat de speling boven nu wel zoals in het echt is. En een moderne bus zal er zeker door kunnen.

Je kan het ook een beetje zien, als je de lengte van het zichtbare onderstel "aftrekt" aan de totale hoogte, zie je wel dat er ruimte genoeg is tussen dak en plafond.   8)

Hoe bedoel je Marc?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

SuSke

Marc bedoeld dit:
https://www.google.be/maps/@51.2002268,4.4334328,3a,60y,196.24h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1smZwkUDtIj_57bJ-_QOvMXQ!2e0!7i13312!8i6656

Om voldoende hoogte te hebben onder de sporen van Antwerpen Berchem Station werd de weg verdiept.
Toeval wil nu dat die put regelmatig vol water loopt als het een beetje lang hevig regent :-)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.