Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Station Sint-Niklaas

Gestart door TBCédric, 18 januari 2013, 22:47:13 PM

philippe_007


TBCédric

Een zeer goede avond of moet ik al zeggen ochtend?  ;D

Ondanks wat maatregelen ben ik helaas niet aan het nodige budget gekomen om mijn huidige modules te voorzien van rails. Hopelijk is dat volgend (Grote vakantie) jaar wel het geval.

Om toch iets te hebben om mezelf bezig te houden en met wat voor te bereiden op de opendeur heb ik vrijdag en vandaag wat liggen werken aan de baan. Het is niet echt zo veel maar vind het zelf wel een leuk zicht.

(Ps: mijn excuses voor de foto's want ze zijn niet echt super want had mijn goede camera niet mee)

Project FSN by Tren di Belgica, on Flickr

Project FSN by Tren di Belgica, on Flickr

Project FSN by Tren di Belgica, on Flickr

Project FSN by Tren di Belgica, on Flickr

Project FSN by Tren di Belgica, on Flickr



Volgende vrijdag zal ik een fotootje maken met mijn gebouw erbij & hopelijk nog wat extra afgewerkte perrons & co die klaar zullen staan voor de opendeur.  ;) 8)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Cedric, het ziet er allemaal goed uit, maar het is normaal dat het niet opschiet als je liggend werkt...  ;D :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

philippe_007

Cedric,
hoe heb je de overkapping nu bevestigd?

TBCédric

Citaat van: doomslu op 06 september 2015, 09:21:58 AM
Cedric, het ziet er allemaal goed uit, maar het is normaal dat het niet opschiet als je liggend werkt...  ;D :o

Haha! Luc toch, ik heb eerder een opstapje nodig dan een matras om te liggen werken.  :P  Is liggen werken een verkeerde uitdrukking?  ::) :o ;D
Citaat van: philippe_007 op 06 september 2015, 10:01:02 AM
Cedric,
hoe heb je de overkapping nu bevestigd?

Flip, ik ben zéér blij dat ik vorige dinsdag naar de club mocht en u had gezien want anders zou het er op dit moment zo niet uit zien!
Bedankt voor die tip trouwens!  ;)

En als je de overkapping zelf bedoelt, dan ligt die er nog los op. Zeker omdat ik die apart ga afwerken dus dat wil zeggen: ledjes plaatsen, schilderen, extra buigen enz.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

philippe_007

Flip Flip, ben ik de papegaai van Jommerke niet hoor  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

id, best eerst de onderkant en zo afwerken (nu je er nog aan kan) alvorens deze te bevestigen.

TBCédric

Citaat van: philippe_007 op 06 september 2015, 10:41:52 AM
Flip Flip, ben ik de papegaai van Jommerke niet hoor  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

id, best eerst de onderkant en zo afwerken (nu je er nog aan kan) alvorens deze te bevestigen.

Ik weet het maar het is gewoon leuk om jou zo te noemen.  ;D

Dat was inderdaad mijn bedoeling dat ik perron + pilaren(?) en overkapping apart hou. Is inderdaad veel makkelijker voor de elektronica, schilderingen, afwerking enz. En is inderdaad makkelijker om verderop aan nog wat spullen te geraken.  ;)
Moest ik vrijdag wat tijd over hebben zou ik eventueel beginnen met het schilderen van de dals maar of dat zou lukken, geen idee.

Heb mijn station nog eens van het verhoog gehaald en heb wat foto's genomen (ipv foto's liggen trekken.  :P  8) )
DSC_0031 by Tren di Belgica, on Flickr

DSC_0039 by Tren di Belgica, on Flickr

DSC_0030 by Tren di Belgica, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Indrukwekkend, Cedric !!!
Gevel, glasramen, dakpartij ... heel knap gedaan !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

RD25

Citaat van: Steam.N op 06 september 2015, 16:35:10 PM
Indrukwekkend, Cedric !!!
Gevel, glasramen, dakpartij ... heel knap gedaan !

+1 proficiat
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

TBCédric

Citaat van: Steam.N op 06 september 2015, 16:35:10 PM
Indrukwekkend, Cedric !!!
Gevel, glasramen, dakpartij ... heel knap gedaan !

Dank je Jean! Er moet toch het een het en het ander afgewerkt worden.

Het loket wil ik herdoen ('behangen', loketbordjes boven de ramen hangen), de lichten van de toog zijn nog altijd niet stevig genoeg want hij blijft steeds naar beneden zakken, de panos moet nog altijd worden ingebouwd en moet ik zelfs nog aan beginnen, en laatste is de bar nog wat afwerken.) En dan zou normaal alles (buiten het dak van mijn gebouw in orde moeten zijn.
Citaat van: RD25 op 06 september 2015, 17:08:11 PM
Citaat van: Steam.N op 06 september 2015, 16:35:10 PM
Indrukwekkend, Cedric !!!
Gevel, glasramen, dakpartij ... heel knap gedaan !

+1 proficiat

Dank je!  :D
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Jurgen

Euh? Is dat het resultaat nadat je met dat ene stukje plasticard begonnen was? Knap resultaat!

Dit is zoiets dat je zou verwachten op een vaste tentoonstellingsbaan waar je inkom voor moet betalen.
Maar langs de andere kant misschien ook weer niet... dit is beter!  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Dirkh

Knap gedaan, ook de verlichting is best geslaagd .

TBCédric

Citaat van: Jurgen op 06 september 2015, 19:39:44 PM
Euh? Is dat het resultaat nadat je met dat ene stukje plasticard begonnen was? Knap resultaat!

Dit is zoiets dat je zou verwachten op een vaste tentoonstellingsbaan waar je inkom voor moet betalen.
Maar langs de andere kant misschien ook weer niet... dit is beter!  ;)

Bedoel je deze Jurgen?

station Sint-Niklaas by Tren di Belgica, on Flickr

Dan zal het hem niet zijn. Is veranderd door deze.   8)
Mock-Up by Tren di Belgica, on Flickr


Dank je! Geeft een goed gevoel zo'n compliment!  ::)

Citaat van: Dirkh op 06 september 2015, 20:35:26 PM
Knap gedaan, ook de verlichting is best geslaagd .

Dankjewel Dirk!   Normaal heb ik ook verlichting in de gang en het loket maar op het moment van opname gaf die ineens kortsluiting.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Het is een lange tijd stil geweest, en het zal waarschijnlijk ook wat frequenter zijn in dit topic. Het schooljaar is helaas sinds september terug bezig. Hopelijk voor de laatste keer.

Deze update wou ik eigenlijk woensdag al doen maar hetgene wat ik wou tonen en over wou vertellen...... was verdwenen.  :o

Gelukkig ben ik het tegengekomen door stomweg een kast open te doen. En dat na heel mijn kamer overhoop te hebben gehaald.  ;D  :P

Bon, de update zelf:

Eindelijk kan ik terug eens een scenery-object laten zien. Het stukje is gefreesd in forex van 5mm dik. Voor mijn perronoverkappingen gebruik ik ook forex. Voor de doeleinden en bewerkingen is dit voor mij persoonlijk het beste materiaal. Ik vind het geweldig dat het vlot te snijden is, zéér stevig en toch zeer licht. Een dikkere en beter snijdbare plasticcard als je het zo kan stellen.  ::)




Een snelle mock-up:




Nog een foto van het grote voorbeeld:


@ Dieselfreak: Ik dacht dat deze foto van jou was, indien dit zou zijn en je vind het niet leuk dat ik deze foto toon, stuur me maar een PM en dan doe ik hem weg.  ;)

De steentjes zijn wel wat groot in op zichte van het grote voorbeeld, maar zo komen ze het beste uit.

Het volgende wat aan dit station zal gebeuren is ofwel eens proberen het dak af te werken ofwel de tunnel verder afwerken met de bijhorende scenery.

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Mooi Cedric, maar ik zou me toch zorgen maken over jouw opkomende Alzheimer.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *