Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

La douce France een diorama in N

Gestart door Dirkh, 05 september 2015, 18:58:44 PM

Dirkh

Om de stand van het forum, modelspoormagazine een beetje op te fleuren op zaterdag ga ik een klein diorama maken.
Het zal niet op en top tot in de puntjes afgewerkt zijn gezien de korte tijd die er nog rest.
De opzet :
Een kleine dorpskern met de kerk, enkele huisjes, een terrasje aan het café. Er is ook een halte voor het lokaalspoor voorzien.
En natuurlijk een overweg.

Een eerste testopstelling



Met al wat kleur



Het pleintje is ook al voorzien van de nodige natuurstenen:


En met de gebouwen


Nu even alles laten opdrogen en dan kunnen de volgende kleuren erop. Ben wel vergeten mijn rail van het nodige roest te voorzien  :( Hopelijk lukt dat nog achteraf.

doomslu

Je laat er ook geen gras over groeien, Dirk!  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Liever niet Luc, want zou wel eens onkruid kunnen opgroeien....

Dirkh

Het moet vooruit gaan Luc, nog maar 3 weken te gaan.
Kunnen jullie de foto's eigenlijk wel zien? Op de tablet zijn ze niet zichtbaar. Boven op de desktop kon ik ze wel zien.
Straks eens aan de overwegen beginnen, de rest moet eerst een nachtje drogen.

En dat gras en onkruid komt er ook nog, ideale gelegenheid om die greenkeeper eens te testen.

doomslu

Foto's zijn zichtbaar hoor.


Het moge dus duidelijk zijn dat op de expo in Genk, eind deze maand, op de stand van MSM/TMM ook een delegatie van het forum zal te zien zijn.
Iedereen is uitgenodigd om een kijkje te komen nemen, een babbeltje te komen slaan en eventueel ook iets te komen tonen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Zie geen foto's, ging er van uit dat dit bij me alleen voor valde...

Dirkh

Er is weer een update geweest van google foto's, zal er eens naar zien. Waarschijnlijk weer iets verkeerd gedaan.

doomslu

Bij mij zijn ze nog steeds zichtbaar hoor...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Dirkh

Zo beter ? Heb ik mijn tablet weer beneden laten liggen, dus kan ik niet controleren of het nu werkt.

Dirkh

Alles is nu voorzien van de basiskleuren. En het is gelukt om de sporen een roestlaag te geven zonder teveel te morsen op de rest.
De rest is voor morgen.

Overzicht, overal waar gras en onkruid komt heb ik al een bruine grondlaag geverfd.


Het is de bedoeling om ongeveer dit effect voor de weg en voetpad te verkrijgen


De overweg


Het perron met boordsteen en dolomiet


En als laatste he pleintje met in het midden de afwatering.

Kautenbach

nice ;D

hoe maak je die stoepen, erg fraai!! ;)

Dirkh

Hoi Wim, de stoepen e de straten zijn van pluimkarton.Gemaakt volgens de methode van Rik, daar stond een artikel over in MSM, maar ik weet niet meer welk nummer.

Gerolf

Heel knap aan 't worden, Dirk.
Jammer dat ik niet naar Genk zal kunnen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh

Citaat van: Gerolf op 06 september 2015, 08:13:56 AM
Heel knap aan 't worden, Dirk.
Jammer dat ik niet naar Genk zal kunnen ...

Nog erger dat het een verkeerd weekeinde is, Ramma is pas een paar weken later en je bent in de buurt dan. Ramma staat ook op het programma maar dan als bezoeker :). En als alles meezit ga ik dit jaar ook nog naar euro spoor, daar ben ik nog nooit geweest.
Vandaag zal er niet veel kunnen gebeuren, naar het zondags marktje dan mijn moeder naar Mortsel doen en straks komt de zoon op bezoek. De dag zit weeral vol.
Ik mag niet vergeten van mijn bestellingen te doen anders ga ik de stukken niet op tijd hebben.