Station Sint-Niklaas

Gestart door TBCédric, 18 januari 2013, 22:47:13 PM

TBCédric

Ik wou het jullie eigenlijk pas laten zien als het volledig klaar was, maar ik kon de verleiding toch niet weerstaan om jullie een sneak-peak te geven.

Momenteel is 1/3de van het dak klaar qua onderkant. Wegens het school én door 2 maanden continue te werken is de zin én de fut er wat uit en ligt de bouw op een laag pitje. 

station Sint-Niklaas by LSModels, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Wow, Cedric :  wat voor constructie is dát ? ? ?
De foto is niet zo duidelijk ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Citaat van: Steam.N op 14 september 2014, 17:03:04 PM
Wow, Cedric :  wat voor constructie is dát ? ? ?
De foto is niet zo duidelijk ...
Dat,dat is het "zwevend" dak van het station.
Daarom is het ook een sneak-peak hé, Jean!  ;)  8)

Station Sint-Niklaas by LSModels, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Jaja, maar zijn dat kleine piramides?  Of profieltjes die mekaar op 60 graden snijden ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Citaat van: Steam.N op 14 september 2014, 17:30:39 PM
Jaja, maar zijn dat kleine piramides?  Of profieltjes die mekaar op 60 graden snijden ?

Dat zijn allemaal kleine piramides.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

modelbaanHO

Knap gemaakt. De overeenkomst met de werkelijkheid is zeer treffend.
Benieuwd hoe je dat hebt klaargespeeld.

Ik vind het gehele project trouwens erg mooi en overtuigend.
Doe zo verder !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Metpetergaathetbeter

knap, maar al die fietsenrekken ! :-\ ;D

Groeten Peter ;)


bollen neus

Die fietsen rekken dienen om fietsen in te zetten (zeer logische uitleg goe Eric) en zoals een collega heeft ondervonden de ideale plek om fietsentassen en dergelijke te kunnen stelen maar da zal nie alleen in SN zijn peizen we.
Den Eric.

Metpetergaathetbeter

wat ik bedoel nog heel veel werk !  :)
Groeten Peter ;)

bollen neus


Dirkh

Mooi gedaan, nu en dan eens een kleine pauze kan geen kwaad, nadien vlot het meestal eens zo goed.
Het begint al een mooi geheel te worden. Ben benieuwd om dat eens in het echt te zien.

TBCédric

Bedankt mannen!
De fietsenrekken, Peter, zullen er niet komen omdat de modules niet breed genoeg zijn (al 92 cm breed). Dus wat minder (veel) werk.

Luc, het dak is gemaakt van één 3D-print, die bakken van geld kostte, daarvan een mal gemaakt én daarvan afgietsels gemaakt.
De delen/afgietsels zijn met elkaar verbonden/gelijmd door uitgefreesde "verbindingsstukken" te gebruiken met de juiste vorm.

Dirk, af en toe eens rust nemen is inderdaad wel iets goed. Ik wil binnen een weekje of een weekje of twee terug wat (kleine) dingen doen aan het station.

Als je het eens in het echt wil zien, moet je eens naar mij komen of een paar jaar wachten tot mijn baan van 12 meter af is.   ;)

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Metpetergaathetbeter

hoe ? Ik dacht je station te zien op de MSM stand in Leuven ?  ::) :-\

Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

Trouwens bij je station mag die module wel iets breder zijn al die mooie fietsrekken die daar zouden kunnen staan !  ;D
Groeten Peter ;)

TBCédric

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 september 2014, 19:52:38 PM
hoe ? Ik dacht je station te zien op de MSM stand in Leuven ?  ::) :-\

Groeten Peter ;)

Spijtig genoeg was er geen plaats meer. Moest ik op de stand van msm kunnen staan, had ik dat met plezier, mits toestemming van mijn ouders, gedaan.
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 september 2014, 19:53:50 PM
Trouwens bij je station mag die module wel iets breder zijn al die mooie fietsrekken die daar zouden kunnen staan !  ;D
Groeten Peter ;)

Nee, nee Peter, modules zijn al gemaakt én er komt niks bij.  8)
Je zou beter aan je eigen baan werken in plaats van mensen op stang te jagen. :o   ;D   ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.