Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

De Fyra-Saga...

Gestart door Michiel, 18 januari 2013, 10:05:30 AM

dieselfreak

Idd, hoe je het ook draait of keert, de belastingbetaler is altijd de pineut. Een duidelijk voorbeeld is ook de bankencrisis waar we nu en de komende jaren nog volop de gevolgen van zullen ondervinden. En wees er maar zeker van dat op het einde van de rit de banken versterkt hieruit zullen komen en zichzelf rijkelijk zullen belonen met bonussen voor niet geleverde prestaties. En de heren politici kijken hierop leidzaam toe en drinken nog een glas, ze doen een plas, en alles blijft zoals het was. Geld is nu eenmaal macht.
MC

Michiel

En zo langzamerhand word de vuile was buitengehangen omtrend dit Fyra dossier, o.a. met de dubbelrol dat "Loyd" te serveren kreeg...

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21655649/__Dubieuze_rol_Lloyd_s_rond_Fyra__.html
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

janieburton

En je zal zien dat die Italiaanse rechter in het voordeel van AB de zaak gaat uitspreken( die is al lang omgekocht door AB en consoorten)
 

vanmiegroet

En dan zal de NMBS een rechtzaak in België houden om te kunnen winnen van AB.
Nu is enkel nog de vraag: wie zal mee vergaan in het FYRA-verhaal?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Jurgen

Ja Janie, we hadden het al gelezen. Lekker objectief allemaal!

Laat ons het gewoon bij feiten houden en niet bij wat je denkt dat zal zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

Uit dat artikel in de Telegraaf:

Citeer,,NS heeft zelf geen kennis meer in huis om dit soort ingewikkelde processen te begeleiden", zegt een betrouwbare bron binnen NS tegen De Telegraaf.

En zo is het bij een heel aantal bedrijven die "geherstructureerd" hebben, en zich "op hun core buisiness" gericht hebben. Heb voor zo enkele gewerkt als contractor. Triestig. Als je weet dat het bedrijf in kwestie meegeschreven heeft aan de norm en nu niet meer in staat is om een toestel volgens die norm te ontwerpen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Kris

Hallo,
De dubbele rol van lloyds is helemaal niet zo verwonderlijk als het lijkt

Ik heb vroeger toezicht gedaan in naam van de eigenaar (als werknemer van de eigenaar) bij de nieuwbouw van schepen
Het is gebruikelijk dat grote klassificatie organisaties ( lloyds , veritas , dnv ... ) door hun kennis mee helpen voor de fabrikant om de complexe installaties ( gedeeltelijk ) uit te werken ( vliegtuigen , schepen , treinen , ....) dit om aan alle regels te voldoen maar ook de nodige berekeningen waarvoor de fabrikant niet de middelen heeft uit te werken
Een andere afdeling van deze organisatie kan perfect toezicht houden , deze afdelingen staan los van elkaar , berekeningswijzes kunnen doorgegeven worden , toezicht kijkt dan of de fabrikant dit wel zo uitgevoerd heeft , u mag er zeker van zijn dat ze hun eigen deel van het ontwerp zeer goed nazien en zekere geen twijfelachtige ontwerpen zullen voorstellen omdat ze net daarop kunnen aangeproken worden door de fabrikant , hij verlaat zich immers op hun kennis dus kan hij zich ook daarachter verschuilen als het fout loopt

Het is duidelijk dat de krant daar wel een verhaal rond kan bouwen voor de leek , maar de werkelijkheid is nog iets anders

Kris

janieburton

Was de topman van AB objectief op de persconferentie bij AB? Ik dacht van niet.

Citaat van: Jurgen op 17 juni 2013, 16:34:54 PM

Laat ons het gewoon bij feiten houden

Daarin heb je gelijk!

De feiten zijn dat "de stukken er afvliegen" bij V250 en dat dienst na amper 1,1/2 maand is gestop wegens "gevaarlijk".

Jurgen, ben jij altijd objectief? Zo ja, mijn felicitaties.
 

rgp

Kris,

Idd zo werkt het op hogere ingewikkeldere niveau's, maar dat snappen er hier veel niet.

Roland

janieburton

Citaat van: rgp op 18 juni 2013, 11:26:44 AM
Kris,

Idd zo werkt het op hogere ingewikkeldere niveau's, maar dat snappen er hier veel niet.

Roland

Misschien snappen wij dat soms niet omdat wij niet kunnen begrijpen dat een firma zo 'n slechte kwaliteit kan afleveren bij alle treinstellen.

Dat er één of twee proef "treinstellen" fouten en kinderziektes vertonen kunnen de meeste begrijpen, maar dat alle treinstellen "grove" nalatigheden vertonen is zelfs voor de meest goedgelovige mens niet meer te begrijpen.

Gisterenavond was in het laatavond journaal van de vrt een item  over de Deense treinen en was er blijkbaar een ingenieur van de DSB die een "rondleiding" gaf en die de "fouten" wees die AB heeft gemaakt bij hun treinstellen. Blijkbaar rijden die bewuste treinen van de DSB ook niet of niet meer.
 

Jurgen

Citaat van: janieburton op 18 juni 2013, 03:00:06 AM
Was de topman van AB objectief op de persconferentie bij AB? Ik dacht van niet.

Citaat van: Jurgen op 17 juni 2013, 16:34:54 PM

Laat ons het gewoon bij feiten houden

Daarin heb je gelijk!

De feiten zijn dat "de stukken er afvliegen" bij V250 en dat dienst na amper 1,1/2 maand is gestop wegens "gevaarlijk".

Jurgen, ben jij altijd objectief? Zo ja, mijn felicitaties.

Of ik altijd objectief ben weet ik niet, ik probeer het wel. Maar ik loop in ieder geval niet te roepen dat een rechter omgekocht werd terwijl er zelfs nog geen rechtszaak gestart is. Dat is gevaarlijk spel dat je speelt. Stel dat die rechter hier mee leest en ziet dat jij hem beschuldigt van omkoperij, dan hang je want je schrijft het hier, zwart op wit, zelfs 2 keer.

Dus, het is niet omdat de topman van AB niet objectief was dat jij moet meedoen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janieburton

#311
Beste, een Italiaanse rechter zal wel niet dit forum lezen. ;)
 

Jurgen

Citaat van: janieburton op 18 juni 2013, 14:39:11 PM
Beste, een Italiaanse rechter zal wel niet dit forum lezen. ;)

Hijzelf niet, maar zijn verre neef kan altijd meelezen hé.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

SuSke

wachten op de paardekop in je bed ?  ::) :-[ :-X
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

rgp

Janie,

wat ik specifiek in het "Fyra" dossier bedoel, is dat men geen weet wil hebben van wat wetten voorschrijven en wat wetten verbieden.

AB mag nog aan 10 andere maatschappijen slechte uitéénvallende treinen leveren, als een "overheid" daarna treinstellen wenst te bestellen, dan is ze VERPLICHT om dit Europees/wereldvlak kenbaar te maken.  En gezien AB te boek staat als een treinenbouwer, mag ze haar kandidatuur stellen.  Men kan die kandidatuur NIET weigeren omwille van slecht geleverde treinen.

En als de andere kandidaten geen goesting hebben om na hun kandidatuurstelling, toch geen offerte aan te bieden dan is dat zo en kunt ge AB niet verwijten.

Dat het geleverde niet goed is, is wat anders.  Daar zijn twee mogelijkheden: ofwel is het bestek slecht (dank u Nederland) ofwel is de controle slecht.

waarom de fyra moest rijden ?  Omdat NS in juni 2012 de rijpaden voor de "Amsterdammer" al had ingepikt voor andere doeleinden vanaf december 2012.  Dus ofwel toch proberen ofwel niets.

Wat mij nog het meest stoort is het feit dat Alstom (dus ook Brugge) geweigerd heeft een offerte in te dienen (ze wouden enkel duplexen leveren) en dat tegelijkertijd in Brugge staat te janken dat ze binnenkort de deuren moeten sleuiten bij gebrek aan orders.  Willen ze daar ook op 50 een premieke van 150.000 euro of wat.

Roland