De Fyra-Saga...

Gestart door Michiel, 18 januari 2013, 10:05:30 AM

eric


Kautenbach

.. en de 1e kop is gerold, een hoge NS baas stapt op... nu ingeschatte schade voor NS € 600 miljoen?

PietB

Citaat van: Kautenbach op 03 juni 2013, 08:56:31 AM
.. en de 1e kop is gerold, een hoge NS baas stapt op... nu ingeschatte schade voor NS € 600 miljoen?
Dat kan ook nog wel bij de 6 miljard die toch al bezuinigd moet worden.
En NS claimt dat Meerstad vorigjaar al weg wilde, maar niet mocht voordat er een opvolger was.
Die schijnt nu gevonden te zijn.

grt Piet.

eric


Kautenbach

zouden we toch nog, zo mogelijk, kunnen gaan polderen :P :-X :-X of toch eerst een parlementaire enquete, of of of

Havoc

"Polderen"... heb het moeten opzoeken, mooi woord.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Michiel

... en het Fyra-project zakt nu als kaartenhuisje volledig in elkaar:

Nederlandse Fyra heet niet langer Fyra (de tijd)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

stefanic

ach, niet getreurd: de vervanger rijdt al (deze ochtend in Berchem nog net gespot, want hij vertrok stipt naar Puurs... en dan weer naar Roosendaal :D ):

voor alle duidelijkheid, geen fotoshop maar graffiti (sorry voor de promotie van deze 'besmeuring', maar toch wel een leuke)
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

OlivierV

Dat is toch een gewone varkenssnuit.

Wel leuke graffiti en terecht een schot in de roos.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Ik ben geen graffiti-fan, maar deze is wel leuk  :D
Zouden de graffiti-verwijderaars van de NMBS dat ook vinden, en deze wat langer "besmeurd" laten rondrijden?  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janieburton

 

Jurgen

Toen ik het vanmiddag voor de eerste keer hoorde op de radio dacht ik dat ik het fout verstaan had. Een half uur later hoorde ik hetzelfde en dacht ik dat het een journalistieke blunder was. Weer een half uur later weer hetzelfde en ik dacht dat het een slechte nieuwslezeres was

Maar als je dan nog eens een 4de keer hoort dat een hogesnelheidstrein als de Fyra bij sneeuw slechts 20 km/u zou mogen rijden, dan moet je toch lachen. Blijkbaar zou de topman van Ansaldo dit gezegd hebben op een persconferentie. Ik heb op internet nog geen bevestiging hiervan gevonden, maar na 4 keer hetzelfde bericht te horen op de radio veronderstel ik dat het toch wel juist zal zijn.

Ach, misschien moeten ze gewoon een oerdegelijke stoomtrein inzetten tijdens de sneeuwperiodes, die werken altijd en zijn zelfs nog sneller!  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kautenbach

tja, blijkbaar toch door zowel NMBS als NS attesten afgegeven en de treinen die nu zijn geleverd geaccepteerd, dus wat zeuren we (volgens "de Itialianen") men bereidt daar al een schade claim voor hoor ik, onterechte beschuldigingen en imagoschade, het zouden prima treinen zijn...

het moddergooien in volle gang

itchy

#283
Citaat van: Jurgen op 06 juni 2013, 18:27:38 PM
[...] Maar als je dan nog eens een 4de keer hoort dat een hogesnelheidstrein als de Fyra bij sneeuw slechts 20 km/u zou mogen rijden, dan moet je toch lachen. [...]
20 km/h trager
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Kautenbach

 :-[gelukkig is blijkbaar wel nog vlak voor de deal de aankoopprijs verhoogd..  :o wat een drama.. :-\