Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

De Fyra-Saga...

Gestart door Michiel, 18 januari 2013, 10:05:30 AM

stefan

Ook vandaag kwam de fyra weer voorbij op lijn 12 richting Antwerpen en een tijdje later terug naar Roosendaal

Metpetergaathetbeter

zijn mogelijks aan het wachten tot het weer sneeuwt !

Groeten Peter ;)

SuSke

Ze gaan hem daar terug aan de kant zetten en wachten op de beslissing van de NMBS van deze middag.
Misschien dat hij daarna niet meer in België te zien zal zijn.
(even refereren naar dat andere draadje voor meer info: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,17584.msg210553/topicseen.html#new )
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.


Peter

CiteerBeslissing is blijkbaar al genomen?
Over en out?

Eindelijk.....

Waarom hebben ze eigenlijk geen bestaand stel zoals de ICE 2 of 3 of de TGV enz. genomen een aangepast naar de behoeften van de NMBS en NS
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

Citaat van: Peter op 31 mei 2013, 15:45:02 PM
Waarom hebben ze eigenlijk geen bestaand stel zoals de ICE 2 of 3 of de TGV enz. genomen een aangepast naar de behoeften van de NMBS en NS
Omdat siemens met zijn ICE en Ahlstom met de TGV echt veel duurder waren.
Dat komt ook omdat die stellen over de 300kmh kunnen en de beoogde baanvaksnelheid was 250kmh
En omdat het feitelijk toch een Hollands project was, gaan we voor goedkoop!
Toch?

grt Piet.

Metpetergaathetbeter

je ziet maar zuinig is niet altijd goedkoper ! ???
groeten Peter ;)

Havoc

CiteerDat komt ook omdat die stellen over de 300kmh kunnen en de beoogde baanvaksnelheid was 250kmh

Was een gewone loc en wagons en 200km/h niet genoeg geweest? Daarvoor is er materieel genoeg dat je zo van het schap kan kopen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

#248
Einde van de rit voor de lelijke eendje op het Belgische net.
 

PietB

Citaat van: Havoc op 31 mei 2013, 18:31:23 PM
CiteerDat komt ook omdat die stellen over de 300kmh kunnen en de beoogde baanvaksnelheid was 250kmh

Was een gewone loc en wagons en 200km/h niet genoeg geweest? Daarvoor is er materieel genoeg dat je zo van het schap kan kopen.
Ja dat had gekund, maar door de belachelijke Europeese aanbestedingsregels kan een charlatan-bedrijf uit een Maffialand met "concurerende prijzen" komen, zonder dat ze ook maar aan alle kwaliteits eisen kunnen of willen voldoen.
Ik hoorde net op het nieuws dat voor dit soort treinen een chqacklist bestaat met een groot aantal controle punten, als er 10 niet in orde zijn dan mag zo'n treinstel niet de baan op.
De gecontroleerde V250 had er meer dan 2000, dit kun je wel rangschikken onder in gebreke blijven bij de aflevering.
Dus treinstellen (alle 9) terug naar Italië en het geld richting Nederland.
En dan maar iets als Eurostars kopen of zo, maar ja die kosten plm 60mln en de V250 maar 20mln.
Dus voor het bedrag van 9 V250 heb je 3 Eurostars of ICE's
Dan wordt het toch nog weer véél duurder.

Btw, Johan kun jij niet beter gewoon op de knop "Citaat" klikken?
Dan kan iedereen zien wie door jou gequoted wordt.

grt Piet.

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Daarnet op het nieuws hoorde ik iets over financiële problemen bij de fabrikant
=> dus lijkt het niet zeker dat NS/NMBS hun centjes terug gaan zien ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

CiteerBtw, Johan kun jij niet beter gewoon op de knop "Citaat" klikken?
Dan kan iedereen zien wie door jou gequoted wordt.

Dat kan, maar dan krijg je iedere keer de hele post mee en dat kan ook niet de bedoeling zijn. Ik reageer vaak ook op verschillende posts in 1 reactie en dan zijn die quotes ook meer om de draad te kunnen bijhouden waar het in het volgende stuk over gaat. Ik ga er ook van uit dat als iemand de draad volgt hij/zij ook alles gelezen heeft en voldoende interesse heeft om te weten waar het over gaat. Het is -voor mij- trouwens minder belangrijk wie het schrijft dan wat er geschreven is. Daar gaat het om. Het kan mij weinig schelen wie wat geschreven heeft. Goeie punten zijn goeie punten en slechte zijn slechte.

Vaak zie je ook gigantische posts herhaald met die automatische quotes, inclusief foto's. Dan moet je zoeken achter de reactie. Dat stoort -voor mij- geweldig de vlotheid waarmee je door een draad kan gaan. Ook als men dan binnenin de quote (van de qoute) begint bij te typen. Gewoon niet te volgen.

En ik ben te lui om het zelf te typen. Ik gebruik ook enkel de "snel beantwoorden" onderaan. Alle html code wordt "live" ingetypt!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SuSke

Voor NMBS is dit voor een gedeelte geregeld via bankwaarborgen die nu gelicht kunnen worden.
De banken die de borg gesteld hebben zullen iets groener lachen maar normaal is dit bedrag herverzekerd of vastgezet kapitaal van de firma.
Nederland zal het in deze een stuk minder makkelijk hebben omdat er al overdrachten zijn gebeurd. Hier moet dan gespeeld worden op de garantie clausules en opleveringsprocessen in het contract, en dat ligt door de band al een heel stukje moeilijker want veel vatbaarder voor discussie.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

En dan even pure speculaas: Finmeccanica ziet de bui natuurlijk al lang hangen; België en mogelijk later Nederland en dan misschien ook de Denen die via gerechtlijke procedures hun geld proberen terug te eisen. Dus, AnsaldoBreda wordt door Finmeccanica uitgekleed en alles wat rendabel is wordt snel overgeheveld, en dan het geplunderde en kreupele AnsaldoBreda overlaten aan de juridische gieren en via faisement ten onder laten gaan... Italianen gered, de rest kan op de kin kloppen. ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)