Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

De Fyra-Saga...

Gestart door Michiel, 18 januari 2013, 10:05:30 AM

Gerolf

Citaat van: itchy op 06 juni 2013, 19:16:01 PM
Citaat van: Jurgen op 06 juni 2013, 18:27:38 PM
[...] Maar als je dan nog eens een 4de keer hoort dat een hogesnelheidstrein als de Fyra bij sneeuw slechts 20 km/u zou mogen rijden, dan moet je toch lachen. [...]
20 km/h trager

Dat is dan achteruit rijden ?  ;D  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

itchy

Citaat van: Gerolf op 06 juni 2013, 21:08:26 PM
Citaat van: itchy op 06 juni 2013, 19:16:01 PM
Citaat van: Jurgen op 06 juni 2013, 18:27:38 PM
[...] Maar als je dan nog eens een 4de keer hoort dat een hogesnelheidstrein als de Fyra bij sneeuw slechts 20 km/u zou mogen rijden, dan moet je toch lachen. [...]
20 km/h trager
Dat is dan achteruit rijden ?  ;D ;D
Haha die is goed! Gerolf pas maar op of je hebt een proces van die Italianen aan uw been!
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

janieburton

De poppenkast is open!!!!!! :D :D :D :D

De NMBS doet een proces aan AB en AB doet een proces aan de NMBS.

We zijn weg voor een paar jaartjes.

Binnenkort gaat nog een minister zeggen dat we niet meer naar Italie op vakantie mogen gaan(in het verleden heeft ook nog een minister dat gezegt voor Oostenrijk of zoiets)

Een HST trein die bij sneeuwval maar 20km/u mag rijden :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Wat een billenkletser!!!!!!

In Nederland is men "not amused"(zie laat avond nieuwsuitzending van de VRT op 05/06/13) met de beslissing van de NMBS vorige vrijdag want bij hun gaat het FYRA debacle pijn doen
 

rixke rail

Citaat van: Jurgen op 06 juni 2013, 18:27:38 PM
Toen ik het vanmiddag voor de eerste keer hoorde op de radio dacht ik dat ik het fout verstaan had. Een half uur later hoorde ik hetzelfde en dacht ik dat het een journalistieke blunder was. Weer een half uur later weer hetzelfde en ik dacht dat het een slechte nieuwslezeres was

Maar als je dan nog eens een 4de keer hoort dat een hogesnelheidstrein als de Fyra bij sneeuw slechts 20 km/u zou mogen rijden, dan moet je toch lachen. Blijkbaar zou de topman van Ansaldo dit gezegd hebben op een persconferentie. Ik heb op internet nog geen bevestiging hiervan gevonden, maar na 4 keer hetzelfde bericht te horen op de radio veronderstel ik dat het toch wel juist zal zijn.

Ach, misschien moeten ze gewoon een oerdegelijke stoomtrein inzetten tijdens de sneeuwperiodes, die werken altijd en zijn zelfs nog sneller!  ;D

Bevestigd door Hedwig Zeedijk, correspondente voor de VRT in Italië :
De Redactie
En die dame verstaat volgens mij heus wel Italiaans.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jurgen

Allé, dan heb ik dus toch goed verstaan.

Een hogesnelheidstrein aan 20km/u, dat ik zoiets nog mag meemaken. Ik denk dat je sneller bent met de fiets.  ::)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

Huuuuuuuuh 20km/h dat meen je niet? Bij AB weten ze toch duidelijk niet waarvoor de letters HST staan.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OlivierV

Citaat van: conducteur op 06 juni 2013, 23:07:43 PM
Huuuuuuuuh 20km/h dat meen je niet? Bij AB weten ze toch duidelijk niet waarvoor de letters HST staan.
Heerlijk Slome Trein!

Lekker gezellig toch, kan je tenminste genieten van je sneeuwlandschap.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kris

Hallo,
Mogelijks is de NMBS vergeten de sneeuwkettingen op te leggen , dan mag je natuurlijk maar 20Km/h rijden , staat zeker in de handleiding hoofdstuk voor de onderhoudsinstructies ;)
Kris

Metpetergaathetbeter

Volgens mij zien ze in Nederland al ZWARTE sneeuw !

Groeten Peter ;)

bollen neus

Lach maar mannen, als het er opaan gaat komen zullen we toch met zijn allen voor bijbetalen hoor, das de realiteit, en zeveren doet het altijd voor het begint te regenen. ;)

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

janieburton

Citaat van: bollen neus op 07 juni 2013, 10:11:07 AM
Lach maar mannen, als het er opaan gaat komen zullen we toch met zijn allen voor bijbetalen hoor, das de realiteit, en zeveren doet het altijd voor het begint te regenen. ;)

Dat zag je zo al aankomen dat de poppen gingen dansen.

Ik vraag me nog altijd af waarom de NS het project FYRA wou, er was toch al een HST verbinding tussen Amsterdam en Brussel.

Blijkbaar heeft de NS met dochter NSHISPEED een megalomaan projekt gewillen en breekt dit nu zuur op , blijkbaar zuurder voor de NS die met 9 Fyra's blijven zitten dan voor de NMBS.

We zullen wel met zijn allen de rekening krijgen via de belastingen.
 

Michiel

#297
In dit stukje in de Volkskrant (NL) staat een mooie reconstructie, en de rede waarom de Nederlanders de boot met de NMBS, SNCF en Thalys hebben gemist. Puur amateurisme van dikke nekken en lange tenen die paniekvoetbal spelen, lijkt het wel. Erg grappig om lezen! ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Havoc

CiteerErg grappig om lezen!

Maar we gaan wel met zijn allen de rekening mogen betalen terwijl de grote mijnheren op het einde een mooie bonus krijgen van xxx miljoen euro. Ook op onze kosten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

#299
Deze avond in het VRT laatavond journaal:

AB de constructeur van de FYRA gaat via gerechtelijke weg eisen en dat de NS en de NMBS alle  treinstellen moeten afnemen!
Hiervoor is er een kortgeding binnen 2 weken.

De NMBS eist de 37 miljoen terug voor de 3 niet geleverde treinstellen, hierover doet een Italiaanse rechter een uitspraak op 4 juli.

Het zou me verbazen als die Italiaanse rechter de zaak in het voordeel van de NMBS zal uitspreken( ik ben bijna zeker dat die rechter als is omgekocht), de NMBS zal na 4 juli 37 miljoen armer zijn en de belastingsbetaler kan er weer voor opdraaien.

Dank aan de NS en hun megalomaan project