Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

De Fyra-Saga...

Gestart door Michiel, 18 januari 2013, 10:05:30 AM

janieburton

Citaat van: Michiel op 21 juni 2013, 22:19:44 PM
MAAR!

Fiat leeft nog, Minerva is dood.
Miracoli leeft nog, Cote-d'Or is dood,
Chianty leeft nog, Stella-Artois is dood.
Unicredit Banca di Roma leeft nog, Fortis is dood.
AnsaldoBreda leeft nog, Bruge&Nivelles is dood.

We kunnen misschien kritiek hebben op Italiaanse producten, maar Belgische bedrijven overleven internationaal niet eens!  ::)

De Italiaanse staat heeft misschien al die bedrijven illegaal staatssteun gegeven, via de bekende en onbekende achterpoortjes.
De Belgische regering wil altijd de beste van de Europeese klas zijn maar laat daardoor veel van de nationale trots verloren gaan.
 

Michiel

Ik ben er ook van overtuigd dat de Italiaanse overheid "haar" industrie een handje toesteekt, maar of dat meteen illegaal moet zijn, dat weet ik niet. De Belgische overheid steunt toch ook een groot aantal Belgische bedrijven? Is dat meteen illegaal?

Ik vrees dat "wij Belgen" niet assertief genoeg zijn om af en toe, wanneer het nodig is, scrupuloos te zijn tijdens een onderhandeling. "Wij Belgen" leven met het idee dat een compromis iets goed is, in de rest van de wereld betekend een compris verlies, en is men uit op pure winst: dwz alles binnen rijven. Ik vrees dat deze mentaliteit van zoeken naar de beste compromis, Belgische bedrijven een handicap bezorgt in de strijd om internationaal te overleven. Maar dat is louten mijn persoonlijke opinie.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Havoc

Denk eerder dat veel Belgische bedrijven "klein" willen blijven en zich te laat op export en innovatie richten.

Minerva is ondergegaan door te lang aan verouderde technologie en te kleine markt van luxe wagens te houden op het moment van een economische crisis. Hoe je spagheti en chocolade vergelijkt weet ik niet. Stella is niet echt dood maar echt belgisch is het ook niet meer. B&N is ook nog net niet dood maar is inderdaad niet meer wat het ooit geweest is.

In de machinebouw is italië ook nog heel sterk.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

erik50

Citaat van: Havoc op 21 juni 2013, 22:05:04 PM
CiteerAlfa Romeo??? Ken iemand die verschillend Ala's heeft gehad en met elke wagen was het kommer en kwel

Heb altijd horen zeggen dat je er minstens 2 moet hebben. Kan je tenminste rijden als er eentje in de garage is voor herstelling.

Vroeger met een bekend Duits automerk gereden en toen overgestapt op Alfa Romeo.
In totaal heb ik er 4 versleten alle met meer dan 100.000 km op de teller.
Nooit heb ik een probleem gehad met mijn Alfa's met mijn Duitse wagen was dat andere koek.
Alle Alfa's heb ik wel nieuw gekocht en ingereden en verzorgt zoals het hoorde.
Van die povere Italiaanse kwaliteit waar hier over gesproken wordt heb ik nooit iets gemerkt.
Zoals hier al eerder is gezegd, ga van je eigen bevindingen uit en niet het, ik heb gehoord van andere.....
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

doomslu

Versleten met meer dan 100.000 Km op de teller??  ???
Mijn Duitse wagen heeft er 345.000 (heb ik enkele weken geleden verkocht), mijn Zweedse momenteel 180.000, en de Britse 305.000 Km.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 22 juni 2013, 18:47:06 PM
Versleten met meer dan 100.000 Km op de teller??  ???
Mijn Duitse wagen heeft er 345.000 (heb ik enkele weken geleden verkocht), mijn Zweedse momenteel 180.000, en de Britse 305.000 Km.


In Luxemburg daar moet nogal geld zitten, zo te horen ?
Groeten Peter ;)

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 juni 2013, 19:06:38 PM
Citaat van: doomslu op 22 juni 2013, 18:47:06 PM
Versleten met meer dan 100.000 Km op de teller??  ???
Mijn Duitse wagen heeft er 345.000 (heb ik enkele weken geleden verkocht), mijn Zweedse momenteel 180.000, en de Britse 305.000 Km.


In Luxemburg daar moet nogal geld zitten, zo te horen ?
Groeten Peter ;)
Oude auto's, ja...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

Citaat van: Michiel op 21 juni 2013, 22:19:44 PM
MAAR!

Fiat leeft nog, Minerva is dood.
Miracoli leeft nog, Cote-d'Or is dood,
Chianty leeft nog, Stella-Artois is dood.
Unicredit Banca di Roma leeft nog, Fortis is dood.
AnsaldoBreda leeft nog, Bruge&Nivelles is dood.

We kunnen misschien kritiek hebben op Italiaanse producten, maar Belgische bedrijven overleven internationaal niet eens!  ::)
Dood is nogal cru; opgeslokt door andere, grotere bedrijven is juister gezegd.
En Minerva, dat is wel in de jaren dertig!
In die eerste grote crisis zijn wel meer bedrijven opgeslokt. Wie weet waarom dat Belgisch leeuwke op de Peugeot staat?
En dat opslokken is netjes verder gegaan; B&N zit in Bombardier, alle sjoklat is van Suchard, en Suchard is van..
En ik denk dat Miracoli  van Kraft is, en Kraft is van...

janieburton

Citaat van: Huugooke op 22 juni 2013, 19:35:52 PM
Citaat van: Michiel op 21 juni 2013, 22:19:44 PM
MAAR!

Fiat leeft nog, Minerva is dood.
Miracoli leeft nog, Cote-d'Or is dood,
Chianty leeft nog, Stella-Artois is dood.
Unicredit Banca di Roma leeft nog, Fortis is dood.
AnsaldoBreda leeft nog, Bruge&Nivelles is dood.

We kunnen misschien kritiek hebben op Italiaanse producten, maar Belgische bedrijven overleven internationaal niet eens!  ::)
Dood is nogal cru; opgeslokt door andere, grotere bedrijven is juister gezegd.
En Minerva, dat is wel in de jaren dertig!
In die eerste grote crisis zijn wel meer bedrijven opgeslokt. Wie weet waarom dat Belgisch leeuwke op de Peugeot staat?
En dat opslokken is netjes verder gegaan; B&N zit in Bombardier, alle sjoklat is van Suchard, en Suchard is van..
En ik denk dat Miracoli  van Kraft is, en Kraft is van...

Kraft is denkelijk een bedrijf uit de USA
Suchard is denkelijk Zwitsers

Ik ben vergeten wat het verhaal was met het leeuwtje dat op de Peugeot.
 

janieburton

Citaat van: erik50 op 22 juni 2013, 17:28:05 PM
Citaat van: Havoc op 21 juni 2013, 22:05:04 PM
CiteerAlfa Romeo??? Ken iemand die verschillend Ala's heeft gehad en met elke wagen was het kommer en kwel

Heb altijd horen zeggen dat je er minstens 2 moet hebben. Kan je tenminste rijden als er eentje in de garage is voor herstelling.

Vroeger met een bekend Duits automerk gereden en toen overgestapt op Alfa Romeo.
In totaal heb ik er 4 versleten alle met meer dan 100.000 km op de teller.
Nooit heb ik een probleem gehad met mijn Alfa's met mijn Duitse wagen was dat andere koek.
Alle Alfa's heb ik wel nieuw gekocht en ingereden en verzorgt zoals het hoorde.
Van die povere Italiaanse kwaliteit waar hier over gesproken wordt heb ik nooit iets gemerkt.
Zoals hier al eerder is gezegd, ga van je eigen bevindingen uit en niet het, ik heb gehoord van andere.....

Was het misschien een wagen uit Beieren?
 

ERVIN

We wijken hier nu wel volledig af van het oorspronkelijke draadje ,  maar toch even melden dat ik al 11 jaar een scooter heb van het merk Vespa , als hij ooit moest versleten geraken koop ik onmiddelijk een nieuwe Vespa , super zalig om mee te rijden en nog nooit problemen mee gehad.  ;)

doomslu

Niet alles wat uit Italië komt is meteen slecht, maar mijn twee slechtste bazen ooit waren wel Italianen.  ;)  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

Dat Leeuwke komt van het Belgisch merk Belgica, opgeslokt via allerlei andere slokkers

http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgica_%28automerk%29

janieburton

Citaat van: Huugooke op 23 juni 2013, 09:39:34 AM
Dat Leeuwke komt van het Belgisch merk Belgica, opgeslokt via allerlei andere slokkers

http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgica_%28automerk%29

Bedankt , Huugooke voor de link en de info.
 

janieburton

Allée, DVIS geeft NMBS een veeg uit de pan.

DVIS zou beter tesamen spannen met de NMBS tegen AB en de Italianen.(De Italiaanse regering spant ook al samen met AB tegen de NMBS en de NS)