De Fyra-Saga...

Gestart door Michiel, 18 januari 2013, 10:05:30 AM

chef garde


Herwig

Peugeot-leeuwtje    (zie enkele reacties geleden...)

Volgens Wikipedia  "Peugeot":  Leeuwtje werd   "ontworpen"   door graveur Justin Blazer (F) in 1850 voor fam. Peugeot.
(Leeuwtje is ook wel heraldisch teken van de streek Franche-Comté, dus zo'n origineel   "ontwerp"  was het blijkbaar niet...))
Leeuwtje van Peugeot zou dan toch géén Belgische connectie hebben?                               Wéér NIKS Belgisch... .
(trouwens de leeuw was/is een oer-klassieke heraldische figuur)
Groeten,   Herwig.

Huugooke

Citaat van: Herwig op 25 juni 2013, 20:56:06 PM
Peugeot-leeuwtje    (zie enkele reacties geleden...)

Volgens Wikipedia  "Peugeot":  Leeuwtje werd   "ontworpen"   door graveur Justin Blazer (F) in 1850 voor fam. Peugeot.
(Leeuwtje is ook wel heraldisch teken van de streek Franche-Comté, dus zo'n origineel   "ontwerp"  was het blijkbaar niet...))
Leeuwtje van Peugeot zou dan toch géén Belgische connectie hebben?                               Wéér NIKS Belgisch... .
(trouwens de leeuw was/is een oer-klassieke heraldische figuur)
Groeten,   Herwig.
Tja, wie heeft wat voor het eerst ontworpen? Misschien heeft de graveur elementen gecombineerd. De Belgica fabrieken zijn in elk geval een paar keer overgenomen. Ik heb geprobeerd de lijn te volgen maar die stopt bij Imperia.
Wat symbolen betreft: denk eens aan de fameuze "B" ...

Kautenbach

En ja hoor, daar is ie dan,

DE OPLOSSING,
de fyra is inmiddels aan het testrijden in Polen!
Echt Italiaans design, nu nog een HO uitvoering ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


OlivierV

Top Gear deed hen dit reeds voor. :D

Deel 1

Deel 2
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Wim, de Fyra II ziet er in elk geval beter uit dan de oude!  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Ik wist niet dat in Polen treinen een nummerplaat hadden. Zo te zien heeft deze straalaandrijving :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SuSke

Ondertussen is er gepleit in het kortgeding van AnsaldoBreda tegen NMBS en NS in Nederland, met een hilarische commentaar:

http://www.knack.be/nieuws/belgie/nmbs-en-ns-zelf-schuldig-aan-falen-fyra/article-4000339133579.htm?nb-handled=true&utm_medium=Email&utm_source=Newsletter-29/06/2013&utm_campaign=Newsletter-RNBDAGKN#reviews

meesterlijke reactie:
Studies wijzen uit dat de trein maar 2 x per dag mocht rijden aan een maximum snelheid van 90km per uur. In de bebouwde kom was dit 50km per uur. Deze trein moest steeds worden gevolgd door een goederen trein om de stukken op te ruimen die er af vielen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janieburton

Binnen 3 dagen het verdict, and the winner is................
 

SuSke

De belastingbetaler want die is altijd het kind van de rekening  :( :-[ :'(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

The winner? De advocaten: de enigen die zeker zin dt ze betaald zullen worden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

Volgens de krant krijgt de NMBS hun voorschot terug, dit door een uitspraak van de rechtbank in Utrecht.

De NMBS gaat ook een schadeclaim indienen bij AB voor de geleden schade.

België - Italie 1-0 om in voetbal termen te spreken
 

PietB

NS neemt geen halve maatregelen: NS-Highspeed wordt opgeheven.

grt Piet.

Havoc

Ik begrijp niet goed wat ze daarmee willen bereiken.  Veel meer dan een stoelendans is het niet, ander briefpapier met een ander logo. De problemen veranderen gewoon mee van eigenaar.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

De naam is bezoedeld en op die manier gooit men de slechte reputatie overboord. Over een jaar weet niemand nog wie ns-highspeed was. Zo gaat dat vaak, de slechte naam verdwijnt en maakt plaats voor een nieuwe naam, kijk maar naar Belfius, wie denkt bij die naam nog aan het Dexia-debacle.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.