Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Brussel-Noord anno 1920 (bouw van het eerste segment: de loods)

Gestart door Michiel, 01 november 2012, 16:02:49 PM

stoomloc

Hallo Michiel,

Wat jij toch verwezenlijkt op zo'n kleine schaal : gewoon prachtig. ??? Wel nog veel deurtjes maken. Ik volg dit nog steeds met belangstelling.

Wim

ToThePoint

Michiel ik ben voor mijn project vanuit gegaan van een algemeen gegeven. Ook onderzocht en vele loodsdeuren/poorten bestudeerd.
Het is uitzonderlijk dat een loodsdeur handgrepen aan de buitenkant heeft, omdat die loodsdeur van binnenuit vergrendeld wordt, anders is het al te makkelijk voor onbevoegden.
Een loodsdeur/poort die niet op slot kan zal hoogstwaarschijnlijk wel handgrepen aan de buitenkant hebben. Zulke modellen schuiven zijdelinks en zijn minder onderhevig aan de kracht van wind. Er komt enorm veel kracht op een poort als het stevig waait en als het draaiende poorten zijn gaat men veel spookbezoekers verwelkomen als de poort niet op slot kan of vergrendeld.

Onderzoek het maar eens, ik heb geen lokloods poorten gevonden met handgrepen aan de buitenkant.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

Ik zal er zeker eens op letten. Bedankt voor de tip!

Ondertussen heb ik een poging gewaagd voor het binnenvakwerk van de loodseur. En ik ben tevreden. Kwa aspect en verhoudingen komt het aardig dicht in de buurt van het origineel, en zelfs macro ziet het er goed uit. Het vroeg me wel een uurtje prutsen. De binnenkant van de deur kreeg alleen maar een zwarte wash om de details te accentueren. Een groene kleur komt later wel eens, samen met alle andere deuren. Dit om de kleur homogeen te houden over all deuren.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

gardevil

Mooi, heeft voor mij zelfs geen bijkomende kleur nodig, vind de schakeringen nu prima.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

marc goovaerts

Ziet er al heel mooi uit. Alleen het scharnier nog een aangepast kleurtje geven.

Steam.N

Prachtig, Michiel !
Die deurtjes hebben echt geen extra verflaagje nodig.
Scharniertjes wel, natuurlijk  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

HYA

Prachtig Michiel, gepaste scharnieren en het kan niet beter  8)

Snobby Crash

inderdaad Michiel prachtig wat je maakt !
Als je de verhouding met de lucifer ziet merk je pas echt wat voor prachtig staaltje je hier laat zien !

Geert

Dirkh

De lat wordt hier weer hoog gelegd. Eerst Jean en nu jij Michiel.
Prachtige deuren , spijtig dat de deuren nog een kleurtje moeten krijgen, ik vind ze zo al geslaagd en denk dat met het donkere groen de details een beetje verloren gaan.

Steam.N

Citaat van: Dirkh op 15 mei 2014, 22:47:23 PM
De lat wordt hier weer hoog gelegd. Eerst Jean en nu jij Michiel. ...
Dat ligt aan de schaal:  "N" is de max  ::)  ::)  ::)

Citaat van: Dirkh op 15 mei 2014, 22:47:23 PM
... spijtig dat de deuren nog een kleurtje moeten krijgen ...
Waren die deuren in 1:1 aan de binnenkant niet in het wit geschilderd?
Daarmee zijn de poortjes perfect, met een zweem groen (groene onder- of oude-verflaag, waarover later de witte laag op kwam ...)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter


gardevil

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 mei 2014, 00:00:02 AM
Fraai werk misschien een muziekje om op verder te werken : https://www.youtube.com/watch?v=k0IsCve3eu4

Groeten Peter ;)

Echt een muziekje om rustig van te worden, nog ne Wodca Redbull erbij en gaaaaaan ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Steam.N

Citaat van: ToThePoint op 15 mei 2014, 16:18:11 PM
... omdat die loodsdeur van binnenuit vergrendeld wordt, anders is het al te makkelijk voor onbevoegden. ...

Werden in sommige gevallen geen deuren in de poorten ingewerkt, zodanig dat mensen binnen konden, zonder de poorten open te zetten ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

#659
Jullie zijn het unaniem eens dat deze witte deur best zo wit blijft, en jullie hebben gelijk, waarom niet? Wit is heel aannemelijk, ook om meer licht door reflectie binnen in de loods te hebben. Ik ga ervoor! Bedankt aan iedereen voor de feedback. En voor de positieve commentaar en aanmoedigingen.

@Jean, de loods heeft ook een zijdeur en toegangmogelijkheden langs de kleine ateliers zoals lampenhuis, compressorhuis, poetslappenhuis,... Het is natuurlijk wel een leuk detail: een loodsdeur met een mensendeurtje erin.  ;)

@Peter, goed geprobeerd, maar met mijn 2 zoons heb ik al voldoende van dit soort muziek in huis. ;D Ik zoek het eerder in deze hoek om tot rust te komen, en met volle concentratie te priegelen aan dit kleine spul.

"The Chamber of 32 Doors"
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)