Brussel-Noord anno 1920 (bouw van het eerste segment: de loods)

Gestart door Michiel, 01 november 2012, 16:02:49 PM

Michiel

Het loopt als een trein. Tussen de familiale bedrijven door zijn de helft van all deurtjes al half-af geraakt. Een fotootje om de repetitie te doorbreken...

Germaine, wa's da loempe zwette stroisvugel?
Urbanie, da's ne fottogroef tiens!
Doeme Germaine, 'kem mah tanne ni gebrosseit!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PeterC

"Germaine wa stoade gaa doar an ol die deure te doeng?  Mok dadde wig zijt, sebiet komt ter doar nen tring deur zuu'n puurte"

Tja... de 'surveillant' van het terrein komt elke dag met de trein van Gent...  :)

Blij dat alles gaat zoals je gepland hebt.  Knap werk!

Elk deurtje afzonderlijk open?
Groetjes, Peter


Michiel

 ;D

Gisteren ben ik niet veel verder gekomen. 12 deurtjes zijn half-af, de laatste 6 ingangen zijn enkel opgevuld met plankwerk om het gat te dichten. Maar beetje bij beetje komen we er wel. Een virtuele mockup van de toestand zoals ik ze deze ochtend terug vond...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Goed bezig, Michiel !
Nog even op de tanden bijten ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ToThePoint

Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Bolje

Goe bezig,

Kan niet wachten tot we ze op een filmpje automatisch zien gaan    ;D ;D ;D

Ronald
Vele groeten,
Ronald

Kautenbach


Michiel

Thanks!  :D
En, Ronald, ik werk naar dat moment toe, dat ik een filmpje kan maken van de werkende deurtjes. Maar nog even geduld.  ;)

Steeds een beetje hetzelfde beeld, maar nu toch door een eerste fase geraakt: alle deurtjes zijn af in ruwe vorm. Nog wat klein houtwerk aanbrengen, en fijnregelen opdat alle deurtjes netjes een kwartslag kunnen draaien. Maar dat is voor morgen en de volgende dagen...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

We zijn benieuwd naar de mexican wave van loodsdeuren  :D
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

Goed vooruit gegaan  ;)
Volgende stap wordt stuk indrukwekkender, als de poorten hun kleur krijgen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

Zo is het toch ook erg kunstzinnig, met slechts één deur in het groen? Weet dat alles wat we van die tijd "weten" in het zwart-wit is... Je moet dus niet veel moeite doen  ;D
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Rian, een paar dagen geleden gaf Lumière Autochrome kleur in m'n leven! Nooit zal ik me nog kunnen verschuilen achter dul-grijze tinten. Ik móet nu kleur bekennen en zal de deuren van hun kleurloosheid verlossen. Ze worden allemaal groen... ik weet het: wég de kunst. Maar krijg er ook wat voor terug: realisme!  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Michiel,  je zou wat variatie kunnen inbouwen:
kleur je poortjes ifv de types locs die op een bepaald spoor onderhouden worden:
- 2-assig: rood
- 3-assig: poortjes oranje
- 4-assig: gele poortjes
Eventueel poortjes uitvoeren met rgb-ledjes  ;D

En dan komt de kunstenaar terug boven  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }