Brussel-Noord anno 1920 (bouw van het eerste segment: de loods)

Gestart door Michiel, 01 november 2012, 16:02:49 PM

Bolje

#660
Citaat van: Steam.N op 16 mei 2014, 08:26:45 AM

Werden in sommige gevallen geen deuren in de poorten ingewerkt, zodanig dat mensen binnen konden, zonder de poorten open te zetten ?

Eerst dacht ik dat een personendeurtje boven de sporen een beetje gevaarlijk was.
Maar blijkbaar werd het toch gedaan: http://zoom.nl/foto/architectuur/verlaten-treinloods.709890.html

Hier zie je een deurtje in de grote poort zitten.

Nog eentje, wel wat jonger. http://www.stationroosendaal.nl/station/index.php/nieuws/14-nieuws-2013/106-locloods-roosendaal-weer-te-huur
Mooi werk trouwens.

Ronald
Vele groeten,
Ronald

knibbelknabbel

Mooi gedaan! Ik zie er naar uit om heel de loods met deurtjes te zien! :P

conducteur

Citaat van: Michiel op 16 mei 2014, 08:44:53 AM
@Peter, goed geprobeerd, maar met mijn 2 zoons heb ik al voldoende van dit soort muziek in huis. ;D Ik zoek het eerder in deze hoek om tot rust te komen, en met volle concentratie te priegelen aan dit kleine spul.

"The Chamber of 32 Doors"
Idd veel beter dan het eerste... Lees ik hier een gebrek aan muzikale opvoeding in deze zin?  ::)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Wel, Rian, ik heb geprobeerd om ze een breed gamma mee te geven, van klassiek over jazz naar rock en pop. Maar eenmaal ze adolecent zijn, en zich willen identificeren met al wat cool en hip is (ook weer oude termen), dan glijdt het af. Alle klassiek, jazz en rock wordt nu gecatalogeerd als "opa-muziek". Tja... Je kan ze niet verplichten, hé.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Herkenbare situatie als ik naar vrienden kijk. Niet iedereen is nu eenmaal even muzikaal aangelegd zeker? Bepaalden staan op en gaan slapen met muziek (vrienden van zorrodirtysister.eu bv (spelen deze zomer op Kneistival!!!, kan het nog steeds niet geloven)) en anderen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel


Urbanie, za'de gah ne copain van da'an Zorro-voal-zus punkt eeeuuuhhh?
Germaine, zwaegt stil. Da foxtrot van na es puur lawaeit!

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

 ;D ;D ;D
Ahaaa !  De dames zijn terug !!!
Nog wat problemen met de zwaartekracht en orientatie, maar ze zijn er !
Hopelijk laten ze op je poort geen sporen na, met hun vuile,schoenen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

vreemd dacht dat ook in het Brusselse dezelfde zwaartekrachtwetten telden als elders, of bestonden in die tijd ook al faciliteiten voor Vlamingen  ::) :-\ ;D ;)

Groeten Peter ;)

Steam.N

Die zwaartekrachtvelden zijn geregionaliseerd, Peter.
En geef toe: jet is even "out-of-the-box" gedacht, van die bewindslui  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

Citaat van: Michiel op 16 mei 2014, 20:46:00 PM
Urbanie, za'de gah ne copain van da'an Zorro-voal-zus punkt eeeuuuhhh?
Germaine, zwaegt stil. Da foxtrot van na es puur lawaeit!

Hihi ;D  Allicht beetje teveel naar Zorro-voal-zus geluisterd :D
http://www.zorrodirtysister.eu/
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Seriehandwerk van de loodsdeuren is begonnen: 8 half-afgewerkt, 24 te gaan.  :)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Nu al indrukwekkend, een geluk dat je dit bouwt in N, anders zou het huis te klein zijn. :D :D
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Mooie evolutie-foto, Michiel. Dit wordt machtig   8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Citaat van: Michael op 17 mei 2014, 11:58:10 AM
Nu al indrukwekkend, een geluk dat je dit bouwt in N, anders zou het huis te klein zijn. :D :D
Inderdaad, beeld je in, schaal 1 ! Ik heb even getwijfeld, maar dat was heel érg even.  ;D (In H0 zou het ook nog een lopende meter deurtjes zijn)

Bedankt Gerolf. Maar het werd ooit al eens gedaan. Ik bouw gewoon maar verkleind na, hoor.  ;) ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Michiel op 17 mei 2014, 12:18:05 PM
... Maar het werd ooit al eens gedaan. Ik bouw gewoon maar verkleind na, hoor.  ...

Maar je moet er oog voor hebben, en de moed hebben om er aan te beginnen.
En als de realisatie dan zo mooi loopt als hier, wordt het zeker een succes !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }