Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Brussel-Noord anno 1920 (bouw van het eerste segment: de loods)

Gestart door Michiel, 01 november 2012, 16:02:49 PM

Michiel

Ik heb zo'n Hammerschmid locje met sporen besteld. Ik wacht met spanning af om te weten of er iets van te bakken valt. Ondertussen heb ik de (normaal)sporen in het kolenpark gelegd, en voorzien van aansluitdraden. Ik ben me ook aan het documenteren, voor zover er nog info over te vinden is, over de kolenbunkers en laadtoren. Hoe zagen ze er (waarschijnlijk) uit? Ik heb al een paar fragmenten en flarden gevonden, maar het blijft erg summier.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

TBCédric

Wel, uhummm. Wat een bakkie sporen! Een natuurlijk spoorverloop én wat een loods! Ik kan je helaas niet helpen met die kolenbunkers en laadtoren maar ik wens je daar het beste in  ;).
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Michiel

De bak werd op z'n kant gezet. Ik ga weer draadjes solderen. Eerst krijgt elk draadje een eigen koperen schroefje waarop het draadje wordt gesoldeeerd. Daarna krijgt elke railsectie z'n diodeschakeling voor de stroomdetectie. De loodssporen zijn zo al gedaan. Nu nog alle andere railaansluitingen...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ToThePoint

Amai Michiel ge zit weer met uwe kop in de kast !
Ja man ge blijft me verbazen.
Kmoet zeggen, ge hebt er serieus werk van gemaakt !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

#484
Citaat van: ToThePoint op 15 december 2013, 11:11:35 AM
Amai Michiel ge zit weer met uwe kop in de kast !  ...

;D ;D ;D


Citaat van: ToThePoint op 15 december 2013, 11:11:35 AM
... ge hebt er serieus werk van gemaakt ! ...

Absoluut !  proper, overzichtelijk, degelijk !!!
Doe zo voort, Michiel !  Een plezier om je te zien vorderen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Snobby Crash


Michiel

139 railsecties in totaal, dus evenveel afzonderlijke draadjes en bezetmelders aan te sluiten. Alle draadjes zitten nu vastgesoldeerd aan hun schoefje. Nu nog de diodeschakeling erop solderen, en dan eens diep nadenken en puzzelen hoe ik alle elektronica (die ik nog moet aanschaffen & bouwen) op een handige manier in de bak gepropt krijg. (plannen is niet meteen mijn ding, ik werk nogal pragmatisch en spontaan)  :-[
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Het elektrisch geknuffel onder de baan is helemaal niet fotogeniek, maar als illustratie van de gedane werken: de diodeschakelingen zijn gemaakt en op hun plaats gesoldeerd. Ik heb ondertussen de 10 terugmeldmodules besteld. Maar met de pakjesperiode kunnen die wat achter blijven. We zien wel. Volgende stap: alles secties verbinden met de J-K ringleiding.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Een monnikenwerk, waar je straks veel plezier aan zal beleven. Stug door gaan Michiel.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Zo! Alle railsegmenten zijn verbonden met de ringleiding. Nog een paar bengelende draden opbinden, en alles nameten. Dan kan ik proefrijden, analoog om te zien of alle secties correct stroom krijgen. Er zit dus nog schot in de zaak.  :D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Het is wellicht vijgen na pasen, maar had je die gelijkrichters (wellicht voor stroomdetectie?) niet beter op een printje gesoldeerd? Is het niet beter als die dicht bij de melder zitten?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Stieven76


ERVIN

Heb ik altijd een héél spannend en leuk moment gevonden , testrijden ,veel plezier en succes ermee. ;)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }