Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Brussel-Noord anno 1920 (bouw van het eerste segment: de loods)

Gestart door Michiel, 01 november 2012, 16:02:49 PM

Michiel

Hoi Wim,

De verf dat ik hier gebruik is niet echt bijzonder goed (daarom dus ook vrij goedkoop). Zijn dekking is nogal matig. Zelfs kleuren die traditioneel vrij dekkend zouden zijn, zoals vb donkergroen, is dat met mijn verf niet echt het geval. Maar ik maak van de nood een deugd. In plaats van 3 keer diezelfde kleur erop te smeren om het toch dekkend te krijgen, maak ik 3 variaties van die kleur die passen met het lijdend voorwerp (hout, beton, ...). Zo krijg ik toch een dekkende laag, maar meteen met levendige kleurvariaties.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

We volgen... nog eens naar je baanfilmpje gekeken, dat nu bijn 30 beelden telt, een merkbare vooruitgang, vooral de trein op het linkse spoor die eerst 10 cm vooruit gaat en dan besluit heel klein beetje achteruit te rijden. ;D  (gaat het (voorlopig niet wat te snel?)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Inderdaad Rian, ook op het filmpje is het duidelijk dat in 1 maand tijd er niet veel is gebeurt. Het verandert elke dag wel, maar constructief komt het nog niet van de grond.

@Dirky, herinnner je je dit muursetje nog? Heb ik ooit van jouw gekregen met de boodschap, "...mocht je er iets mee kunnen doen...". Vandaag heeft het zijn bestemming gevonden.  ;) Het moet nog wel een kleurtje krijgen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

Wel, ik keek eerst naar de foto en dacht: "Ik heb hier ook nog ergens zulke muurtjes rondslingeren! " tot ik je tekst las. :D
Doet deugd man! Leuk dat het toch nog een bestemming heeft gekregen ;)



Michiel

Eén watertoren in de hand... met venters, gekleefd met CleanFix. Dus weeral rustig later drogen...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steven123

Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Jep, nadat de lijm droog is, wordt de toren verweerd. Voegen wat accentueren, bakstenen individueel aanstippen, mosgroei aan de noordzijde, lek en druipsporen op de betonnen kuip, wat onkruid aan de voet, water in de bak, waterstandkringen aan de binnenrand van de kuip... leuk om doen allemaal omdat het instant resultaat geeft. ...en dan nog een mini-scene bedenken... Ik kom er wel uit.  :)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Nee Gerolf, Urbanie en Germaine gaan niet uit de kleren!  ;D

En ik dacht er ook aan, maar een beetje voorspelbaar en mogelijk iets te absurt? Wel grappig natuurlijk.  ;D

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Ter informatie, voor zij die dit draadje veel later doorlezen, ik heb de bouw van de draaischijf voor het depot van Brussel-Noord beschreven in een zij-draadje: Peco draaischijf: indexering, aandrijving en digitale aansturing.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vlummens

In het nieuwe tijdschrift van Op de Baan (nr 118) staat een artikel over de stelplaats van Brussel-Noord.
Jan Vlummens  (http://www.vlummens.net/)
- HO 2rail, analoog en digitaal met IB, NMBS & USA
- Live Steam 7"1/4 184mm
- Lid Lierse Modelspoorwegen en Stoomgroep Turnhout

Dieter

Citaat van: vlummens op 25 november 2013, 16:48:48 PM
In het nieuwe tijdschrift van Op de Baan (nr 118) staat een artikel over de stelplaats van Brussel-Noord.

Heb hem hier ook liggen.
Staat een grondplan in van 1927, een luchtfoto van 1934 en verschillende foto's van stomers.
Het zijn toch 15blz lees en kijkplezier.
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

Michiel

Ah! Die "Op de baan" moet ik absoluut hebben. Maar hier in Wallonië is de kans klein dat ik 'm in de krantenwinkel vind. Waar zou ik deze "Op de baan" online kunnen bestellen? Iemand een idee?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)