Brussel-Noord anno 1920 (bouw van het eerste segment: de loods)

Gestart door Michiel, 01 november 2012, 16:02:49 PM

Michiel

Hoi Jim,

Een dergelijk mikpunt als Leuven 2014 houdt me van het afdwalen. Ik heb the neiging om me nogal snel te verdiepen in een pietluttigheid. Een mikpunt houdt de focus. En stress??? Waar haal je dat vandaan? Maakt mij niet uit of ik 13de ben, of 103de. Ik bouw voor mezelf, en niet voor de wedstrijd.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Martin Welberg

Deadline is altijd leuk vind ik, houd je gefocussed.....way to go Michiel lijkt me kek om je daar te zien..

Michiel

Even de stand van zaken oprakelen. Wat heb ik al gebouwd? Wel, een klein hoekje aan de zijkant van de loods. De muurpanelen zijn nog niet af, en staan nog los. Maar het geeft meteen wel een leuk sfeerplaatje.

Numero uno op de agenda: alle sporen op de moduleovergangen aanbrengen, vastzetten en aansluiten.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kautenbach

hopla, dat ziet er goed uit, keep on goin'

heb je die zijgevels helemaal zelf in elkaar gefabriekt, zien er chique uit ;)

Michiel

Dank je. Die gevels zijn inderdaad zelf in elkaar gefröbeld. Nog niet helemaal af, maar toch al een aardig voorzet. Nu de rest nog...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

#426
Chance dat het halfvolle melk is ::)  't schijnt dat dat dubbel zoveel weegt als halfvolle melk. ;D
Zeer goed Michiel, ik stel voor dat we Leuven 2014 een paar maanden vervroegen, dat maakt het wachten draaglijker  ;D
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Hoi Rian,

ik moet je teleurstellen, het is volle melk! Ik hou niet van het halve werk. En Leuven vervroegen??? Dat wordt dan toch wel weer stressen! Ik ben al bang dat ik oktober niet haal, laat staan januari of zo.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

oei, ik bedoelde idd volle melk, maar dat zal wel liggen aan het feit dat we hier thuis halfvolle drinken ;D
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Cord

Citaat van: Michiel op 07 december 2013, 13:02:52 PM
Ik heb the neiging om me nogal snel te verdiepen in een pietluttigheid.
Michiel,
Dat is volgens mij helemaal geen slechte eigenschap als je voor de details gaat.  8)

"Het grotere geheel is opgebouwd uit heel veel details."
Quootje van mezelf.  ;)

Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Michiel

Jean had het al vele maanden geleden geprobeerd, maar ik doe het nog maar eens over. Ik heb ze hier toch liggen, de leien dakbedekkingsplaten van Slater. Ik heb een poging gedaan om ze een lei-kleurtje te geven, maar het patroon kan me niet overtuigen. Het blijft steeds een klinkeruitzicht hebben. Van ver valt het natuurlijk niet op, maar wanneer een dak 25% van een baanoppervlakte in beslag neemt, mag dat dak er wel overtuigender uitzien, dacht ik.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

Probeer eens te dry-brushen in opwaardse richting met een lichtere grijstint Michiel... Als de onderste randen van de leien lichter getint zijn geeft het wellicht een beter relief-gevoel...

OlivierV

Het is zoals je zelf zegt Michiel, net of er klinkers op je dak liggen...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Zou het niet haalbaar zijn om zelf met bv. styreen een leien dak te maken (en eventueel kopietjes in resin af te gieten) ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Cord

Moet dat dak per se een dak van leistenen zijn? Misschien wel heel erg rigoureus, maar zijn dakpannen (Auhagen) geen optie?  ::)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing