Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Brussel-Noord anno 1920 (bouw van het eerste segment: de loods)

Gestart door Michiel, 01 november 2012, 16:02:49 PM

Steam.N

Ahaaaa!  Welkom terug, jonge dames  :)
Nu heeft Michiel indelijk terug experten op de werkvloer, om het werk te stroomlijnen  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts

We begonnen hen al te missen ! Wanneer deze baan binnen x jaren op een beurs te bewonderen za zijn, zal elke forumlezer zeker op zoek gaan naar de dames. Ze hebben ondetuseen schijnbaar elk hun 'eige voituure mè sjoffeur'

modèlisme

Bedankt Michel, ik keek daar echt naar uit.
Dit geeft kleur aan je artikel.
Groetjes,
Paul.
 

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

De populariteit van de Dames is blijkbaar niet te onderschatten. Zelfs na zo'n lange tijd van afwezigheid zijn ze nog springlevend in de herinnering bij velen. Vreemd dat degelijke "faits divers", zoals deze oorspronkelijk werd bedacht, een totaal eigen leven kunnen gaan leiden.

Dus, Germaine en Urbanie zijn uit het doosje; erin krijg ik ze nooit meer!  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kautenbach

de dames zijn goede ambacadrices (wat een ..woord om goed te spellen..) van een prachtig project he ;)

conducteur

Citaat van: Kautenbach op 30 mei 2013, 16:23:59 PM
de dames zijn goede ambacadrices (wat een ..woord om goed te spellen..) van een prachtig project he ;)


Je schrijft het dan wel nog verkeerd. Volgens mij is het ambassadrice, maar we gaan geen taalkwestie beginnen. ::)


Blij dat je terug voort kunt werken!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Mijn recentste aanwinst, vandaag in de bus gevonden, een oud Amerikaans tramstelletje, toevallig voor een extreme spotprijs. Ik zou het ooit willen ombouwen tot een overtuigende uitvoering van een echte Brusselse "Chocolatte" tram. Maar dat is voor later.


Germaine, 'k wee ni veu wah, moa 'k em ne faim da'k 'n gans pijeit kan oepfrette!
Urbanie, da's sjans emme, let achter oa.
(Urbanie) ...!?
(Germaine) Begint mo!

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railrunner

Ben blij dat je de draad terug opgepikt hebt.  Kom er voorlopig niet toe.  Kijk wel uit naar het vervolg! 

Gerolf

Die trammetjes kunnen inderdaad een leuk nevenproject worden.
... en ik ben ook blij dat de dames in volle glorie terug zijn  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

JC2180

#191
Blijft toch bijzonder: steeds opnieuw met een kleine scène meteen sfeer in de huiskamer... :)
Ik kijk al uit naar morgen
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Michiel

...en dan te truuk met het konijn (de meesten kennen 'm al, maar ik geef het maar mee): span de 2 segmenten met een afstand van 1 slijpschijfdikte van elkaar, zodat nadat de sporen doorgeslepen zijn, ze mooi tegen elkaar gaan aansluiten.


De printplaatjes werden op maat gesneden, en over de scheiding gekleefd met contactlijm. Later worden ze nog extra vastgeschroefd.


Germaine, 'k kraag den troei met dane "libido" i'maen gat. Is 'm doe nog?
Urbanie, da's nen "albino", en neie, gemeugt'm gienen toek geive me' aven sjakosh!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

modèlisme

Prachtig Michel, de kommentaar van Germaine en haar vriendin. Ik ben echt blij dat ze terug zijn. Uw draadje maakt mijn dag goed.
 

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw