Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

... Sint-Maarten... schrootverwerking... in progress

Gestart door mnieuwlaet, 27 juli 2012, 17:35:10 PM

mnieuwlaet

Heeft nog wel een cm over  :D, ik zal er later nog een omheining naast plaatsen om het terrein af te bakenen

mnieuwlaet

#121
Zoals we allen weten is het gras in modelspoorland meestal groener maar vooral, het groeit er sneller.
Had eventjes tijd en ben begonnen aan de spoorwegberm te begrassen. Het geen grasmaster maar een methode vanop nproject lukt redelijk. Grasvezels in potje doen (met gaatje) schudden, bollen pats (kaatje, gebrain... je weet wel) en dan in de lijm, verf doen. Daarna met de stofzuiger en mevrouw haar kous over de zuigmond, alles wat niet vast zit kun je recupereren en hergebruiken.







een hoopgevende start.

Heb de fotos kunnen flikken enkele reacties terug.

mnieuwlaet

Ik ben druk bezig met het station gedeelte aan te leggen, perrons, wisselstraten...
ik heb een vraagje over ballast. Zijn er mensen die ervaring hebben met mengen van soorten ballast?
ik heb verschillende soorten woodland scenic staan.
Brown grey light grey

OlivierV

Heeft Erwin (die "kerel" die zo goed fleischmann profi kan ballasten en er realistisch doet uitzien). ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mnieuwlaet

IK  ben dus bezig met het stationsgedeelte. Rechts ligt vast maar de linker zijde had ik graag een tw (tractie werkplaats) uitgebeeld. Heb er een mokup geplaatst met losgesneden muurdelen van oude locloodsen.
Je kunt misschien iets afleiden uit de foto's. De wissels liggen ongeveer op hun plaats (proefopstelling)

Stuk van rechter inrit station


Bovenzijde moet oude goederenkoer worden, waar ik locs kan afgestellen.


Aan de onderzijde staat voorlopig een oude goederenschuur, deze zal verdijnen denk ik.


Welk ballast is ideaal om in het station een veelvuldig gebruikt spoor te ballasteren.

OlivierV

Dat wordt een heuse bedoening met al die wissels daar.

Wat de ballast betreft, dat kan verschillen, bij een nieuw aangelegd spoor zal de steen nog mooi grijs-achtig zien (porfier wordt geloof ik gebruik in België) maar de oudere sporen van bv. GSP daar hebben de ballaststenen quasi overal een roest opgedaan om het zo uit te drukken.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

niko

Misschien wat laat maar de 62 heb je goed gedaan.
mvg Niko

mnieuwlaet

Ik ben dus bezig aan het station en de linkse in-en uitrit. Wissels enmotoren bedraden natuurlijk alles uitvoerig testen  :D
Ondertussen wordt het station gebalasteerd. Dit alles uitgevoerd door natuurlijk INFRABEL.







Door INFRABEL natuurlijk





Langzaam maar zeker gaat het werk vooruit, momenteel is druk overleg, met mijn broer, om ons zamen in te schrijven voor de minibaantjeswedstrijd 2014.

PeterC

Direct met de grote middelen!  Vele handen maken licht werk...  ...Alhoewel die zware rupskraan OP de dwarsliggers...  Liever er naast  ;)

Goe bezig!
Groetjes, Peter


niko

De mannen van Infrabel gaan hun werkje hebben met het ballasten van de railsQ.
Geeft toch direct een ander zicht dat ballast tussen de rails
mvg Niko

mnieuwlaet

Hallo We zijn in genk geweest het was de moeite. Mooie verassende en leuke banen gezien. Vallejo washjes meegenomen en wisselmotoren...
Pndertussen doet de ballasttrein zijn werk, de techniekers kunnen de laatste wisselmotoren plaatsen daarna testen, heel uitgebreid.
Die washjes waren om mijn 6204 te vervuilen (nog andere dingen ook hoor) daar moet wel nog een digirailslichtprint, decoder en decals Infrabel...





Als de linker in-, uitrit klaar is komen er foto's en testrapport. Aan die zijde liggen twee gebogen wissel tegen elkaar dus dat wordt proberen.

mnieuwlaet

De gebogen wissel aan de linker zijde waren te krap, M4 stuurstand ging uit het spoor. Bij deze nog een cross besteld van peco (en nog enkele extras  ;))
Zo kan ik eindelijk de linker in,uitrit afwerk (technisch dan toch)
gisteren heb ik twee nieuw gemaakte segmenten geplaatst, dwars op de uiteinden want uiteindelijk moet hij helemaal rond kunnen rijden.
Foto's volgen nog.
Aan de rechterzijde kan ik niet weerstaan aan de gedachte van een kanaal met treinbrug erover, eventueel sluisdeuren.
Deze zullen er dus komen.
tussendoor overvloedig testgereden natuurlijk. In de Kerstperiode zal ik extra modelbouwtijd hebben, dat worden... bouwen, voortdoen zeker.

Kautenbach


mnieuwlaet

Eind Noverber zat ik 10 dagjes in Schotland het is daar nog een uurtje vroeger donker dan in ons belgenlandje dus kan men aannemen dat er ideale modelbouwtijd was  ;)
En natuurlijk had ik knutselmateriaal mee (zoals mijn vrouw dat zo mooi kan zeggen)
Onderandere had ik een vissersboot mee van Artitec en een Kibrikraan en ook archtectenkarton en oude penseeltjes enz.

Hieronder het voorlopig resultaat van de boot met eerste schilderlaagjes op.








Hier de kibrikraan na enkele Vallejowashjes roest en zwart... en die staat op de kasseiweg in architectenkarton.









De kasseiweg is redelijk gelukt, was vooral experimenteel gericht, hoofd bruist van de ideeën.

Steam.N

Machtig bootje, Marc !!!
Ik veronderstel dat de romp van Artitec is, maar de volledige boven in eigenbouw ?
Zeer knap gedaan !

Ook die kasseien lijken me goed geslaagd.
Als die nog een kleurtje krijgen, komen ze pas écht tot leven  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }